Gå till innehåll

Jeg123s arkiverade dagbok


Jeg123

Recommended Posts

Här kommer min första dagbok på pokerforum. Ska förhopningsvis skriva här tills nyår, då jag startar en ny dagbok som ska pågå ett helt år.

 

Började spela under fotbolls EM 2004. Satsade 100 kr på att Grekland skulle vunna mot Frankrike. 90 minuter senare stod mitt saldo hos Ladbrokes på 770 kr tror jag. Hade tidigare spelat poker på skolan och med kompisar om 1kronor. Jag var alltså inte helt oerfaren och provade på onlinepoker. Det gick mindre bra, tror att jag loosade runt $25, hemskt!

 

Jag fortsatte med bettandet då jag var sportintresserad på den tiden. När jag var uppe i 1500kr valde jag att ta ut pengarna. Hade en lång paus med spelandet. Men vid jul fick jag en bonus hemskickad på posten. Jag skulle få 500 kr om jag satte in 500 kr på playit. Nu var jag mer erfaren spelare så jag provade på att spela online igen. På mindre än 1 vecka var jag uppe i 11000 kr, jag var guden trodde jag. Efter att ha smakat på min första badstreak tog jag ut alla pengar igen. Men nu var jag helt speltberoende, så jag satte in 250/500/1000 kr då och då för att antigen vinna upp till 10 000 + eller loosa allting på vägen.

 

I somras hade Sportingbet en bonus, sätt in 10 000 kr och få 1000 kr. Jag nappade och bestämde mig för att följa 30inköpsregeln. Sedan dess har jag plussat varje månad, men rullen har aldrig växt eftersom jag gjort uttag varje månad.

 

Den här månaden har det svängt för mig rejält, fredagen den 13:th, den var först underbar, men sedan hemsk. Hade spelat i ca 6 timmar och plussat rejält, gick ut med kompisar och såg på film. När jag var hemma så tog det mig en timme att förlora dagens vinster och lite till. Tog en paus på ett par dagar, sedan hade jag en underbar period, plussade mkt åtta dagar i rad. Idag, en av mina värsta dagar, är över 5000 kr back, växelpengar för vissa, men mycket pengar för mig. 75% av förlusterna är pga tilt och idioti. Andledningar till dessa förluster är att jag loosat t.ex4 inköp inom en kort tid och sedan gått upp i nivå för att vinna tillbaka.

 

Har idag gjort ett par uttag och nu är det skärpning!

Kommer börja med NL50 och spelar där det finns bonusar. Ska undvika att göra uttag och låta rullen växa. Målet är att minst dubbla rullen på 2 månader.

 

Spelet börjar troligen imorgon på Eurolinx!

 

Så här ser rullen ut just nu:

 

Neteller: $1623.53

Moneybookers: 5016 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä fyfan nu är det en break. Hade monster drag nyligen, open ended + färg drag. När korten vändes på turn så hade han underpar, jag hade alltså 2 överkort också. Men, ingetur för mig. Quitade alla bort direkt efter det. Efter en timme låg jag ca $120 plus, skulle sluta, men fortsatte endå. Det blev +$62.3 iaf. Har en bonus på eurolinx på G, kräver 1000 FPPs för $250, jag har strax över 400FPPs.

 

Handhistoryn är helt cp på eurolix, inte bara att klippa och klista, här kommer 2 st iaf. Skriver dessa två från minnet

 

Hand #1

 

Dealer: RUSian

SB: Slicken

BB: Random

(resten av spelarna orkar jag inte skriva)

 

fold, fold, fold

 

RUSian calls $0.5

Slicken raises $1.75

Random calls $1.25

 

RUSian calls $1.25

 

Flopp: :heart: 10 :heart: 3 :heart: 4

 

SB, Slicken bet $5

BB, Random calls $5

Russian raise tp $22

 

SB, Slicken calls $17

BB, Random folds

 

Flopp: :heart: 10 :heart: 3 :heart: 4 Turn: :club: 2

 

SB, Slicken all-in $25

RUSian calls $25

 

Flopp: :heart: 10 :heart: 3 :heart: 4 Turn: :club: 2 River: :diamond: 9

 

SB, Slicken shows :club: Q :spade: Q

RUSian shows :heart: 8 :heart: 6

 

Potten landade på runt $105

 

Hand #2

 

Dealer: RUSian

 

UTG+1 calls $0.5

RUSian raise $2

BB call $2

UTG + 1 calls $1.5

 

Flopp: :club: 10 :diamond: 2 :heart: 6

 

BB bet $2

UTG + 1 calls $2

RUSian calls $2

 

Flopp: :club: 10 :diamond: 2 :heart: 6 Turn: :spade: J

 

BB bet $4

UTG + 1 folds

RUSian raise to $10

 

BB calls

 

Flopp: :club: 10 :diamond: 2 :heart: 6 Turn: :spade: J River: :club: 6

 

BB check

Rusian all in ~$20

BB calls

 

Rusian shows :club: J :diamond: J

BB shows: :heart: K :diamond: K

 

Potten landade på runt $80.

 

Kommer tyvärr inte ihåg all info då dessa händer är tagna från minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissväder och storm här i Umeå. Sitter i mitt crib och håller på att frysa ihjäl!

