Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förresten heltok, är motståndet på Starts så mycket mjukare än Party verkligen? Eller vill du bara lättare kunna table-selecta?

 

Själv testar jag Full Tilt nu. Mjukvaran är bra, upp till 16 bord samtidigt (lätt att datamina :)), hyffsat mjukt motstånd, kanske en aning tuffare än party, schysst bananplockning. Men känner inte att jag har "hittat hem" riktigt än och funderar på att testa stars. Shoppen där verkar vara riktigt grym!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry för popupsen, vet ni någon annan gratistjänst som arrar forumcode direkt? skippa smitthärden ie så blir det bättre. opera9 är bra för windows och högupplösta skärmar som ni pokerspelare sitter på och man slipper popups. för underbara osx gillar jag omniweb, shira eller safari, men opera duger väl där också.

 

tycker det blir för smått på min lilla 15" skärm om jag tile:ar borden. så blir nog överlapp tills vidare.

 

slowa 33 för att pf-bettare ska få chans att cb och att folk ska få chans att calla honom.

 

6BB/100händer är väl inget att skryta med. de andra hajjarna jag bor med ligger ju på det dubbla. men jag har ju knappt 40k händer totalt på nl, så jag är nöjd. skit samma hur det går bara jag får göra mina misstag i lugn och ro så slipper göra dem när jag gått upp i nivå. gör grova fel varje dag och försöker fånga upp dem och lära mig av dem. openess är så sjukt viktigt(tack toppace/unreal för grymma artiklar/korta kommentarer om det), nu när man börjar förstå det lär sig även en gammal räv att sitta. och hypnos har väl gjort sitt =)

 

urk vilka fuckade sömnvanor man har... primetime och man går och lägger sig. vad fan?!?!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har iaf plussat vidare idag. börjar se riktigt fint ut med både grafer och tabeller...

 

orkade inte göra någon film, för bakis. har iaf spelat 2k händer, gymmat och varit allmänt aktiv trots att jag kom hem från krogen 6 i morse.... buji har legat på vår soffa hela dagen istället, han fan bor här...

 

Snart åker fan Buji ut! Vore najs att få sitta i soffan i sitt eget vardagsrum nån gång. Plus att han tömt kylen under de tre dygn han spenderat här. :?

 

haha sluta bråka jag tillför ju en varm och hemtrevlig atmosfär..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slowa 33 för att pf-bettare ska få chans att cb och att folk ska få chans att calla honom.

 

Ok, du tror PFR bettar tom mot tre pers på en bräda som både har färg- och stegdrag? Skulle han va stark (överpar typ) kommer han knappast folda mot ditt bet.

 

Givet att betta ut där enligt mig. Hade inte färgdraget legat ute hade jag kunnat slowa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kul dagbok, hur givande som helst för en annan när man får se helheten från en (mini-)session. Förhoppningsvis får jag nån enstaka snilleblixt och kan ge tillbaka lite i form av konstruktiv kritik.

 

En grej som jag alltid undrat över men som alla verkar veta. Är det inte förbjudet med spel i Thailand bortsett från vid begravningar? Har ni en halvtidsanställd torped som kör spontana avrättningar varannan vecka eller hur löser ni det? Kanske inte gäller för utlänningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol.. dra ner till poolen kanske?

 

kan inte bestämma mig om jag ska sova elle rinte, fast klockan tickar på..

avslutade du med att missklonka euro grand prix eller?

 

palla inte poolen nu...i eftermiddag!

Sprang in i quads på eb, inte min dag idag.

 

ps: jäkligt lugnt och skönt i rum 5052 nu av ngn annledning :)

Verkar t.o.m som att kylens innehåll inte minskat drastiskt inatt..skumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lugnt vetefan, donners mobil ringer ju varje minut.

 

lab: kan du motivera 33-handen för eyedol. minns inte riktigt vad du sa men det lät övertygande när jag hörde det.

 

artikeln om openess skrevs av författaren bara psychology of poker och handlar om att lyssna på vad andra säger istället för att tänka hur man själv hade gjort och sedan försöka motivera varför ens eget spel är bättre/lika bra/okej ändå/du suger/etc. dvs alltid förutsätta att de andra KAN ha rätt. en stor del av alla poster på forum etc handlar om att författaren vill att någon kollar på hans spel och säger att han hade gjort likadant, så man kan känna sig lite tryggare i sitt eget spel.

 

btw, jävla flikkor att ringa och väcka en klockan 11.... ska bara ta mina sista 500vpp sedan blir det poolen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe nä inte din bästa söndag kanske :P

 

här är det låsta dörrar och någon av mina rumskamrater har hittat ragg som vanligt.. tror jag kör powernap och sen poolen vid 12-13 eller liknande. sov inte bort hela dagen så kan du haka.

 

najt

 

säker på att det inte är kathoey-bimbo som börjat använda högklackat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Har följt dina dagböcker med stort intresse, bra skit!

 

Du sa i första filmen att du åker till Samui snart, är det Lamai Wanta som avses?

