Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...Men göran spelar tintin också poker?

(För er andra: Tintin en kul och vass othellospelare med ett SM-guld och ett gäng bra spelade VM i bagaget. Och han slog mig i senaste och troligen sista SM-finalen jag spelade)

 

Inte särskilt mkt, men låga SNGs och MTTs har han spelat en del, han cashade dock ut en MTT-vinst på c:a 1.2k för att reparera bilen och har aldrig haft tid/ork/möjlighet att bygga rulle. Han skulle absolut vinna om han spelade mer.

 

Vem är du förresten? Känner vi varandra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk motrigg på cap PLO idag, tappade 6 cappade potter på 5 utdragningar och en där mitt top set inte köpte ut. Badbeatinlägg nedan, för den här var rätt trist:

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Flop: :4s::6d::2h: ($48, 6 players)

SB checks, BB bets $48, Hero calls, UTG+1 folds, CO calls, 2 folds.

 

Turn: :4h: ($192, 3 players)

BB bets $104, Hero calls, CO calls.

 

River: :4c: ($504, 3 players)

 

 

Results:

Final pot: $504

CO showed :5s::As::4d::3h:

BB showed :9h::5h::3d::Kh:

Hero showed :6s::6h::7s::8c:

 

Jobbade sedan tillbaka $400 av backet, "Barry Greenstein"-style (dvs var nöjd med att komma från ett stort hål till ett lite mindre hål).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Men göran spelar tintin också poker?

(För er andra: Tintin en kul och vass othellospelare med ett SM-guld och ett gäng bra spelade VM i bagaget. Och han slog mig i senaste och troligen sista SM-finalen jag spelade)

 

Inte särskilt mkt, men låga SNGs och MTTs har han spelat en del, han cashade dock ut en MTT-vinst på c:a 1.2k för att reparera bilen och har aldrig haft tid/ork/möjlighet att bygga rulle. Han skulle absolut vinna om han spelade mer.

 

Vem är du förresten? Känner vi varandra? :)

 

 

Tintin första, enda och sista SM mästaren jag har slagit. Tog honom på andra försöket. Förlorade iof ca 5 irad mor han efteråt men var sjukt stolt iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mne lolla mig..

 

Gjorde ett felklick igår när jag skulle ta bort mitt egna inlägg, jag tog bort ditt inlägg istället. Finns tyvärr ingen undo-funktion på det och jag hann inte fixa det pga att datorn fethängde sig följt av...domestic problems kan man säga.

 

"Är du priffs?" var i alla fall inlägget. Så nu vet ni det.

 

Svaret är att han är en annan kille. Jag handlar inte på ebay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarer? Skall jag skjuta en salva på turnen också när Fi är århundrandets synstation (det var han som satte fyrtalet i min whinepost ovan)?

 

Limpen preflop är också tveksam btw.

 

Full Tilt Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2/$4

5 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $494.20

CO: $386.60

Button: $168.90

SB: $391.60

BB: $406.70

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with :Kc::Kh::6d::7d:

Hero calls, 2 folds, SB calls, BB checks.

 

Flop: :4s::Tc::Jh: ($12, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $12, SB calls, BB folds.

 

Turn: :3s: ($36, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: :9c: ($36, 2 players)

SB bets $36, Hero raises to $90, SB folds.

Uncalled bets: $54 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $108

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill med detta passa på att gratulera psatiw till att ha blivit avancerad pokerskribent.

 

Detta visar klart och tydligt på hur klasslöst pf.nu är. Detta visar att alla som har lite vilja, trots att de är subnormalbegåvade, kan bli något på detta forum.

 

När till och med en så pass genomvidrig människa som psatiw kan bli avancerad pokerskribent bara för att han lägger ner 17 timmar på pf.nu varje dag så är det ett tecken på att forumets demokrati funkar. Här har vi en kille som är genomvidrig, saknar vänner och socialt liv (för att alla hatar honom), men som ändå blir avancerad pokerskribent.

 

Det är stort.

Det är kärlek.

 

Hatten av för dig, Mr. Ärkefitta De-Luxe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill med detta passa på att gratulera psatiw till att ha blivit avancerad pokerskribent.

 

Detta visar klart och tydligt på hur klasslöst pf.nu är. Detta visar att alla som har lite vilja, trots att de är subnormalbegåvade, kan bli något på detta forum.

 

När till och med en så pass genomvidrig människa som psatiw kan bli avancerad pokerskribent bara för att han lägger ner 17 timmar på pf.nu varje dag så är det ett tecken på att forumets demokrati funkar. Här har vi en kille som är genomvidrig, saknar vänner och socialt liv (för att alla hatar honom), men som ändå blir avancerad pokerskribent.

 

Det är stort.

Det är kärlek.

 

Hatten av för dig, Mr. Ärkefitta De-Luxe!

 

 

kompisgnabb eller allvar? om du är allvarlig med att skriva sådant beter du ju dig inte så bra själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...