Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Införskaffade nyss en Macbook och tycker det fungerar suveränt!

Har installerat Windows XP med hjälp av Boot Camp och håller just nu på att installera det väsentliga såsom Poker Office 2 och pokerklienten.

Däremot har jag lite frågor som jag hoppas att jag kan få svar på.

* Jag har tidigare haft Norton Antivirus och alltid varit grymt missnöjd. Är ute efter ett gratis antivirus program. Vad ska man ha? Är AVG bra?

* Behöver ghosta både OSX och XP för att kunna rensa datorn då och då. Vilka program kan ni tipsa om till respektive operativsystem?

Hoppas jag inte är den enda Mac-användaren på forumet.

Postad
* Jag har tidigare haft Norton Antivirus och alltid varit grymt missnöjd. Är ute efter ett gratis antivirus program. Vad ska man ha? Är AVG bra?

Brorsan tipsade om AVG och körde in det på sin burk. Han är nöjd, men själv är jag lite kluven, då jag känner mig avigt inställd till AOL. Själv kör jag med Avast, som också är gratis.

AVG är enligt denna sida bra på att hitta virus. Avast kommer först på 17:e plats, medan AVG kommer på andra plats.

AVG och Avast finns både som 32- och 64-bits versioner.

* Behöver ghosta både OSX och XP för att kunna rensa datorn då och då. Vilka program kan ni tipsa om till respektive operativsystem?

Sluta porrsurfa och installera Opera.