Gå till innehåll

Vilka ska spela Online-SM på NB 14 dec?


Swedish-Hero

Recommended Posts

Tänkte bara kolla vilka som ska spela Online-SM på NB!

 

Citat " Den 14-15 december 2006 spelas tidernas första officiellt sanktionerade Svenska Mästerskap i online poker. Turneringen lockar med den klart största prispotten någonsin i svensk poker:

 

2.500.000 dollar i garanterad prissumma

5 miljoner kronor i garanterat första pris

 

Poker-SM online 2006 är sanktionerat av Svenska Pokerförbundet och arrangeras av NordicBet.

 

Torsdag 14 december med start kl 18.00 kör Poker-SM online 2006 igång. Startfältet spelas ned till tio spelare och finalbordet startar fredag 15 december kl 20.00.

 

Lycka till i jakten på fem miljoner!

NordicBet Poker "

 

Källa : https://www.nordicbet.com/pokersm/index.htm

 

Buyin : 300+20$

 

Jag ska iaf vara med!

 

nickar : Tanghero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 263
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det inte lite låg buyin för ett SM? Tråkigt om många duktiga spelare inte ser något värde i att spela turneringen...

 

Men men ska försöka vara med själv tror jag om datum och så passar.

 

Har förresten inget konto hos NB så har inte kollat upp detta så mycket men hur ser det ut med satelliter? Buyins, antal...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer definitivt att spela. Ska dock försöka kvala in via en satellit, vilket förhoppningsvis går med tanke på det närmast obefintliga intresset för dessa satelliter. Hur SM ska få ihop 12.000 deltagare, som Nordicbet hoppas, är för mig en gåta.

 

Nu räknade du lite fel, 8333 pers ger en prispool på 2,5 miljoner dollar om buy-in är 300+20, för att NB inte ska torska behöver dom ha 7812 pers, ingen större chans att det kommer bli så många deltagare när bara svenskar får deltaga dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer definitivt att spela. Ska dock försöka kvala in via en satellit, vilket förhoppningsvis går med tanke på det närmast obefintliga intresset för dessa satelliter. Hur SM ska få ihop 12.000 deltagare, som Nordicbet hoppas, är för mig en gåta.

 

Nu räknade du lite fel, 8333 pers ger en prispool på 2,5 miljoner dollar om buy-in är 300+20, för att NB inte ska torska behöver dom ha 7812 pers, ingen större chans att det kommer bli så många deltagare när bara svenskar får deltaga dock.

 

I en intervju tidigare i år så sa Nordicbet att de trodde på 12.000 deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...