 

Jag sitter där nu iaf, eller snarare ligger i sjuksängen pga av svårjusterade AC:n, hårt festande i BK, jetlag o sömnlösa nätter på bussar o liknande.

 

Nog whinat. Stället är ju riktigt schysst, linan har brutits ett par gånger men d e lugnt. Jäkligt schysst med bra internet iaf när man är sjuk.

 

Jag lirar FL 2-4 o 3-6 och NL/PL 0.5-1 o 1-2.

 

Knacka på nr 81 om du kommer hit!

 

/Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Har följt dina dagböcker med stort intresse, bra skit!

 

Du sa i första filmen att du åker till Samui snart, är det Lamai Wanta som avses?

 

Jag sitter där nu iaf, eller snarare ligger i sjuksängen pga av svårjusterade AC:n, hårt festande i BK, jetlag o sömnlösa nätter på bussar o liknande.

 

Nog whinat. Stället är ju riktigt schysst, linan har brutits ett par gånger men d e lugnt. Jäkligt schysst med bra internet iaf när man är sjuk.

 

Jag lirar FL 2-4 o 3-6 och NL/PL 0.5-1 o 1-2.

 

Knacka på nr 81 om du kommer hit!

 

/Axel

 

lätt. 7nov är vi där.... blir minst 4st från kollot som bor där...

 

en bild på buji, han fan bor här... sitter och pimplar beer lao hela dagarna.

 

i mina tighta billabong shorts finns feta resurser, hör ni det alla ladyboys!

 

någon som hela texten så vi kan börja modda klart vår "i huvudet på en grinder?"

img1099mv5.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lätt. 7nov är vi där.... blir minst 4st från kollot som bor där...

 

 

Stort, hoppas jag är kvar här då, har aldrig vart på kollo förut :D

Om inte annat så kommer jag nog tillbaka hit lagom tills ni kommer.

 

En annan, praktisk grej; lirar eurobet men hemsidan är blockad så jag får inte ut några Baht. Kan jag be en polare hemma logga in o casha ut eller blir det nå strul tror ni?

 

nogspammat, Axel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lätt. 7nov är vi där.... blir minst 4st från kollot som bor där...

 

 

Stort, hoppas jag är kvar här då, har aldrig vart på kollo förut :D

Om inte annat så kommer jag nog tillbaka hit lagom tills ni kommer.

 

En annan, praktisk grej; lirar eurobet men hemsidan är blockad så jag får inte ut några Baht. Kan jag be en polare hemma logga in o casha ut eller blir det nå strul tror ni?

 

nogspammat, Axel

 

jag brukade be min mamma casha ut åt mig innan när partypoker.com var spärrat.

 

tips är att maila neteller innan ni åker... maila alla klienterna också... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha bruden är kvar här robin.. dom har typ gift sig, hon går och fixar med disk och mat nu.

 

orka bo med jimmy asså, skröt för honom på morgonen att jag plussa nästan $2k igår, han ba mm najs, plussa $9k på en halvtimme nyss.. hittade bakfyllegrinden. äckel.

 

tilt bara fulbilder på mig.. i min tighta oakwoodrock finns det feeeta resurser (läs feta rullar med 20-bahtare).

 

chaos, http://www.eurobetpoker.com funkar, enjoy :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde en till film i morse. urk vad trött jag låter. någon intressant hand för split och någon där jag freerollar och raisar ut motståndaren med nöten. berätta för mig vilken fisk jag är!

 

http://s12.quicksharing.com/v/2748884/heltoks_videodabok_film3.avi.html

 

bara 270vpp kvar... poolen någon?

Tittade på den precis och har lite småsaker att säga bara. Vi tycks spela rätt lika förutom att jag är lite lösare än dig (26/18 ungefär). Du slänger händer som T9o, 86o osv först in ur CO, händer jag ofta hade höjt osv. Men nu till sakerna jag skrev ner när jag tittade igenom filmen.

 

2.40 in, Q9s på knappen efter nån kille med typ 55/25 efter få händer limpar in. Du limpar också, tycker det är en given hand att höja. Han som limpar (tror det var CO han satt i, kanske MP) har ju ofta skit här och då kan ta potten nu eller på flopp ofta.

 

4.20 in, A2o på knappen först in. Fold? Given steal för mig.

 

15.00 in i filmen, 65s i BB. UTG limpar och ni två ser floppen. Båda checkar. På turn funderar du på att betta ut som bluff men kollar hans stats och säger att han är SD-bound. Du hade typ 90 händer på killen, säger ju noll om hans SD-vanor efter så få händer. Han visar tokmycket svaghet när han checkar igenom. Bara att ta hem potten.

 

Det var väl de jag såg, bara skitsaker, men sen är jag ju långt ifrån NL-pro heller :)

 

AKs-handen när du antagligen freerollade honom på turn och klonkar färgen hade jag nog bettat lite mindre på river, även om det ser ut som ett värdebett om vi bettar mindre än du gjorde så tror jag väldigt många på denna nivån har svårt att kasta sin stege på river för 75-80$ där. 100$ känns betydligt mer rent psykoligiskt än 75$, iaf för mig.

 

Bra film annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...