XoteR Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 HA! Du klarade att lösa alla kluriga nivåer. Under timman ! Frågan är väl egentligen, du spelar Martingale på rouletten på kredit, Alexander Lukas agerar bank, du får sluta när du vill - accpeterar du? Tidsbegränsat? Isof nej, får ja gspela hur länge jag vill isof ja. Man kommer aldrig kunna vinna. (Om inte det blir nåt motefekt som gör så att om Alexander skulle förlora skulle det gynna honom på nåt sätt) Men är det inte tidsbegränsat så kan man hålla på tills det händer. // Prisma Mästaren! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Lätt Alexander Lukas, dega in preflop oavsett kort och dra ut! //Myt4z Men skulle inte Skalman kunna uppfinna en antiturmojäng, samt en avancerad kortblandningsuträknare som har koll på alla kort i kortleken när den blandas? Bra kontrat! Däremot tror jag fortfarande att Alexander Lukas tur inte kan bemästras av ngn teknisk mojäng! Så, jag tror fortfarande A.L skulle smeka Skalman mothårs över skalet om dom möttes HU. //Myt4z Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Däremot tror jag fortfarande att Alexander Lukas tur inte kan bemästras av ngn teknisk mojäng! //Myt4z Men tänk på att Skalman faktiskt har uppfunnit en övervakningskamera á la Lennáard. Han ser ju Lukas hålkort under hela matchen... /HeFo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Men tänk på att Skalman faktiskt har uppfunnit en övervakningskamera á la Lennáard. Han ser ju Lukas hålkort under hela matchen... Vem är den mystiske amerikanske donatorn i gamet då? Joakim von Anka eller Krösus Sork? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 I NL skulle skalman nog inte ha en chans, men fixed kanske skulle bli jämnare om skalman hade en övervakningskamera. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielfroberg Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Men tänk på att Skalman faktiskt har uppfunnit en övervakningskamera á la Lennáard. Han ser ju Lukas hålkort under hela matchen... Vem är den mystiske amerikanske donatorn i gamet då? Joakim von Anka eller Krösus Sork? Jag hade faktiskt tänkt hålla tyst om detta men den mystiska "donatorn" är ingen mindre än Gåsfrid Lukas! Dont tell it to nån! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Post-count-race de luxe. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 ...meddelade att hans nyfödde son hade vägt in på dryga fem kilo... Normalt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,897929,00.html Hoppas allt gick väl. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Post-count-race de luxe. Nöten ju. Vi kommer klonka 20 000 visningar idag genom att pratat bingo och Bamse/Kalle Anka i 90% av dagboken. We are awesome. Discuss. In other news: Jag fick en leverans med sju böcker från Amazon.co.uk (presentkort från PokerStars for the win!) till jobbet nyss. Inte något pokerrelaterat så långt ögat nådde, bara skönlitterära saker. Good times. På jobbet gör jag inte så coola saker just nu (erhm...gör jag någonsin det?) så jag gick, som vanligt, till grafikerna för att få lite inspiration till en dagboksuppdatering. Det visade sig att de satt och gjorde loggor till nya spel, tyckte det var skittråkigt och frågade efter min åsikt. Min åsikt?! Jag blir alltid grymt nervös när de frågar mig om råd. Jag menar allvar, jag lyckades med att få betyget "trea minus frågetecken" i teckning i högstadiet, när man fick en trea enbart för att man befann sig på lektionerna. Heck, bara att man befann sig inom lokalsamtalsavstånd från skolan räckte för en trea. Kort sagt: Min konstnärliga ådra är inte av toppklass. Jag stammade ur mig något i stil med att "den färgen är nog bättre än den färgen, men jag är lite färgblind så jag kan inte garantera att det är rätt val" och fick tursamt nog medhåll av grafikern. En coinflip som stod. En gång i livet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Däremot tror jag fortfarande att Alexander Lukas tur inte kan bemästras av ngn teknisk mojäng! //Myt4z Men tänk på att Skalman faktiskt har uppfunnit en övervakningskamera á la Lennáard. Han ser ju Lukas hålkort under hela matchen... /HeFo Skalman måste väl bli utblindad ett tag efter mat-och-sovklockan ringer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Post-count-race de luxe. Hur tänker du nu? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skalman måste väl bli utblindad ett tag efter mat-och-sovklockan ringer. Just ja.... jag glömde helt bort den. Men spelas matchen bara nattetid så är det lugnt. Då är Skalman vaken hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skalman måste väl bli utblindad ett tag efter mat-och-sovklockan ringer. Just ja.... jag glömde helt bort den. Men spelas matchen bara nattetid så är det lugnt. Då är Skalman vaken hela tiden. Skalman måste ju vara värsta stekaren. Han har ju aldrig bråttom. Undrar hur många gånger Lukas får säga "time"... Dessutom tror jag han slow rollar rätt kraftigt... och så ska han säkert analysera och förklara en hel del mellan händerna. Tror han kan knäcka Alexander med lite besser wisser table talk så att han viker innan han köper ut med sin tur. Mina pengar ligger på Skalman "the turtle genious". