Gå till innehåll

Jeg123s arkiverade dagbok


Jeg123

Recommended Posts

fick tebax mina 50 dollar av dig idag ;)

 

Svar på din fråga.

Jag skulle först vilja ha vetat deras stackstorlek. Sen skulle jag alldrig checka där utan gjort en bet på runt 6 dollar. Får jag syn skulle jag checka turn och se vad som händer.

 

nice dagbok btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

fick tebax mina 50 dollar av dig idag ;)

 

Svar på din fråga.

Jag skulle först vilja ha vetat deras stackstorlek. Sen skulle jag alldrig checka där utan gjort en bet på runt 6 dollar. Får jag syn skulle jag checka turn och se vad som händer.

 

nice dagbok btw!

 

Grrrrr.... :P

 

Dålig dag, minus $179. Har dock clearat bonusen, blir nog inge mer spel på eurolinx. Spelade verkligen bra idag, men förlorade många $20-50 potter idag som betyder mycket i längden. Men jag fick verkligen inte ut mina drag!

 

Nya tag imorgon, men på vilken sida? Någon som har nå tips kanske?

 

Rulle just nu:

 

$1850.23 + 5016 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nya tag imorgon, men på vilken sida? Någon som har nå tips kanske?

 

Rulle just nu:

 

$1850.23 + 5016 kr.

 

Ett tips är väl att inte bara jaga bonusarna, utan att jaga spelarna... Om det inte gick så bra på Eurolinx är väl mitt råd att inte spela på Tain mer. Hitta ett nätverk där spelarna passar till din spelstil, sen tar du bonusarna på det nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett tips är väl att inte bara jaga bonusarna, utan att jaga spelarna... Om det inte gick så bra på Eurolinx är väl mitt råd att inte spela på Tain mer. Hitta ett nätverk där spelarna passar till din spelstil, sen tar du bonusarna på det nätverket.

 

Ska tänka på det, men svårt att säga att Eurolinx inte passa mig då jag endast spelade 2500 händer där och jag gick plus! Partypoker passade mig perfekt, förut. Kommer nog bli mycket spel på bossmedia och ipoker framöver. La in $1000 idag på Playgatepoker, +$116.69 just nu.

 

 

tycker du spelat för passivt i princip alla händer du postat

 

Ska tänka på det i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg över $300 back ett tag, sedan började allting gå uppåt, när jag var $60 back tänkte jag att jag skulle sluta spela. Sätter på en film, och 2 pokerbord ;)

 

Utdragningar kom tillbaka! Backade -$250 på 1½, började slänga runt pennor och annat skit. Tog en paus, cyklade och köpte 3st sprite. Öppnar sedan 8 st NL50 bord och grindar sönder. Till slut blev det +$75. Bättre plus än minus, fast jag har nog spelat 10 timmar idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minimarkos SB ($0.25)

Killah2 BB ($0.50)

 

Fold, Fold, Fold

 

Scwarzch call $0.5

Jegor raise $2 :club: K :diamond: K

EisAmstiel call $2

Fold

 

Minimarkos raise $8

Jegor raise $15

EisAmstiel Fold

Minimarkos call $8.75

 

 

:spade: 6 :diamond: 8 :heart: J

 

Minimarkos all in $37.5

 

Jegor ?

 

Har $32.5 kvar och potten ligger på ca $32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minimarkos SB ($0.25)

Killah2 BB ($0.50)

 

Fold, Fold, Fold

 

Scwarzch call $0.5

Jegor raise $2 :club: K :diamond: K

EisAmstiel call $2

Fold

 

Minimarkos raise $8

Jegor raise $15

EisAmstiel Fold

Minimarkos call $8.75

 

 

:spade: 6 :diamond: 8 :heart: J

 

Minimarkos all in $37.5

 

Jegor ?

 

Har $32.5 kvar och potten ligger på ca $32.

 

Om du skall syna den måste du ju sätta honom på QQ eller en ren bluff. Mest troligt är väl att han har JJ eller AA om han är en tajt spelare. Med 66 eller 88 hade han väl knappast synat $15 preflop om han inte är mer aggro än få. Är han riktigt lös kan han ju sitta på AJ eller liknande men det vore ju knappast något superspel preflop :)

 

Jag hade nog synat för möjligheten att han dumspelat preflop och nu försöker bluffa till sig potten. Loosar du är det bara att köpa in igen och sedan kanske du har en bättre read på hnonom framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen vid bordet, så jag hade ingen read alls på honom. Jag satte honom varken på 66 eller 88 för att raisade preflop ur sämsta position. Gå all-in med nöten på flopp, svårt att tro det också. Jag synade iaf, turn K river A, triss i kungar för mig och par i damer för honom.

 

Har spelat en timme till nu, spelade 8 bord NL50. Vettefan om datorn pallar det, efter 30-40 minuter började det vrållagga och av någon andledning försvann allt ljud också. I Utorrent stod det "Error: Otillräckligt systemresurser" :oops:

 

Öppnade aktivitetshanterarn för att kolla hur mkt CPU drogs, aktivitetshanterarn lägger sig över ett pokerbord, jag ser att jag har KK där, men aktivitetshanterarn lappar över och det gick varken att flytta eller stänga, inte ens minimera och avsluta knapparna fans uppe i höger hörn. Jag tar snabbt bordet och drar över det tilll andra skärmen, knappt någon tid, trycker bara på all-in knappen, degen åker in. Men det skulle varit bättre om tiden runnit ut, då Fi hade AA och jag torskade typ $48 med kungarna.

