Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

Jag kör med en temporär avatar så här över julen. Den är "lånad" från 2+2, så ingen credit till mig.

 

Nej men usch. Blev orolig att du var han först också...

 

Jag bytte. Och jag kommer nog byta igen senare. Jag är ute och letar avatarer just nu.

 

Önska dig i julklapp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

 

Omar tog 100k utav honom sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

Diskuterar inga summor när ja spelar HU live mot okända, men jag vann iaf. (=

 

Och Omar är ingen polare, tajtnisse bara, har inga tajta polare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

 

Omar tog 100k utav honom sen...

 

Oj, han pratade (kl 05.30) att dom bara skulle köra om 10k för att han inte ville spela mot honom när han va så packad... Hmmm tydigen inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

 

Omar tog 100k utav honom sen...

 

Oj, han pratade (kl 05.30) att dom bara skulle köra om 10k för att han inte ville spela mot honom när han va så packad... Hmmm tydigen inte ;)

 

Omar vill inte spela så högt, men den andra killen blev sur och vägrade att spela lägre, tror dom körde 20, 30 o sen 50k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

 

Omar tog 100k utav honom sen...

 

Oj, han pratade (kl 05.30) att dom bara skulle köra om 10k för att han inte ville spela mot honom när han va så packad... Hmmm tydigen inte ;)

 

Omar vill inte spela så högt, men den andra killen blev sur och vägrade att spela lägre, tror dom körde 20, 30 o sen 50k.

 

 

 

Det är en intressant fråga det där. Killen brukar väldigt ofta vara full och torska stora summor pengar. Är det rätt att spela mot han?

 

Jag är inte hans morsa, men å andra sidan vet man inte hur hans bedömningsförmåga är efter x antal bira.

 

Även om jag inte vet exakt hur mycket han har säger han alltid att han har råd att förlora. Men än en gång... blir det mer rätt att spela av han pengar bara för att han eventuellt har råd?

 

Det är stor skillnad på nätet, där ser man inte motståndarn, men live... Jag har 7-0 i HU mot han, så man kan säga att han har noll chans nykter, och full så har han ännu mindre chans, trots att poker är sånt turspel.

 

Fast poker är fan ingen gentlemannasport... eller? Till slut handlar det bara om karma? Skit i karma, det handlar bara om värderingar?

 

God morgon Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är en intressant fråga det där. Killen brukar väldigt ofta vara full och torska stora summor pengar. Är det rätt att spela mot han?

 

Jag är inte hans morsa, men å andra sidan vet man inte hur hans bedömningsförmåga är efter x antal bira.

 

Även om jag inte vet exakt hur mycket han har säger han alltid att han har råd att förlora. Men än en gång... blir det mer rätt att spela av han pengar bara för att han eventuellt har råd?

 

Det är stor skillnad på nätet, där ser man inte motståndarn, men live... Jag har 7-0 i HU mot han, så man kan säga att han har noll chans nykter, och full så har han ännu mindre chans, trots att poker är sånt turspel.

 

Fast poker är fan ingen gentlemannasport... eller? Till slut handlar det bara om karma? Skit i karma, det handlar bara om värderingar?

 

God morgon Sverige...

 

Jag tycker inte man kan ha några större samvetskval om killen frågar (lr tom tjatar) om att spela gång på gång och man iaf frågar ifall han kan spela trotts att han har druckit och om de inte vore bättre att man gjorde de då han är nyktrare.

Hade han varit yngre så måste man kanske ta hänsyn till att han inte har samma omdömme som en äldre person, men denna kille måste vara iaf +35 och då anser jag att man ska vara/ha tillräckligt mogen/medveten/bra omdöme för att kunna avgöra när man kan spel och för hur mycket. Sen kanske man kan disskutera ifall han nu inte skulle klara av ovan vems ansvar de då är att avgöra de; klubben, du som spelare, ... ?

Att han har pengar lr inte kanske inte ska vara en avgörande faktor, men personligen så hade de känts mycket värre om killen dessutom hade extremt höga skulder lr liknade. Om han inte säger att så är fallet och de här är ett sett för honom att roa sig, så enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brag

===

Jag såg Ingevar Stenmark på lunchen.

 

Beat

====

Han såg jättevanlig ut och hade mössa på sig.

 

Varians

=====

Ett tag var jag osäker på om det verkligen var han. Men när två män i 50-årsåldern vände sig om och tittade till en extra gång så bestämde jag mig för att det ändå var Stenmark.

 

Kuriosa

=====

Jag blir inte särskilt imponerad av kändisar, har man sin arbetsplats på Östermalm ser man mer eller mindre kända personer dagligen. Men, när jag sprang in i J-O Waldner på lunchen precis efter hans "gubben kan än"-uppvisning i sommar-OS kan reaktionen bäst beskrivas som "DAMN! Det är J-O! En legend!".

 

Fyra replies om ett slarvigt stavfel. Vi är OT större delen av tiden här, men det får väl vara med lite finess åtminstånde. Jag snabbraderar, annars tappar vi de fåtal läsare vi har. Oh, och kom ihåg: Jag älskar er alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur såg mössan ut? Den kan i alla fall rimligen inte likna dem han hade på 70-talet, då hade första delen av meningen varit helt felaktig.

 

Tyvärr inte. Den här var svart och "vanlig". Hans old-school mössa hade ju varit värd ett paparazzifoto med mobilkameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd om shortstackers på 2+2.

 

Jag fattar inte om de verkligen tror att någon/några av shortstack-gänget är bottar eller inte. Dock så kom jag att tänka på att OM man körde "nit'n'run"-taktiken så vore det ju sjukt profitabelt med flera konton så man slapp väntetiden mellan inhoppen på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där grekiska tragedin med Brandi-tjejen tog tydligen ngn ny vändning idag (scrolla upp några inlägg från länken till det långa inlägget av newhizzle). En 1k-inläggstråd summerades som följer:

 

Jay,

 

"at what point was it that you broke it off?"

 

After she lied about winning? No.

After she played 15/30 that he told her not to? No.

After she played 5/10NL without permission? No.

After she lied to him again about winning? No.

After she played 25/50NL without permission? No.

After she changed his password? No.

After she busted his account? No.

After she made him think she was a "scandalous bitch"? No.

After she locked herself in bathroom? No.

After she made him think she was gonna kill herself? No.

After she cut herself? No.

After she possibly attempted suicide? No.

After she wrote "I will fly" in blood on the wall? No.

After she made him lose all respect for her? No.

After she wouldn't let him put his penis in her butt? Yes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

 

Omar tog 100k utav honom sen...

 

Hur löser man hela grejen med att få hem degen, kan ju inte kännas allt för stabilt att knalla ut från en pokerklubb mitt i natten med 100k+ i fickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin; Hörde igår när jag va på Sviten att du hade "rånat" stor fisken där nere på en ganska smaskig summa HU för ett litet tag sedan, Grattis! Som att stjäla godis från ett litet barn, lr?

 

Satt och spelade 50-50 mot honom igår, han var allt annat än bra droppa väl en 20-25k (som vanligt enligt utsagor)... Tror även du hade någon "polare" i de gamet, Omar eller nått sånt.

 

Jaja, kanske stöter på dig någon annan dag där nere (har precis debuterat :))...

 

 

Omar tog 100k utav honom sen...

 

Hur löser man hela grejen med att få hem degen, kan ju inte kännas allt för stabilt att knalla ut från en pokerklubb mitt i natten med 100k+ i fickan?

 

Vilken del är inte stabilt? Bättre o gå ut med 100k torsken eller? (=

 

Det är normale...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...