Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

Försökte köra lite Shahin-aggressivt men det visade sig direkt att jag mötte min överman vad gäller aggressivitet. Kan han folda floppen?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($190)

CO ($267.55)

Button ($190.50)

Hero ($299.05)

BB ($393.40)

UTG ($55.50)

 

Preflop: Hero is SB with Tspade.gif, Jheart.gif, 9heart.gif, 7club.gif.

2 folds, CO calls $2, Button calls $2, Hero raises to $10, 1 fold, CO calls $8, Button calls $8.

 

Flop: ($32) 2heart.gif, Qheart.gif, 8club.gif(3 players)

Hero bets $30.4, CO raises to $121.6, Button folds, Hero raises to $289.05, CO calls $135.95 (All-In).

 

Turn: ($578.60) Adiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($578.60) 6diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $578.60

 

Results in white below:

Hero has Ts Jh 9h 7c (high card, ace).

CO mucks 7h 3h 4c Jc.

 

Outcome: Hero wins $578.60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seriöst, jag insåg just varför flopturnriver-convertern inte fungerar för mig.

Den pajjar pga att det är "?!" i mitt starsnick. Byter jag ut mitt nick till hero fungerar det fint att konvertera...

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $10 BB (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($1004)

Hero ($1064)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Aspade.gif, 6spade.gif, 5heart.gif.

Hero raises to $30, BB raises to $90, Hero calls $60.

 

Flop: ($180) 4spade.gif, 2club.gif, Qspade.gif(2 players)

BB bets $160, Hero raises to $659, BB raises to $914, Hero calls $255.

 

Turn: ($2008) 9spade.gif(2 players)

 

River: ($2008) 5club.gif(2 players)

 

Final Pot: $2008

 

Results in white below:

 

BB shows 2h Ac 7d Ad (a pair of Aces)

Outcome: Hero wins $2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP!

 

Lagpokern igår gick ganska bra för mig men inte lika bra för laget (=

 

Vann 3 av 4 HU, vann min 8 manna SNG, och kom sexa eller sjua i 128 manna turren. Måste haft bäst individuella stats.

 

Men vad hjälpte det.. Resten av laget vann 2 av 12 HU, kom 4a som bäst i SNG, och ingen placering alls i den stora.

 

 

Det är samma koncept varje vecka, 4st HU, en 8 manna SNG för alla o sen 128manna. Var tredje vecka Omaha. Allt radiosänt. Riktigt kul.

 

Finalen i Vegas (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är skiten med SnG är att när man blir utdragen av killen med -54% ROI för att han sätter färgdraget med sina 23s så kan man inte göra något.

 

"Grattis, du kom på fjärde plats, alla kan inte komma etta. Vill du köra en ny SnG med nya idioter?"

 

NEEEJ, jag vill in och sätta idioten från denna SnG:n på plats. Den klient som börjar köra rebuy på SnG skulle tjäna pengar på mig.

 

För övrigt måste jag förbättra mina notes "tööööönt" hjälper inte så mycket nästa gång man träffar på killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är skiten med SnG är att när man blir utdragen av killen med -54% ROI för att han sätter färgdraget med sina 23s så kan man inte göra något.

 

"Grattis, du kom på fjärde plats, alla kan inte komma etta. Vill du köra en ny SnG med nya idioter?"

 

NEEEJ, jag vill in och sätta idioten från denna SnG:n på plats. Den klient som börjar köra rebuy på SnG skulle tjäna pengar på mig.

 

För övrigt måste jag förbättra mina notes "tööööönt" hjälper inte så mycket nästa gång man träffar på killen.

 

Haha!

Jag sa ju att du skulle complaina i Othellos bok ;)

 

Trevlig Helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan anti-complaina lite också. Fick tre stycken AA på rad i en SnG nu, fick in alla pengar varje gång och vann alla tre.

 

När vi var fyra kvar var två "sitting out" så jag höjde varje hand. Den siste aktive spelare degade in med AK, tyvärr för honom så stod det inte mot mina J3suited så han blev bubbelpojke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt måste jag förbättra mina notes "tööööönt" hjälper inte så mycket nästa gång man träffar på killen.

 

Jag hade "Synsatation, värdebetta till döds, bluffa inte" på halva B2B för något år sedan minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For the record så har jag inte rulle på långa vägar för att spela 10/20, men det finns en jättedonk på party just nu som jag bara inte kan låta bli. Jag har ju postat ett par HHs där jag vinner, så nu får jag visa när jag faktiskt förlorar en stor pott också. Nu är det här en kille som aldrig lägger, men så här i efterhand kan jag säga att jag borde bettat rakt in i han (standardspel 1a på 10/20 - donkpotta drag in i PFR). Jag tror dock resultatet blivit detsamma, att jag hamnat all-in på floppen (eventuellt på turnen).

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $10/$20

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $1588

Hero: $1136

CO: $2247

Button: $1970

SB: $448

BB: $2000

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Tc::As::9s::Th:

 

UTG folds, Hero raises to $40, CO raises to $150, 2 folds, BB calls, Hero calls.

 

Flop: :9h::3s::Ks: ($460, 3 players)

BB checks, Hero checks, CO bets $457, BB folds, Hero raises all-in $986, CO calls.

