Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok

Othello

Recommended Posts

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom Prima numera består av 58% grinders på omahan så tänker jag ta dina pengar på Stars istället. Se upp! :)

Några reads att dela med dig btw?

Du menar att alla tre spelare på prima är jämnbra? Tufft.

Reads? Säg hej till shortstackarmén. Limpar de UTG så får du se handen du kommer spela som en giv om du höjer/synar en höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt måste jag säga att The Movie Blog ju är en bra site och så, men att killen som har den måste vara jordens nördigaste snubbe. Jag har svårt att likt killen med siten bli "giddy as a school girl" över att en snubbe (Peter Cullen) som gjort rösten åt Ior i Nalle Puh säger en replik i slutet på den trailer som släppts för filmen.

Länk till kommentar

Du menar att alla tre spelare på prima är jämnbra? Tufft.

hehe lite sant. idag var det dock 5 bord 1-2 uppe på prima men inget på Stars. Självklart var det FR bord uppe men det spelar jag helst inte.

Apropå shortstacks så tycker jag itne det har varit så farligt. Spelet är överlag vekare än på prima dock.

Länk till kommentar

Gott nytt år!

Jag bjussar dagen till ära på en summering av året.

Årets….

Statistik: Jag spelar inte alls lika mycket som vissa andra men hann ändå med 44 000 händer PLO vilket är ok för att vara mig. Där tillkommer även lite MTTs och NL. Min BB/100 var 10.67 för året och…jag tänker inte säga hur mycket jag vann. Jag kan säga att jag var förlorande på NL tills Cassano förbarmade sig över mig och på en timma gjorde mig till en vinnande spelare på lågnivå NL 6-max.

Hand: Jag är barnsligt förtjust i KQTJds.

Hand i stora potter: Två stycken bottom set i treor vann 3k åt mig när jag skottade.

Största vinstpott:

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $25/$50

6 players

Stack sizes:

UTG: $3157

UTG+1: $3263

CO: $7065

Button: $6793.80

Hero: $2121

BB: $1900

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with :3c::Jd::3h::Jh:

4 folds, Hero calls, BB checks.

Flop: :Tc::Qh::6h: ($100, 2 players)

Hero checks, BB bets $97, Hero calls.

Turn: :3s: ($294, 2 players)

Hero checks, BB bets $291, Hero raises to $1164, BB raises all-in $1753, Hero calls.

River: :As: ($3800, 1 player + 1 all-in - Main pot: $3800)

Results:

Final pot: $3800

Big Blind mucked :5c::Qc::4h::Td:

Största förlustpott:

Inget att orda om, jag pushade preflop med 5678ss på 25/50 för ganska precis 1k och Gary ”p0ker” Jones blixtsynade med AAxx. Brädan var, om jag minns rätt, JJ57K.

Bittraste förlustpott:

Nötflush på turnen i en trevägspott på 5/10, jag ställer och får syn av två spelare varvid Darwinism hittar sin enoutare för färgstege med kung-höga flushen. Det värsta var att jag tänkte ”Ja!” när rivern ”blankade” (snabbt följt av ”Men lägg av!”). Det hade känts mycket bättre om kåken träffat för spelare nummer tre i potten.

Rush (cashgame): Två dagar efter jättetilten i oktober och utcashning av hela rullen så när som på 1k som jag nästan post-tiltade bort dagen efter hade jag bara 150 dollar kvar online. På 45 minuter vinner jag 1.1k vilket för mig är rätt trivsamt. Jag är +8.8k sedan dess.

Rush (turnering):

När jag vann 30+3 PLO-turneringen på PokerStars en sen söndagskväll var det sex spelare kvar och jag låg femma. Jag vann turneringen på åtta händer utan att slå ut mer än en spelare åt gången.

Turneringsrush: Jag spelar sällan turneringar, och efter den vinsten så blev det en paus fram till WCOOP-veckan. Då spelade jag två PLO-turneringar som uppvärming och cashade i båda samt kom ITM på WCOOP.

Sämsta spel: Jag har AAxxds i ett capspel på FTP, reraisar preflop och vi är HU till floppen. Floppen kommer 89J med tvåflush i fel färg och jag har inte i närheten av några nötter. Check av mig, potbet av honom och det är c:a 10bb kvar till cap. Jag får för mig att ”han nog bluffar” och cappar potten. Blixtsyn av 9TQK med återdrag till färgstege och allt jäkelskap som finns. Jag hittar backdoorflushen och hade ett EV på 0.08 på floppen. Stabilt. Jag förstår om han slog sönder något hemma hos sig.