 

+$112 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dag

 

Grattis!

 

Har knappt lagt ut några handhistorys i dagboken, blir fler framöver!

 

Det ser vi fram emot!

 

 

Kommer du spela turneringen med skellefteågänget i Umeå denna helg? Har själv tjejen på besök från Sthlm så jag kan inte vara där och försvara min 7:e plats från senaste turneringen i skelefteå. Hoppas det blir många Umeåbor där så vi kan ge skellefteåligan på tafsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du spela turneringen med skellefteågänget i Umeå denna helg? Har själv tjejen på besök från Sthlm så jag kan inte vara där och försvara min 7:e plats från senaste turneringen i skelefteå. Hoppas det blir många Umeåbor där så vi kan ge skellefteåligan på tafsen.

 

Tyvärr, är ingen vidare livespelare och har annat för mig under helgen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax över 3 timmars spel idag, 719 händer, + $201.75.

 

Nu kommer det lite HH.

 

 

Seat 1: Jegor ( $28.22 ) --- Jag

Seat 2: Kimon ( $35.05 )

Seat 4: futuretrader ( $9.55 )

Seat 5: rooksplace ( $58.26 )

Seat 6: ximaixi ( $20.75 )

Seat 7: wigidi ( $83.13 )

Seat 9: Arcanes ( $28.64 )

Seat 10: Festar ( $36.80 )

Festar posts Small Blind $0.25

Jegor posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards T:heart: T:club: --- Jag

Kimon calls $0.50

futuretrader folds

rooksplace folds

ximaixi calls $0.50

wigidi calls $0.50

Arcanes calls $0.50

Festar folds

Jegor raises $3

Kimon calls $3

ximaixi folds

wigidi folds

Arcanes calls $3

Dealing Flop 4h 6d 5s

Jegor bets $7

Kimon calls $7

Arcanes folds

Dealing Turn 4h 6d 5s Kc

Jegor goes All-in $17.72

Kimon calls $17.72

Dealing River 4h 6d 5s Kc As

Kimon shows K:diamond: 8:diamond:

Winner is Kimon $58.19

#EOG.

 

Sätter honom på stegdrag, varför spelspela den där floppen om han skulle ha set. På turnen är jag 100% att han har stegdrag, all-in blir det. Borde jag ha checkat? Då kanske han också skulle checkat, sedan när A kommer på rivern kanske han checkar igen och jag slipper torska $18.

 

Hand #2

 

Seat 1: iptissem ( $47.10 )

Seat 2: Jegor ( $83.45 ) --- Jag

Seat 4: tomlasale ( $47.75 )

Seat 5: jepo1 ( $31.70 )

Seat 6: Mike2200 ( $9.50 )

Seat 7: tifoudetatet ( $39.50 )

Seat 9: MARKKIM ( $17.65 )

jepo1 posts Small Blind $0.25

Mike2200 posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards Q:club: Q:diamond:

tifoudetatet folds

MARKKIM raises $2

iptissem folds

Jegor raises $6

tomlasale raises $10

jepo1 folds

Mike2200 folds

MARKKIM calls $8

Jegor calls $4

Dealing Flop 9:club: 7:diamond: Q:heart:

MARKKIM bets $7.65

Jegor calls $7.65

tomlasale raises $15.30

 

Jegor ?

 

Hand #3 (hittar inte HH)

 

Sitter med 10-4os på BB

4 pers till flopp.

 

Floppen kommer 10 7 2

Jag bettar $1

Alla fram till knappen synar, som dubblar min bet.

Alla synar.

Turn 10 (triss för mig)

Personen efter betar $1

Får sedan en raise på $6

Knappen foldar.

Jag? Har visserligen triss, men inte den bästa kickern. Har förövrigt över 100BB samma med Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det gått 1 vecka sedan jag startade dagboken. Vid starten låg rullen på:

 

Neteller: $1623.53

Moneybookers: 5016 kr

 

Nu:

 

Neteller: $850.53

Moneybookers: 5016kr

Playgatepoker: $1702.72

 

Totalt: $2553.25 + 5016 kr.

+$929.72 första veckan.

 

Blir nog mkt spel på ipoker i fortsättningen, har plussat $702.72 på 3 dagar vilket jag tycker är bra. Får hoppas att det kommer en reload på playgatepoker för mig nästa månad, då jag e VIP :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealing Turn 4h 6d 5s Kc

 

Tror jag hade checkat turn där, fast det är ju svårt att sätta honom på en K om inte 2st efter din $7 bet på floppen. Att han callar den visar ju bara att du kan vinna stora pengar av honom framöver :P

 

Dealing Flop 9:club: 7:diamond: Q:heart:

MARKKIM bets $7.65

Jegor calls $7.65

tomlasale raises $15.30

 

Efter denna reraise är det ju bara att ställa in. Med största sannolikhet sitter även han på ett lägre set eller KK, AA. Det hade jag gjort i alla fall och jag är rätt säker på att i alla fall tomlasale synat då när han har så pass mkt inne i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...