Gå till innehåll

NLT - AJo BB, Turn 9Q5 3 rainbow mot svagt turnbet

Recommended Posts

Postad

AJ är en hand jag spelar med viss tveksamhet. Det är en hand som jag enligt poker tracker har en negativ trend med även om min sample size inte rättfärdigar att man titta på enskilda händer ännu (runt 14k händer). Har i flera dagar studsat upp och ner 3-4 inköp runt en konstant nivå på min rulle.

Första handen på bordet så inga direkta reads ännu.

Här plockar jag upp handen i BB och höjer efter ett par limpers. Planen är standard CB och check-fold på turn vid miss men FIs turnaction får mig på andra tankar.

Neverwin1 sitter på plats 1 med 210.20

Wharic sitter på plats 2 med 198.00

ISODOR sitter på plats 3 med 196.00

UNKMIKE sitter på plats 4 med 112.70

kiddynamit sitter på plats 5 med 117.55

Colloid sitter på plats 6 med 46.00

zorchad sitter på plats 7 med 138.65

drisen sitter på plats 8 med 162.14

MMMPrecis sitter på plats 9 med 61.31

franzhenry sitter på plats 10 med 370.90

Wharic satsar s mörken 2.00

Neverwin1 satsar l mörken 1.00

Neverwin1: --, --

Wharic: A:heart:, J:spade:

ISODOR: --, --

UNKMIKE: --, --

kiddynamit: --, --

Colloid: --, --

zorchad: --, --

drisen: --, --

MMMPrecis: --, --

franzhenry: --, --

Pre-flop:

ISODOR: Lägger mig

UNKMIKE: Lägger mig

kiddynamit: Syna 2.00

Colloid: Lägger mig

zorchad: Syna 2.00

drisen: Lägger mig

MMMPrecis: Lägger mig

franzhenry: Syna 2.00

Neverwin1: Lägger mig

Wharic: Höj 12.00

kiddynamit: Syna 12.00

zorchad: Lägger mig

franzhenry: Syna 12.00

Pot: 39

Flop (Board: 9:heart:, Q:diamond:, 5:spade:):

2 syn, flopmiss. Försöker representera en dam.

Wharic: Satsa 29.00

kiddynamit: Lägger mig

franzhenry: Syna 29.00

Pot: 97

Turn (Board: 9:heart:, Q:diamond:, 5:spade:, 3:club:):

franzhenry är uppenbarligen intresserad av någon anledning. Kör vidare som tänkt.

Wharic: Passa

franzhenry: Satsa 14.00

Hmm... Det där var ett synerligen svagt bet. Antingen en uslig semibluff eller ett försök att få mig att höja. Något valuebet tror jag inte att det handlar om då jag släpps in på tok för billigt.

En syn känns på tok för vekt men har jag ens stack (157, franzhenry täcker) för att höja och inte commita mig? En all-in känns aningen förhastat. I mina ögon har jag JT, andra sc som träffat ett mittenpar och ev. set emot mig. AQ är förstås en möjlighet men borde vara mindre troligt.

Hur spela turn och river om river bildar en trestege eller parar bordet?

Postad

Varför skulle han höja 14 om han har JT? Det "normala" är väl att checka in stegen eller att tokhöja och försöka bluffa bort dig när du checkar.

Det luktar mjölkbet lång väg tycker jag, 555 eller 999. Kan han sätta dig på JT när du höjer 12? Inga reads men jag tror inte det är troligt. Antingen vill han locka med dig med känslan att du har PP lägre än dam eller att du slår om med AA/KK.

Tror inte han sitter med mellanpar eller stegdrag, att syna 12+29 och sen höja 14 för att se var han står eller semibluffa får jag inte att gå ihop.

Jag skulle folda.

Postad

Förstår inte ens varför du ska besvära dig att gissa, när du kanske drar dött. I det läget skiter jag nog i att "det där var ett litet äckligt jävla bet, jag ska se om han tål nån mer heat", då foldar jag bara rakt av.

Hade du haft några outs tycker jag att det hade varit OK, om du vill upprätthålla en dominerande image, att slå om kanske. Men nu finns ju chansen att, om han synar, du träffar på river, och ändå ligger efter. Känns kallt tycker jag.

Kanske att man kunde kolla ett kort till i position. Men inte annars, tycker jag.

Postad

Känns verkligen inte rätt att på turn investera mer pengar i den där handen... Säg att du synar, det du vill träffa är då esset förutsatt att det lever (dvs han har inte AQ eller AK..) eller att du t.o.m. drar dött mot ett set eller varför inte 2-par map nivån ifråga. ;)

Han borde ju absolut checka efter med stegdraget om han har 10J, hans extremt svaga bet känns otroligt mjölkigt!

Checkfold eller en fet checkraise på flop känns som bättre spel här, dock lite beroende på din image/stil...

Postad

Ni har säkert rätt allesammans. Förmodligen har jag en mer eller mindre stor läcka när jag har haft flyt ett tag och börjar glida över åt det tokaggressiva hållet. Särskillt när flera turn bets tagit hem potten tidigare.

Jag höjde med 70 för att folda vid omslag. Fick syn, river checkades ner och han klonkade par i tior med sin JTo. Man kan missledas att tro att min raise på turn var rätt men förmodligen inte. Måste hitta ett sätt att lindra mina maniac tendenser :D