Sämsta spel mot mig: Repetera potten ovan fast vi är HU från början, det finns ingen cap och vi spelar 3/6. Och med samma resultat.

Flopträff: Jag träffar tvåpar, färgstegedrag och nötstege på floppen samt får en kåk och färgstege på turnen. Och får in hela stacken.

Royals: Tre stycken fick jag under året.

Mest klarsynta analys: En spelare sade att han vinner när han spelar bra men inte annars vilket fick Shahin att kommentera ”Eller så är han semidålig och har tur ibland”.

Sämsta timing: Att bli magsjuk under inspelningen av ett TV-program är fasen inte optimalt.

Sämsta: Tja, min insats i nämnda program lämnade en del övrigt att önska.

Lugnaste kille: Nusseman är alltid lugn och sympatisk.

Mest uttjatade förkortning/kommentar: lol, lolla mig

Catchphrases: ”Ship it”, ”BOOM HEADSHOT” och ”Holla!”. Jag får jobba in några nya nästa år, men ”boom headshot” är svårslaget. De löper dock stor risk att hamna på nästa års lista över mest uttjatade kommentarer.

"Borde spelat mer": 6-max som jag spelade sista två månaderna på året med resultatet nedan.

6-maxftw.jpg

Skandal: Ken-affären naturligtvis.

Tröttsammaste: Jamie Gold vann WSOP, betedde sig som en dryg idiot och blev stämd på halva prissumman.

Töntar: Party stängde i princip ned verksamheten i panik.

Blog: Indiscreets blog är uppdaterad 3-4 ggr per dag. Det är rent löjligt.

”Neo is fighting Morpheus!”: Full Tilts highstakesspel är rena paradiset för railbirds.

Konstaterande: Man kan som vanligt få en bra bild över hur folk är genom att observera hur de behandlar människor som inte på något sätt kan hjälpa dem. Det gäller även inom pokern, och blir rätt tydligt när man spelar lowstakes och känner ett gäng spelare som spelar högre än en själv.

Lycka till nästa år gott folk!

Länk till kommentar

Oh, just det. Jag har andrahandsinformation om att Shahin hade en "normal" dag i förrgår. Om det jag hört stämmer satte han nog ett rekord i att martingala upp en rulle på en site där han bara hade 500 dollar. Vi kanske kan få lite mer information om det när han vaknar (jag tror han sover nu).

Länk till kommentar

Om det var på stars så såg jag iaf honom sitta på 15k dollares på ett bord och runt 6k på ett annat.. på två 25/50 bord Omaha.. Muy intresante om det var en sån grym rush.

Han har svårt att hitta hit idag tydligen, och det är ju inte riktigt upp till mig att säga vad andra vinner eller förlorar. De siffrorna jag hört var dock...rejäla.

Länk till kommentar

Oh, just det. Jag har andrahandsinformation om att Shahin hade en "normal" dag i förrgår. Om det jag hört stämmer satte han nog ett rekord i att martingala upp en rulle på en site där han bara hade 500 dollar. Vi kanske kan få lite mer information om det när han vaknar (jag tror han sover nu).

hihi... Hade min sjukaste dag någonsin faktiskt och jag har haft sjuka dagar.

Kortfattat kan man säga att jag på under 24h gick från 430 dollar till 55k, ner till 4k och sen upp till 55k igen, fast bust till slut (=

Skickade iväg 25k under tiden också så det blev lillplus ändå.

Visserligen inte om man räknar med 100/200 på Tain och Prima samtidigt men den storyn blir till en annan dag (=

Länk till kommentar

På Stars finns det bara på playmoneyborden, och inte alls på Full Tilt (har iofs aldrig spelat playmoney där).

Vilket är jättekonstigt.

Sajterna borde ha många sådana features som hjälper fisken (exempelvis tala om handstyrka i klartext, fyrfärgskortlek som standard (och då tvåfärg som tillval mm) och plocka bort alla features somhjälper hajen, typ notes på spelare, PT-stöd och liknande.

Inte tvärt om.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...