Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

Trött som jag är så tycker jag det kan vara roligt att skotta lite på 10/20 efter dagens grindsession, så jag sätter mig med $500. Jag vinner en pott, förlorar en innan nedanstående inträffar.

 

4-manna, jag har AK45ds på knappen, limpat, alla ser floppen som är 239 med nötflushdrag för mig. Pottbet av andra shortstacken, syn av en innan mig, jag ställer. Jag har ju wheelwrappen med flushdrag!

 

 

Turn 9, river 3. Ingen färg.

 

"Synd", tänkte jag men är inte alltför upprörd konstigt nog.

 

Sedan åker pengarna över till mig.

 

"Wtf? Stod AK som kickers?", tänker jag och studerar brädan och min hand lite närmre.

 

Sedan inser jag att jag har AK43ds.

 

(Fi hade fö TT64ss med flushdraget)

 

For the record hade jag 0.62 i EV, så det var ju inte helt dumt ändå. Men...tja, det var lite pinsamt. Avdelningen "tydligen tecken på att du bör sova".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Igår plussade jag 10 cent på Pokerstars Omaha 6-max 0,01-0,02 på bara ett varv! Är jag redo att go pro?

 

Tilt, själv är jag upp $0.08 på 120 händer 0.01-0.02.

 

Anmäller mig för TV. Om jag räknar rätt är jag tredje person i kön! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt, själv är jag upp $0.08 på 120 händer 0.01-0.02.

 

Anmäller mig för TV. Om jag räknar rätt är jag tredje person i kön! :)

 

hehe, ni verkar inte fatta att det finns ett flertal kriterier som måste uppfyllas, den första är att kontot ska vara varmt, man ska känna att det kan komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ni verkar inte fatta att det finns ett flertal kriterier som måste uppfyllas, den första är att kontot ska vara varmt, man ska känna att det kan komma.

 

Är det inte så att alla konton får ett visst antal klonkar och ett visst antal utdragningar (åt fel håll) när man reggar, sen när dom är slut så får man inga fler? Så svinkalla konton --> EV++ 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello Shahin,

 

Once you purchase the Porsche for 3,000,000 FPPs, we will wire $60,000 to

your local Porsche Dealership to help pay for the car. Thank you for being

a Supernova on PokerStars.

 

 

Regards,

 

Scotty

PokerStars VIP Team

 

 

 

Euhm.... HELP TO PAY THE CAR?!?

 

Tror att den kostar runt 600k SEK i Sverige men ganska osäker, om någon orkar googla det så feel free to do so, men har inte för mig att det stod att man ska få hjälp på vägen med o köpa den i FPP Store (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt sånt där är ju gjort för den amerikanska marknaden där bilar är väsentligt billigare än vad de är här. $60k verkar vara nypriset för en Cayman S i usa så det är väl helt ok. Jag misstänker att du kan välja att köpa den där men då blir det ju en massa skatter istället för att ta över den hit (antagligen lika mycket pengar i slutändan).

 

http://www.autobytel.com/content/shared/articles/templates/index.cfm/article_id_int/614

(liten review där det står att baspriset är $58900 tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update;

 

Hello Shahin,

 

From our website

"Note: This award represents the United States base price of a Porsche

Cayman S. Options, taxes, license and delivery fees are the responsibility

of the buyer. Please contact PokerStars regarding availability outside the

United States."

 

Wire = send money (a Bank Wire)

 

3,000,000 FPPs for this grand prize item is worth $60,000. The car may

cost over $100,000 in many countries around the world but we would only be

able to bank wire $60,000 for 3,000,000 FPPs.

 

Regards,

 

Scotty

PokerStars VIP Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta racka ned på Shahins potentiella bilinköp nu.

 

Från Party:

 

"You have a $5 bonus! Claim it now!" (födelsedagsbonus, dock ett par veckor för tidigt)

 

Ship it crucial? Man vet man är anti-baller när man får en $5 bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin - Har du några siffror på hur mycket rake du har betalat för att denna Porsche?

 

Förmodligen har jag rejkat 4 Porschar minst? ;)

 

Alltså, det är inte så att det är min dröm att få en porsche, men jag ser inget bättre man kan få? Har för mig att man får 15k mer om man köper den istället för t.ex 20 grejer för 150k FPP. (=

 

Kan eventuellt vänta på en Aston Martin, men förutom det tror jag poschen är det enda vettiga..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dum fråga nu, men om man ska överraska en tjej med en förlovningsring, hur vet man vilken storlek hon har?

 

Om man nu inte har en möjlighet o sno hennes ring hon har på sig när hon sover eller liknande, drar man dött?

 

Har hon inte mer än en ring? Vi brukar ha betydligt fler. Liggande och skräpa i någon låda.

 

Sök och du skola finna 8-) .

 

Om inte så så har du problemas. Kom med en för stor och du får nog veta att du lever :lol:.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dum fråga nu, men om man ska överraska en tjej med en förlovningsring, hur vet man vilken storlek hon har?

 

Om man nu inte har en möjlighet o sno hennes ring hon har på sig när hon sover eller liknande, drar man dött?

 

Citat från min syster när hennes man försökte ta ett snöre och trä runt hennes finger under tiden hon sov för att mäta hur stor ring han skulle beställa:

 

"Vafan gör du?! Försöker du binda mig!"

 

Annars är "leta upp en ring och använd den som mall" det traditionella tillvägagångssättet. Ringens storlek går också att justera i efterhand inom rimliga gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från min syster när hennes man försökte ta ett snöre och trä runt hennes finger under tiden hon sov för att mäta hur stor ring han skulle beställa:

 

"Vafan gör du?! Försöker du binda mig!"

 

Annars är "leta upp en ring och använd den som mall" det traditionella tillvägagångssättet. Ringens storlek går också att justera i efterhand inom rimliga gränser.

 

Proffz! (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...