Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Följ med MIG och Oscar till Las Vegas när vi spelar WSOP Main Event i sommar.

Spela ihop 500 VIP-poäng på Martinspoker mellan 1 mars och 28 mars och du är automatiskt inkvalad tilll en freeroll tisdag 3 April med följande priser:

1:a pris 5% av Shahin och Oscar i VM 2007 och resa/hotell till Las Vegas för 2 pers och €500

2:a pris 3% av Shahin och Oscar i VM 2007 och resa/hotell till Las Vegas för 2 pers och €500

3:e pris 2% av Shahin och Oscar i VM 2007 och resa/hotell till Las Vegas för 2 pers och €500

4-9 pris 1% av Shahin och Oscar i VM 2007

För att kunna delta i promotion måste du öppna ett konto på Martinspoker via Pokerforum.nu länk, eller om du redan har ett konto på Martinspoker måste du skicka mail till customerservice@martinspoker.com och informera att du vill delta i promotion

Mer info; http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=27724

Förra gången var det till Monte Carlo, och det blev bara 15 deltagare! Var inte så lata nu och börja gejma så ses vi där! (=

Postad

Jag och Shahin diskuterar att Mats dagbok avklistrats.

Shahin säger:

Kan ta bort Olas o gnuffarnas också

Shahin säger:

Vi är bäst (=

Göran säger:

Det är ju så

Göran säger:

Fast gnuffarna har många bilder på sig själva

Shahin säger:

hmm sant, vi måste skaffa bilder!!

Shahin säger:

lite nude

Shahin säger:

ger oss övertaget

Göran säger:

Det får du stå för

Göran säger:

Jag kan stå för gullighetsfaktorn med att fota barnens nallar och sånt. Syrran föder upp hundar, de har nya valpar. Kan fota dem.

Shahin säger:

varje man ska dra sitt strå till stacken

Shahin säger:

(=

Postad
Vad är man brukar säga Shahin?

Pwned! Booom headshot! Holla!

(Nej, jag vill inte spela HU för riktiga pengar o bli gulad av dig :-D )

Man säger SLUUURP.

Jag försökte få in degen som dog o utnyttja b2b riggen men det var kallt som vanligt, inte vunnit en hand sen man blev sajtspelare (=

Postad
Haha, tänkte lägga till att iaf Myssion skulle bli glad men han ordnade tydligen själv.

Först Juha + Tony G, och nu... Du känner mig läskigt väl........ :shock:

Postad

Jag har ingen stor erfarenhet av att åka bil till jobbet, tidigare har buss och tunnelbana varit mina färdmedel då jag oftast arbetat inne i stan (100:- i parkeringsavgift, letande av parkeringsplats samt ett par p-böter i månaden kändes lite överdrivet så jag föredrog kommunala färdmedel när jag hade min arbetsplats på nybrogatan). Nu arbetar jag i Frösundavik och tar bilen till jobbet och då uppenbarar sig raskt några frågeställningar om bilköer.

I måndags tog det en timma till jobbet när jag lämnade hemmet 7:51.

I tisdags fram till torsdags tog det i genomsnitt 35 minuter till jobbet när jag lämnade hemmet någon gång mellan 7:42 och 7:49.

Idag åkte jag 7:49 och kom fram på 25 minuter.

Samma sak inträffade förra veckan.

Varför är det mer köer på måndagar? Varför går det fortare på fredagar?

Jag känner att jag måste gå till botten med de här sakerna för att optimera min färd till jobbet. Har någon erfarenheter av bilköer i Stockholm och kan upplysa mig?

Postad

På måndagar tar alla bilen till jobbet.

På tisdagen inser alla vilket jävla helvete det är att åka bil, och byter till kommunalt.

Fredagar är klurigare, men jag gissar att ca 20% av den arbetsföra befolkningen ligger hemma och är bakis efter en torsdag på Kvarnen.

Postad

Trafik: På fredagar är det ganska många som inte jobbar i sverige. Vissa jobbar deltid, andra kompar eller liknande. Också många som åker lite tidigare för att kunna gå tidigare, det blir lite mer utspritt. På måndagar jobbar typ alla, förutomo dom som sjukskriver sig efter en tuff helg. Sen har jag en egen teori om att de som har valet mellan bil och kollektivtrafik oftare väljer bilen på måndagar, bara för att det är måndag.

Postad

Jag tror att antalet bilar är mer eller mindre konstant över veckan om det inte t.ex. regnar som f-n en morgon, då blir det jätteköer direkt. Det som påverkar är om folk kan undvika att krocka/få stopp och korkade vägbyggen/hål i gatan. Så är det i alla fall på min väg till jobbet, Karlaplan---->Liljeholmen. 8km som tar 20-25 minuter och då har jag oftast inga stora köer för jag åker "mot" trafiken.

Postad
Jag har ingen stor erfarenhet av att åka bil till jobbet, tidigare har buss och tunnelbana varit mina färdmedel då jag oftast arbetat inne i stan (100:- i parkeringsavgift, letande av parkeringsplats samt ett par p-böter i månaden kändes lite överdrivet så jag föredrog kommunala färdmedel när jag hade min arbetsplats på nybrogatan). Nu arbetar jag i Frösundavik och tar bilen till jobbet och då uppenbarar sig raskt några frågeställningar om bilköer.

I tisdags fram till torsdags tog det i genomsnitt 35 minuter till jobbet när jag lämnade hemmet någon gång mellan 7:42 och 7:49.

Jag känner att jag måste gå till botten med de här sakerna för att optimera min färd till jobbet. Har någon erfarenheter av bilköer i Stockholm och kan upplysa mig?

Måndagsmöten. Många arbetsplatser startar upp veckan genom att samla alla och gå igenom veckan gemensamt. Sen är det mer oregelbundet resten av veckan. Min teori.

Postad

"Vandalism is punishable up to 10 years in jail per 18 USC § 1030. We will trace your IP address and give it to authorities if necessary."

Gillar det där på Conservapedia också. Paragrafen handlar om bedrägeri via datoranvändande. Nästan sugen på att vandalisera för att se hur det skulle gå i domstol.

Postad

Jobbat som chaffis i sthlm en del år och har lite insider tipps.

Måndagar kommer/lämnar veckopendlarna stan och fler distrubitions bilar på vägarna än andra dagar för att få ut varor efter helgen.

Tis-Tors brukar hålla rätt lika nivåer.

Fredag mornar är en slantsingling lite beroende på vilken helg som kommer efter, normalt mindre tung trafik som fått ut det mesta redan. Efter-middagarna är så gott som alltid kaos.

Lätt värt kolla alternativ vägar i vägkartan och se om man kan slippa livstilta två ggr om dan.

Postad

Tack för alla svar om trafiken - nu skall jag snart ge mig ut i träsket igen.

Trevlig helg på er alla. Jag skall spela lagpokertävling imorgon förresten, skall ni göra något skoj i helgen?

• Skapa nytt...