 

Började en session, ville spela 4 bord men de flesta var fulla. Lyckades iaf hitta två stycken bord.

Första handen på ena bordet får jag K9klöver, floppar färgdrag och hålstegdrag, träffar färgen på turn. Tre spelare var med i potten, hoppas att någon hade länge flush, men tog endå $26 av Fi som hade tvåpar. Alltid skönt att börja med att vinna första handen. Nästa hand får jag AA, dock inge action :( Tyvärr inge mer intressant efter det, lyckades iaf plussa $43.4 på 20 minuter.

 

Kommer nog inte bli nå mer spel idag, så här kommer dagens resultat:

 

+$105.7

 

Har 506.5 FPP (1000FPP ger mig $250)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ca 30 minuter nu på morgonen och ligger redan +$140

 

Två intressanta händer som kom inom 5 minuter.

 

Jag har :diamond: 4 :diamond: 5

 

Floppen kommer :diamond: 3 :heart: 4 :diamond: 6

 

Det blir allin mellan mig och två andra personer. En av dom har floppat stegen, :heart: 5 :heart: 7 och den andra har :spade: 6 :spade: 8.

 

Jag var säkert på att någon skulle ha sett, men men. Turn :diamond: Q

River: X.

 

Sweet! Potten landade på $210, men tyvärr vann jag endast $134 av $210 då dom andra spelarna täckte mig.

 

Andra handen, har 6-8 i spader, hade bestämt att det skulle vara sista handen jag skulle spela. Floppen kommer AKJ 2 spader, synar en raise, turn kommer spader 2. Jag checkar raisar med ett kraftigt överbet, han synar med KK och jag vinner. Rulle på Eurolinx just nu: $545.55 satte in $300 igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loosade ett inköp på mindre än 10 minuter precis (-$50). Började med att jag bluffar på flopp, får syn AK hög, på turn checkar jag och han bettar, jag gör en hemskt dåligt syn med hålstege. Sista handen slänge jag i stort sett iväg $30, hade toppar med längre kicker. Skärpnig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loosa ett till inköp, men lyckades komma tillbaka. Av någon andledning spelar jag alltid bättre när jag kör 4 bord samtidigt. Vann en "halv-stor" pott, hade 59 spader, floppade färgdrag, på turn får jag hålstege och på rivern träffar jag stegen. Bettade varje gata. Rulle på eurolinx just nu: $556.17 och 597.75FPP. +$152 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går piss på alla bord förutom 1 där jag har dubblat efter ha floppat färg.

Loosade precis en $40 pott efter ha slowspelat toppar och färgdrag, surt.

 

Varför slowspela top pair och flushdraw?

 

Jag var säker på att jag hade honom med hästlängder och ville att han skulle höja, det gjorde han också, bara otur att han på rivern träffar 2 outarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dagar vinner man den här typen av händer. Vad tycker ni om mitt spel på flopp och turn?

 

wayne_john Ante/Small blind 0.25 0

Sssnyggast Call 0.50

steffe21 Fold 0.00

RUSian Raise 2.00 :club: K :club: J

Niklas63 Fold 0.00

wayne_john Fold 0.25

Otaget Call 1.50

Sssnyggast Call 1.50

 

Pott = $6.5

 

 

Flopp: :heart: 2 :diamond: J :diamond: K

 

Otaget Check

Sssnyggast bet $2.5

RUSian call $2.5

Otaget fold.

 

Pott = $11.5

 

Turn: :heart: 9

 

Sssnyggast bet $6

RUSian raise $27

Sssnyggast All-in $18.5

 

Pott $59.55

 

River: :diamond: Q

 

Showdown:

 

RUSian shows : :club: K :club: J

Sssnyggast shows: :diamond: A :diamond: 2

 

Sssnyggast wins $59.55 with Ace high flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...där förstördes hela dagen. Spelade HU i väntan på folk , -$100 blev det på mindre än 5 minuter. Inte mkt att säga, killen var vädligt aggresiv, lyckades hitta runner-runner stegen med 7-2 mot mina A3. Aldrig mer HU :roll:

 

Ska käka, sen blir det 4 bord, kanske lyckas cleara bonusen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev jag väckt 4 på natten av någon som ringde "fel" tre gånger till min mobiltelefon. Det resulterade att jag var helt död dagen därpå och orkade inte spela något. Hade iaf tänk sätta igång nu, sä här ser det ut just nu på eurolinx:

 

$456.12

658.5 FPP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvär blev det inget spel på boss media. Fortsatte att spela på eurolinx, har hittat 3 bord och väntar på 1 till. Dubblade precis efter att ha gått all in med KK mot AQs. Träffar Kungen på flopp, men Fi har endå hålstege och färgdrag, så det var lite nervöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle ni göra här?

 

Sitter i BBmed KK. raisar $2.05 till efter att 2 pers har limpat.

Båda synar. Floppen kommer :spade:5 :heart:8 :heart: 2

 

Pott $7.9

 

Jag checkar, spelare #2 går all in med $9.65 och spelare #2 synar.

 

Jag?!

 

Svar kommer lite längre ned...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag går all in ca $75, får syn av spelare #2 som hade $55 när handen började. Spelare #1 visar 67 och spelare #2 22, jag loosar. Hur skulle jag spelat denna hand på flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...