Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sprang in i en hand häromkvällen.

GAME #447026667: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 25-Oct-2006 03:13:40

Table Silver Springs (6 max)

Seat 1: marianotelul ($104.23 in chips)

Seat 3: Capercaillie ($117.88 in chips)

Seat 5: PkrBotenAnna ($41.70 in chips)

Seat 6: Pinsta ($46.03 in chips) DEALER

Seat 8: lroseman ($38.24 in chips)

Seat 10: AHMANOSEEK ($72.75 in chips)

lroseman: Post SB $0.25

AHMANOSEEK: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lroseman

Dealt to Capercaillie [Qd Kc]

Dealt to AHMANOSEEK

marianotelul: Fold

Capercaillie: Call $0.50 (väljer att syna, raisar ibland och synar ibland)

PkrBotenAnna: Fold

Pinsta: Call $0.50

lroseman: Raise $0.75

AHMANOSEEK: Call $0.50

Capercaillie: Call $0.50

Pinsta: Raise $1.00

lroseman: Call $0.50

AHMANOSEEK: Call $0.50

Capercaillie: Call $0.50 (Kanske ska släppa här, men vad fan..)

*** FLOP *** [Qs 2h Qh] (Skön flop)

lroseman: Check

AHMANOSEEK: Check

Capercaillie: Bet $3.00 (bettar ut direkt, färgdrag och folk har en förmåga att syna med typ låga PP, när man bettar ut direkt)

Pinsta: Fold

lroseman: Raise $6.00 (Färgdrag eller Q-J alt A-Q?)

AHMANOSEEK: Raise $27.00 (Här blir jag riktigt orolig, sätter honom på A-Q, men hans pf limp stämmer inte med hur han spelar, han borde ha raisat med den handen, Q-2 eller 2-2 måste vara ett monster iallafall)

Capercaillie: Fold (Väljer att folda, standard eller vekt??)

lroseman: Call $21.00

*** TURN *** [8d]

lroseman: Allin $9.74

AHMANOSEEK: Call $9.74

*** RIVER *** [6d]

*** SUMMARY ***

Total pot $79.48

Är det rätt fold eller??

Postad

Push!!

Vad spelar handen för om du lägger på den floppen?

När han höjer till 27(vilket e överdrivet hårt enligt mej) så ser jag inge annat än att ställa.. Skulle han göra så med q2 lr 22? Tveksamt.. Aq? Möjligt.. Men den risken får du ta!

Visst ja.. Höj pre!

Postad

WOW, första killen jag sett som är vekare än glimne. ;)

Nä, men ärligt, du kan inte börja inbilla dig ev händer som slår dig, pusha! Han kan ha överpar Qx eller draghand, väldigt få av dem som slår dig och som sagt får dy syn av Qx samt vissa fiskar sm drar till färgen.

Detta är ju en drömflopp för din hand och viker du detta får du väl spara dig till AA, och hoppas komma allin preflop eftersom du viker om du inte träffat nötterna.

Postad

Folda eller raisa preflop, allt annat är faktiskt kass. Ärligt alltså.

Sen är det ju bara att dega in på floppen, orka folda liksom. Särskilt när PFR-minraise-fisken kommer att översyna för att fiskar inte kan släppa AA/KK på den här brädan, oavsett action. Har nån AQ/22, so be it.

Postad

Sen är det ju bara att dega in på floppen, orka folda liksom. Särskilt när PFR-minraise-fisken kommer att översyna för att fiskar inte kan släppa AA/KK på den här brädan, oavsett action. Har nån AQ/22, so be it.

Räknar man in AA/KK i fi:s HD är det nog decenniets enklaste syn...

Postad

Räknar man in AA/KK i fi:s HD är det nog decenniets enklaste syn...

På denna nivån går det att räkna in ytterligare händer i random fisks HD, även 1010-JJ samt i vissa fall AK. Men detta är väl inte så troligt med tanke på preflopactionen...