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Eftersom man ändå ska prata OT här så tänkte jag ställa en fråga: Ni träffar på Bill Gates. Han vill spela en enda hand mot er. Bill tar kortleken och väljer ut A och A åt sig själv. Du får 2 2 . Dessutom lägger han ut floppen: 2 2 T Nu ber han er att satsa det belopp du vill. Ni har fått lånegarantier från banken på valfritt belopp ifall det skulle behövas. När ni väl satsat så anses ni som all in och ni lägger upp turn och river från kortleken. Vad satsar ni? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Jag satsar 100 spänn på att det kommer 2 st A Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielfroberg Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Om leken är blandad hade jag vågat sätta precis så pass mkt jag fick. Jag hade gärna gulat honom! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Man drar sig lite mer från att tilta i chatten när man spelar bingo mot tanter 50+ än i pokerrummet. Varför? Jag kör med det vanliga: "U suck, cockbreath" Gärna direktöversatt... Man kan nästan höra de chockade inandningarna från tanterna... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Var är loket när man behöver honom.. Loket? Äsch, han är för upptagen med att spela in Madonnavideos och jaga tonårspojkar i St Tropez. Det är ju faktiskt Richard Olsson som är nöten. FYP Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
guta Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Man drar sig lite mer från att tilta i chatten när man spelar bingo mot tanter 50+ än i pokerrummet. Varför? Jag kör med det vanliga: "U suck, cockbreath" Gärna direktöversatt... Man kan nästan höra de chockade inandningarna från tanterna... När Gunilla drar in sin tredje Bingo och jag knappt fått en rad: Your ass is the grass and my foot is the lawnmower, Gunilla! Blev lite besviken på TV6 programmet "Being Bingo". Det handlar ju om fotografen och inte om min nya livsstil. Bingo 4 life, I'm out. Förlåt, slut på Bingo snack nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 jäkla skit Bamse prisma spelet buggar för mig: någon som har en lösning på detta? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skalman måste väl bli utblindad ett tag efter mat-och-sovklockan ringer. Just ja.... jag glömde helt bort den. Men spelas matchen bara nattetid så är det lugnt. Då är Skalman vaken hela tiden. Skalman måste ju vara värsta stekaren. Han har ju aldrig bråttom. Undrar hur många gånger Lukas får säga "time"... Dessutom tror jag han slow rollar rätt kraftigt... och så ska han säkert analysera och förklara en hel del mellan händerna. Tror han kan knäcka Alexander med lite besser wisser table talk så att han viker innan han köper ut med sin tur. Mina pengar ligger på Skalman "the turtle genious". Det spelar ingen roll om han knäcker lukas. Lukas vinner PÅ TUR. Han är ju omöjlig att slå. Han skulle få solen att slockna i rätt läge om det gynnade honom. Man kna inte vinna mot honom, impossible. Inte ens en miljon Russ georgiev och Ken Lennarts i armé tillsammans med Skalman skulle ha en chans. Hela min rulle på Lukas. Anyday! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 jäkla skit Bamse prisma spelet buggar för mig: någon som har en lösning på detta? Har du mäjlat supporten? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Eftersom man ändå ska prata OT här så tänkte jag ställa en fråga: Ni träffar på Bill Gates. Han vill spela en enda hand mot er. Bill tar kortleken och väljer ut A och A åt sig själv. Du får 2 2 . Dessutom lägger han ut floppen: 2 2 T Nu ber han er att satsa det belopp du vill. Ni har fått lånegarantier från banken på valfritt belopp ifall det skulle behövas. När ni väl satsat så anses ni som all in och ni lägger upp turn och river från kortleken. Vad satsar ni? Så jävla enkelt. Man satsar allt Bill äger såklart, för om man förlorar kan man ändå aldrig betala tillbaka pengarna, vilket betyder att man med gott samvete kan skita i att betala tillbaka. Jättemycket EV+! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hefo Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Så jävla enkelt. Man satsar allt Bill äger såklart, för om man förlorar kan man ändå aldrig betala tillbaka pengarna, vilket betyder att man med gott samvete kan skita i att betala tillbaka. Jättemycket EV+! Jag förstod aldrig riktigt frågan? Finns det nån hake? Askonstig fråga. Jag skulle förmodligen smeta in en hel del på ett holkdrag mot gubben också. Färdigt fyrtal på flopp är ju löjligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts