parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Ett slaskigt 5/10 på Sviten i lördags. Jag sitter vid detta lag på ca 7000 (köpte in för 1500), Fi i denna hand har ca 3000. Spelet är djupt och aggressivt. Det mesta av mitt plus har kommit från en jättefisk direkt till höger om mig (han synade 1000 pre med 93s och 1400 till på K98-flop, jag visar 99 vid SD, sedan synade han 400 pre med 86, 2000 på 633-flop, jag hade KK). Varje gång jag betat hårt har jag visat bra händer (A4 vs JJ på 532-flop allin, T7 vs J7 på T7x-flop allin, sedan några mer som jag inte minns). Min image bör vara väldigt LAG, jag har dels haft bra kortsnitt, dels har jag spelat stenhårt positionsspel mot jättefisken till höger om mig (re-raisat löst pre, synat väldigt liberalt pre), dock har jag varit tajt som en oskuld postflop... I alla fall: Preflop: UTG+1 som hittills spelat tajt höjer till 120 preflop i en övermörkad pott. Någon syn, jag synar från knappen (mina kort är helt irrelevanta, men jag tror det var Q7s jag hade). Flop: (Pott: ca 400, 3 spelare) A K K Fi betar ut 300. Direkt när han betar säger jag "Försök inte representera AK eller AA när du inte har det". Fold till mig som synar. Turn: (Pott: ca 1000, 2 spelare) A K K 4 (alltså en riktig blank) Fi checkar. Jag betar 600. Fi steker lite och synar. River: (Pott: ca 2200, 2 spelare) A K K 4 6 - en till blank Fi checkar. Jag betar 1000. Frågor? Jag synar floppen tom för att jag är till 99% säker att Fi varken har en kung eller ett ess. Framförallt inte nöten. Sedan spelar jag handen vidare som om jag skulle ha Kx (eller en marginellt spelad Ax). Frågan är om jag ska fullfölja på river eller inte? Fi sitter troligtvis på ett pocketpar, KANSKE en AJ eller liknande men det är mer tveksamt. Vad gillar ni mitt spel? EDIT: Kom inte med kommentarer som "fold preflop". Preflopspelet är helt ointressant och totalt standard. Orkar inte hamna i längre diskussioner om preflopspel i sådana games. Citera
Sansrom Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Tror du att du har någon som helst fold equity mot QQ-88 och Ax här mtp att han synar turn givet din image? Om FE:n är liten ser jag ingen anledning att beta river mtp att du bjuder in till en ev. c/r-bluff all-in och du lär inte få syn av något du har slaget. Din hand fick ju helt plötsligt värde på river, det finns ju en liten chans att det är en vinnare. Men allt är ju väldigt readberoende här. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Tror du att du har någon som helst fold equity mot QQ-88 och Ax här mtp att han synar turn givet din image? Om FE:n är liten ser jag ingen anledning att beta river mtp att du bjuder in till en ev. c/r-bluff all-in och du lär inte få syn av något du har slaget. Din hand fick ju helt plötsligt värde på river, det finns ju en liten chans att det är en vinnare. Men allt är ju väldigt readberoende här. Oj sorry. Kom inte ihåg exakt riverkort så jag drog till med en sjua. Jag parade inte rivern, ska editera. Citera
sulla Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Spelet är väl felfritt, men när man sitter mot en synvillig fisk är det kanske inte optimalt, bättre att ta bra betalt av de händer där man verkligen sitter med något. Chansen finns ju att han synar ner dig med PP på QQ-88 samt med Ax. Skulle nog själv kört en fegare stil och gett upp potten på turn då han borde ha min hand slagen samt att han är svår att bluffa. Citera
psatiw Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Han checkar ju aldrig kungen twice, så han känns ju helt klart svag. Samtidigt är det äckligt att spela tom på det sättet mot den där typen av synfiskar. Tror aldrig han släpper ett A på river om han synat turn, t.ex. Samtidigt lär du ju ha exakt 0 SD-värde (om du nu inte träffade river), så ska du vinna potten så lär du ju få betta den. Känner mig lite tveksam. Dock vet ju jag att du aldrig sitter på A eller K där på floppen, om du släpper den där kommentaren och sen floatar bakom. Dessutom bettar du aldrig turn med ett A, så det skulle ytterligare tala för att du antingen är tom eller sitter med en K. Frågan är om han vet det. Tveksamt va? Hur var brädan på turn, färgmässigt? Rainbow? Citera
Sansrom Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Tror du att du har någon som helst fold equity mot QQ-88 och Ax här mtp att han synar turn givet din image? Om FE:n är liten ser jag ingen anledning att beta river mtp att du bjuder in till en ev. c/r-bluff all-in och du lär inte få syn av något du har slaget. Din hand fick ju helt plötsligt värde på river, det finns ju en liten chans att det är en vinnare. Men allt är ju väldigt readberoende här. Oj sorry. Kom inte ihåg exakt riverkort så jag drog till med en sjua. Jag parade inte rivern, ska editera. Ah, ok. I så fall hade jag aldrig klarat att checka efter på river. MÅSTE ju försöka liksom, +EV eller inte. Men tror du verkligen du maximerar din FE med en 1000-bet här? Känns som han synar med alla händer han synar turn på då. Varför inte ställa in rakt av, han kan ju tro att du vill ha betalt med stålet med tanke på din image och lägga. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Dessutom bettar du aldrig turn med ett A, så det skulle ytterligare tala för att du antingen är tom eller sitter med en K. Här har du fel, min käre psatiw! Om jag nu har den readen jag har på Fi så värdebetar jag självklart ett A på turn. . Men tror du verkligen du maximerar din FE med en 1000-bet här? Känns som han synar med alla händer han synar turn på då. Varför inte ställa in rakt av, han kan ju tro att du vill ha betalt med stålet med tanke på din image och lägga. I situationens hetta så missade jag lite hur stor potten var. Ställa rakt av - njae, jag ogillar att stoppa in över 2k på rivern på en ren bluff i det här läget, särskilt eftersom ett halvpottsbet kan vara ett värdebet med ett A eller med kungen. Jag skulle nog väldigt sällan värde-pusha Ax t.ex., så det finns ju rätt få händer JAG kan representera då. Men jag borde ha betat lite mer, typ 1300 eller så - tror Fi hade kanske 2300 kvar på rivern eller så. Kanske lite mindre. Citera
Hume Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Checksynar fi nästan 2/3 pot på turn lär han också syna mindre än 1/2 pot på river, speciellt när river är en total blank. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Ja, betade nog för lite för att bluffen ska lyckas. Han stekte i alla fall ett bra tag innan han hittade synen med TT. Citera
Recommended Posts