Hur som är jag tämligen säker på att han har KQ-Q8

Postad

40 i potten redan? Du får ju fantastiskt bra odds att ställa med dina resterande, typ 35.

Och du har ju 4 outs till game over: tre kungar och en dam.

Och preflop....nääää...Du har ju ingen aning om vad du har relativt dom andra - om fjanthöjningarna representerar något eller bara är sandlåda.

Cluelessrookie

Postad
Prefloplimpen är ok, men du måste släppa mot Pinstas räjs.

Neeej. Först in med KQ i ett shorthanded game = Raise 100% av gångerna om du ska spela handen.

EDIT: Sluta skoja med mig Myssion :(

Postad
10 platser. Shorthanded??

Spelar väl ingen roll hur många platser det finns på bordet, det är hur många som spelar.

Handen är redan en no-brainer, men besultet blir ännu lättare om du höjer preflop.

Postad

Jag dum.

Fattade inte att dom inte hade konsekutiv platsnumrering på 6-max-bord. Mina sugrörsögon såg bara "plats 10"....

:oops:

Cluelessrookie

10 platser. Shorthanded??

Spelar väl ingen roll hur många platser det finns på bordet, det är hur många som spelar.

Handen är redan en no-brainer, men besultet blir ännu lättare om du höjer preflop.

Postad

Neeej. Först in med KQ i ett shorthanded game = Raise 100% av gångerna om du ska spela handen.

Men du håller alltså med om att man måste släppa mot den andra räjsen där?

Postad

Men du håller alltså med om att man måste släppa mot den andra räjsen där?

För fan. Vill du hålla på att tramsa dig kan du posta i Moderatorforumet/Off Topic. Din post var totalt irrelevant och enbart löjligt, men jag läste den som att du ville att han skulle lägga mot check-reraisen.

Postad

Anledningen till att jag var folda var magkänslan :) Men vid eftertanke så är det nog EV- att folda här i längden, det är ju tre händer som slår mig, A-Q, Q-2 och 2-2.

Preflopspelet måste jag ändra på. Men är det alltid fel att limpa med problem händer som K-Q, K-J??

resultatet i handed:

Dealt to lroseman [Qc 10s]

Dealt to Capercaillie [Qd Kc]

Dealt to AHMANOSEEK [2s 2c]

Kan säga att jag jubla efter min monsterfold 8-)

Postad

loooooooooooooooooool

skämtar du med mig? Släppa där? seriöst? lol!

Okej ska försöka vara lite konstruktiv då jag brukar uppmuntra till det.

Okej vad är du slagen av. 3 händer. AQ och 22 och Q2.

Tre händer.

Vi kan utesluta 2orna då en floppad kåk inte behöver slå om allin, han skulle få mer värde i att syna och hoppas ngn träffar flushen.

Damen? Kanske, folk på den här nivån e inte spec bra. Så han behöver verkligen inte ha damen. Han kan ha två par, typ pockets, TT-AA. Inte för att jag förstår det spelet egentligen, men folk e folk.

Säg att han har damen. Eftersom alla kickers utom 1 är sämre än din (AQ) så motiverar bara det ÄNNU mer till syn.

Flushdraget är troligt, så det e förmodligen det som mongot ställer med. Noobs e noobs, liten pott men ändå trycker han allin.

Hursomhelst, foldar du här. Då tycker jag du ska tänka över varför du synade preflop egentligen. Vad vill du se på flopen? Spelar du bara floppad stege?

Mvh Totty

*EDIT* Såg att du skrev vad de andra hade, och att en av dom hade floppat kåken (mkt bra spel av han, lol) hoppas du förstår att ditt spel fortfarande var dåligt. Inte just där. Men i längden, då det är så du måste betrakta ditt spel som pokerspelare.

Mvh igen!

Postad

Jo hans spel med tvåorna är pinsamt, men jag tackar för det iallafall.

För det fick mig att folda som var det bästa beslutet i den handen, hade han synat hade jag ställt och allt hade sett annorlunda ut.