 

Turn: :4c: ($2432, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2432)

 

River: :Qc: ($2432, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2432)

 

Results:

Final pot: $2432

CO shows 5h 3c 5s 9c

Hero doesn't show Tc As 9s Th

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fold equity där inte, men skam den som ger sig.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $10/$20

4 players

Stack sizes:

UTG: $1688

Hero: $798

SB: $2507

BB: $2000

 

Pre-flop: (4 players) Hero is Button with :Jc::Qc::Jh::4h:

 

UTG calls, Hero calls, SB raises to $100, BB folds, UTG calls, Hero calls.

 

Flop: :As::8h::8d: ($320, 3 players)

SB bets $160, UTG folds, Hero calls.

 

Turn: :7s: ($640, 2 players)

 

SB checks, Hero raises all-in $538, SB folds.

Uncalled bets: $538 returned to Hero.

Results:

Final pot: $640

 

De gånger han faktiskt hade halvträff (8, tvåpar med A, stegdrag) så fyrade han alltid av en salva på turnen också. Worst case får jag väl klonka en J på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en checkraise till (standardspelet, jag satt direkt till höger om han) med trips i en flervägspott så var jag nästan even, det saknades bara $500. De kom här med hjältesynen, Shahin-style. Det var faktiskt en rätt enkel syn att ta, hade han haft flushdraget hade han bettat turnen eller slagit om på floppen, hade han träffat stegen på turnen hade han självklart bettat den också. Det var dock helt baserat på hans tidigare spel, mot en random spelare som inte har 75/65/5 som stats hade spelet sett helt annorlunda ut.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $10/$20

3 players

Stack sizes:

Button: $4102

Hero: $1571

BB: $1114

Pre-flop: (3 players) Hero is SB with :9c::Js::6d::As:

Button folds, Hero raises to $60, BB calls.

 

Flop: :5c::Jc::4d: ($120, 2 players)

Hero bets $119, BB calls.

 

Turn: :7d: ($358, 2 players)

Hero checks, BB checks.

 

River: :Ac: ($358, 2 players)

Hero checks, BB bets $320, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $998

BB shows :8c::2d::Kh::2s:

Hero shows :9c::Js::6d::As:

 

Om ni undrar över varför jag höjer ur position mot en maniac så är jag för trött för att förklara just nu, men jag tänker inte bli överkörd i varje pott i alla fall. Jag slutade till sist sessionen på 10/20 upp hela $19. Makalöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

El grande IRL-tilt!

 

För tre veckor sedan gick vår spis sönder. 11 000 kronor senare har vi en ny spis.

 

Två dagar innan den levereras går tvättmaskinen sönder. 8 000 kronor senare har vi sedan i måndags en ny tvättmaskin.

 

Idag kommer konstiga läten från diskmaskinen. Och det luktar bränt från den när vi avbryter diskprogrammet och öppnar den.

 

Det är så kul att köpa vitvaror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt måste jag förbättra mina notes "tööööönt" hjälper inte så mycket nästa gång man träffar på killen.

 

Kollade på några av mina notes: mupp, idiot, idiot som alltid sätter enoutare, sämst, släpper inte en hand. Vet inte hur mkt dessa ger mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

El grande IRL-tilt!

 

För tre veckor sedan gick vår spis sönder. 11 000 kronor senare har vi en ny spis.

 

Två dagar innan den levereras går tvättmaskinen sönder. 8 000 kronor senare har vi sedan i måndags en ny tvättmaskin.

 

Idag kommer konstiga läten från diskmaskinen. Och det luktar bränt från den när vi avbryter diskprogrammet och öppnar den.

 

Det är så kul att köpa vitvaror.

 

lol, min käre far hade samma problem förra julen. diskmaskin, tvättmaskin, frys och torktumlare under 3 veckor...tilt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga problem, grindat in TVn pt 4 personer på stars i år (=

 

Samtidigt som jag spelat in exakt 170K VPP på två månader. Spelade knappt på mitt konto i Januari, så jag skulle faktiskt tro att jag blir Super Elite Nova (1 Miljon VPP) precis innan november.

 

Man får Monte Carlo och Bahamas (eller Wsop..) då samt WCOOP inträde. Blir bra rakeback. Jag hoppas o tror man inte behöver spela i Starskläder då. Hm.

 

Då kommer jag för övrigt ha råd med porschen också. Kommer ha över 3 miljoner FPP's, men jag har hört att dom inte skickar den till Sverige utan att man får nöja sig med 40k dollar vilket är ganska värdelöst, någon som har 100%ig info?

 

 

Ska duscha sen iväg till Klubben, tror dom ska försöka radiosända det här på nåt sätt så kolla in hemsidan, kan hända nåt kul (=

 

Till dess, LYCKA TILL MED POKERN ;)

 

Editza; Hur många fpp för ett körkort? (=

 

bara säga till om du vill ha ett till konto å spela på, får använda det hur mycket du vill om jag också får en tv;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår plussade jag 10 cent på Pokerstars Omaha 6-max 0,01-0,02 på bara ett varv! Är jag redo att go pro?

Utan tvekan.

 

Om inte, var anmäler man sig för att Mr Shahin ska spela in en tv på ens fiskkonto?

Att döma av inläggen ovan så är tydligen det här rätta stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...