3hjuling Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Har ingen direkt read på killen förutom att han raisar hyfsat mycket preflop. Vad hade ni gjort? ** Game ID 994789093 starting - 2006-10-19 22:16:38 ** Long Trip Home [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - proby sitting in seat 1 with $125.24 [Dealer] - Der_Nestor sitting in seat 2 with $99.35 - HERO sitting in seat 5 with $87.40 - HjortMartin sitting in seat 6 with $87.33 Der_Nestor posted the small blind - $0.50 HERO posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , HjortMartin folded proby folded Der_Nestor raised - $5.00 HERO called - $5.00 ** Dealing the flop: , , Der_Nestor bet - $5.00 HERO raised - $15.00 (borde nog raisa mer här) Der_Nestor raised - $35.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Bröla "Såååååja!" och dega in lycklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ucamper Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Jag hade tryckt in. Har han dig slagen med ett högre set är det bara att betala av men IMO så leder du oftast här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Jag hade tryckt in. Har han dig slagen med ett högre set är det bara att betala av men IMO så leder du oftast här. All in, se honom visa upp KJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eardy Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Med tanke på Fi:s action så här långt "kan" inte ha stege med den floppen, och inget monsterdrag heller. För en genomsnitts-FI så är väl HD KK-AA, QQ, pocket 10s och 99, (AQ inte helt otänkbar). Det känns passivt och farligt att syna, tyvärr så lär du bara få call med högre set. Det kan nog ändå funka att syna och hoppas att han bettar ut på turn, Om inte annat committa honom där. Det enda turn-kort du kan folda mot är en J. Pengarna åker in ändå mot ett högre set, ngt annat är för svagt när det knappast finns några andra sannolika händer som slår dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
doope Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Med tanke på Fi:s action så här långt "kan" inte ha stege med den floppen, och inget monsterdrag heller. För en genomsnitts-FI så är väl HD KK-AA, QQ, pocket 10s och 99, (AQ inte helt otänkbar). Varför är KJ så omöjligt? han höjer först in ur SB, tror KJ är en mycket möjlig hand. AA och KK hade nog bara synat omslaget för att sen utvärdera på turn. De andra händerna QQ och TT spelar han nog likadant som han gör nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Bröla "Såååååja!" och dega in lycklig. Så sant, så sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Med tanke på Fi:s action så här långt "kan" inte ha stege med den floppen, och inget monsterdrag heller. För en genomsnitts-FI så är väl HD KK-AA, QQ, pocket 10s och 99, (AQ inte helt otänkbar). Det känns passivt och farligt att syna, tyvärr så lär du bara få call med högre set. Det kan nog ändå funka att syna och hoppas att han bettar ut på turn, Om inte annat committa honom där. Det enda turn-kort du kan folda mot är en J. Pengarna åker in ändå mot ett högre set, ngt annat är för svagt när det knappast finns några andra sannolika händer som slår dig. Enda readen är alltså att "killen raisar hyfsat mycke preflop." Följaktligen bör man nog utöka hans troliga handdistribution med följande händer förutom de du nämner: KQ KJ QJ JJ QT JT Q9 T9 Hursomhelst känns det som en given allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ost Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Varför är KJ så omöjligt? Ingenting är omöjligt, men då är han antingen jäkligt bra som reraisar floppen för värde och liksom bara vet att fi har en grym hand (99) som är svår att släppa... eller så är han en tomte som blivit alldeles till sig av att floppa nötterna och inte vågar slowspela en enda gata. Skulle säga att QT känns som en rätt trolig hand. Men vad fasen vet jag? Jag skulle ha ställt, i vilket fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sympathetic Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Bröla "Såååååja!" och dega in lycklig. Enda rätta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
o_x_e_n Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 DEr_nestor verkar vara en bra spelare....När han eller dem slår om en rerasie på detta vis så kan jag säga att lätt 70% av gångerna är du slagen. Jag lägger alldrig den ändå=) Men sen blir jag överkörd av sånna som han i sånna här lägen också=) Va hade han ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
o_x_e_n Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 BTW du ju har ju garanterat 1 outs iallfall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3hjuling Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Tack för alla svar! Blir lite förvånad över att alla vill slänga in pengarna och hålla för ögonen Jag tvivlade något enormt... ** Game ID 994789093 starting - 2006-10-19 22:16:38 ** Long Trip Home [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - proby sitting in seat 1 with $125.24 [Dealer] - Der_Nestor sitting in seat 2 with $99.35 - HERO sitting in seat 5 with $87.40 - HjortMartin sitting in seat 6 with $87.33 Der_Nestor posted the small blind - $0.50 HERO posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , HjortMartin folded proby folded Der_Nestor raised - $5.00 HERO called - $5.00 ** Dealing the flop: , , Der_Nestor bet - $5.00 HERO raised - $15.00 (borde nog raisa mer här) Der_Nestor raised - $35.00 Är ordentligt sugen på att dra en riktigt fet fold här. Men så kommer man in i de gamla vanliga tankebanorna och tänker "Jag är här för att gambla". HERO went all-in - $68.40 Der_Nestor called - $83.40 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: HERO shows: , Der_Nestor shows: , Der_Nestor wins $87.40 from the main pot HERO wins $87.40 from the main pot Sen hurvida jag hade ordentligt med flyt på de resterande gatorna - det är en annan femma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Säkert onödigt att påpeka det uppenbara men resultatet i den här handen är helt oviktigt. Det enda som spelar roll är hur stor din equity är mot hans range av händer han kan tänkas spela sådär är, och då är det ett dåligt spel att folda. (Lite trött på de här "men hur kan ni säga si, kolla vad han hade så"-posterna) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3hjuling Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Jag postade handens utgång för att tillfredställa en tydlig nyfikenhet. Jag instämmer att det är irrelevant gällande våran analys. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2006 Säkert onödigt att påpeka det uppenbara men resultatet i den här handen är helt oviktigt. Det enda som spelar roll är hur stor din equity är mot hans range av händer han kan tänkas spela sådär är, och då är det ett dåligt spel att folda. (Lite trött på de här "men hur kan ni säga si, kolla vad han hade så"-posterna) Enligt resultatet var det ju rätt att syna, Hero fick split Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2006 DEr_nestor verkar vara en bra spelare....När han eller dem slår om en rerasie på detta vis så kan jag säga att lätt 70% av gångerna är du slagen.Jag lägger alldrig den ändå=) Men sen blir jag överkörd av sånna som han i sånna här lägen också=) Va hade han ? Han är grymm som FAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts