Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad betyder FYP?

Det undrade jag också. For Your Pleasure? Fast då tänker jag bara på Bisons blåa porrtofs. Fuck Your Puppy? Fine Young Perverts?

Upplys oss Parre älskling!

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag tänkte spela kryssningsfrirullen ikväll. Överlever jag första varvet är det en enorm bedrift.

I övrigt: Jag har 10 raka "sessioner" (PT-sessioner) på plus på Full Tilt. Jag lär nog bli stackad första handen jag spelar ikväll - I'm due.

Postad
Jag tänkte spela kryssningsfrirullen ikväll. Överlever jag första varvet är det en enorm bedrift.

I övrigt: Jag har 10 raka "sessioner" (PT-sessioner) på plus på Full Tilt. Jag lär nog bli stackad första handen jag spelar ikväll - I'm due.

Helt rätt tänk!

Postad
Jag tror fan att jag också ska lira den frirullen.

Othello: Ska vi ta ett last-shorter-bet?

Det kan också dubblera som "värst utköp"-bet för den som förlorar last-shorter bettet.

Jag skall lägga barnen ikväll, kan hända att jag sitter ute en halvtimma innan jag kommer in. Freeroll på min blind så länge alltså.

Postad

Kan man syna sig AI i en trevägspott i PLO med KKxx när det är check-pott-omslag-AI, AI och sen turen är kommen till en själv på brädan 974r? Ni som säger nej, skriv det inte här, tack. Alla övriga svar emottages tacksamt.

Postad
kul bord man hamnade vid i den där frirullen, jag och othello sen nån som bara spelar AAxx och resten sit out :?

lol, var det du som köpte ut mig strax innan paus? Killen till höger om mig var ju galet tight och spelade fullring finalbordsspel när det i princip är tremanna. Det var underhållande på sitt egna lilla vis :)

Dessutom, när det är en biljett och i princip inga priser för de övriga placeringarna gäller det ju att gambla upp det en smula. Att gneta sig ITM finns ju inte riktigt (ok, 10 dollar i tröstpris kanske är nöten för en del personer).

Postad
kul bord man hamnade vid i den där frirullen, jag och othello sen nån som bara spelar AAxx och resten sit out :?

lol, var det du som köpte ut mig strax innan paus? Killen till höger om mig var ju galet tight och spelade fullring finalbordsspel när det i princip är tremanna. Det var underhållande på sitt egna lilla vis :)

Dessutom, när det är en biljett och i princip inga priser för de övriga placeringarna gäller det ju att gambla upp det en smula. Att gneta sig ITM finns ju inte riktigt (ok, 10 dollar i tröstpris kanske är nöten för en del personer).

haha ja det var jag som hittade 2utaren. men va kul å spela hu den korta stund jag fick sitta vid det där bordet ;)

Postad

Btw, jag förlorade inte en hel stack första handen idag, men 120 dollar av 200. Så jag hade nästan rätt. Om jag bara börjar vinna med mina bra starthänder vore veckan komplett:

starthander.jpg

Jag ligger dock marginellt plus för veckan - tack och lov.

Dagens popkulturella fakta handlar om uttrycket "ZOMG":

zOMG is a varient of the all-too-popular acronym "OMG", meaning "Oh My God". The "z" was originally a mistake while attempting to hit the shift key with the left hand, and type "OMG".

Also used in all-caps, 'ZOMG' is generally used in a sarcastic manner, more often than not a humiliating fasion. It is also used as a device for stating the obvious. ZOMG originated from the imageboard 4chan.org and one of it's members Zardoz.

Postad

Dagens popkulturella fakta handlar om uttrycket "ZOMG":

Kombineras med fördel med en massa utropstecken för att understryka ytterligare, tex

ZOMG!!!!!!!!11111one

Postad

Säkert på att ZOMG "uppfanns" på 4chan.org? Mycket möjligt, men enda gången jag sett ZOMG i så hög utsträckning är av WoW-spelare. Alltid trott det var där som ordet skapades precis som många andra idiotiska ord :P

Postad

50 händer FLT 5/10:

KK tre ggr.

QQ en gång

JJ en gång.

AKo två ggr.

AJs tre ggr.

AQs en gång.

Jag skämtar inte. Jag fick dessa händer.

Resultat: Breakeven.

AK cappat pre, flop ATx. Fyrvägs till rivern. River T.

AK andra gången - möter AA.

QQ möter AA.

JJ möter AQ.

AJs vinner en gång, och jag lägger mig på floppen/turnen de två andra gångerna.

AQs möter set i sjuor.

KK var dock profit.

Samma kille fick AA, AA och 77 på ett varv. 77 träffade han set med.

Jag trodde ett tag att jag hamnat på ett av UBs Royal Holdem-bord. Tills den här handen gick till showdown:

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with :Kd::Ks:

UTG calls, Hero raises, CO folds, Button calls, BB calls.

Flop: :Ad::Kh::Ac: (7.5SB, 4 players)

Button checks, BB checks, Hero bets, Button folds, BB calls.

Turn: :3c: (4.75BB, 3 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

River: :9h: (12.75BB, 3 players)

BB bets, Hero calls all-in $6.5.

Uncalled bets: 0.35BB returned to BB.

Results:

Final pot: 14.4BB

BB shows :7c::5c:

• Skapa nytt...