Gå till innehåll

Hur illa skadad blir pokern om Westerlund har rätt?

Recommended Posts

Postad
Tycker det är lite konstigt att Westerlund uttalar sig med hans bakgrund.

Han var väl häktad för ekomomisk brottslighet för inte så länge sedan.

// Kan väl bara tilläga att det är självklart att många inom pokerbranschen inte har rent mjöl i påsen. Så är det i alla branscher som är lukrativa, de drar till sig gold diggers.

Som om du skulle ha skattar för pokervinster inne på pokerstars och Wsex...

• Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Westerlund har aldrig påstått att han är en människa som gör "rätt" i alla lägen till skillnad från Ken och Glimne som uppträder som om de vore någon slags gudar.

Hur kan du påstå att Glimne någonsin har betett sig som någon slags Omnipotent gud inför pokerspelare i sverige?

Har du någonsin sett Glimne uttala sig och påstått att han är bäst eller ens bra på att spela poker ?

att klumpa ihop Glimne och Leenard som likadana är en ganska kraftig "missread" på ditt bord.

Postad

Länk till breven.

Smaskiga utdrag:

Thank you for the replay. I wondered why you even replayed to all the

morons against you at recpoker. People so stupid that they are not even

capable of putting an argument together. I understand that you do it

while playing online so it does not take extra time. I enjoy it when

you slaughter them.

Med tanke på de här och andra karakteristiska stavfel så borde det kunna gå att göra en jämförelse om någon har en datamängd med engelsk text Ken skrivit.

I could have written to you under a false name, but that is not my

style. I am straight forward. Besides if I am hoping to win your trust,

then I must start by showing you trust. Here is my cell phone in USA:

702-767 4538

Om någon känner till mobbenumret i USA så är det ju här ytterligare en verifieringspunkt.

Under the gun raises 2000. He has been playing tight. I put him on AA

or something shaky and week for that position lika a AT or KJs.

Heh, han lyckas alltså precisera motståndarens utg-range från AA ned till AT eller suited connectors eller alla par. Sweet read det där.

I do not want ot be cheated and I do not want to make a living palying 30-60. Playing tournaments for monetary reasons is of course out of the question. Therefore I have to make a living doing something else

Nu är det ju så att det finns en radda proffs som spelar högre än så utan att själva fuska.

As I told you over the phone there is a couple of great busines

oppurtunities in Sweden. I believe that a profit could be made from

minimum

$200K up to even $1.5 million.

own a hotel here together with my brother and father. It is not

central or

fancy but clean and neat. I can get you single bedrooms for $25/night

including breakfast. If you want to stay very central the price is

around

$125/night. It is better to stay at our hotel and spend the extra money

on

taxi or renting a car. Do you need 3 rooms

Hi

My address is:

får ni läsa själva via länken

Eftersom addressen inte står i Eniro så är det ju intressant hur Russ fått tag på den om den stämmer.

Take the Arlandabanan (skytrain) to Stockholm Central Station. There

you

take a cab to Hotel Ta inn on Bogårdsvägen 30. Phone hemtelefon. You

will

have a reservaiton for Jack Johnsson. My phoe number is svensk mobbe.

My address is Guldsmedsvägen 3. portkod!.

Stämmer den här infon är det ju jävligt skumt. Kanske inte tillräckligt för en domstol, men väl tillräckligt för mig. Det är alldeles för mycket detaljer för att det ska vara helt påhittat eller oskyldigt.

Postad

Westerlund har aldrig påstått att han är en människa som gör "rätt" i alla lägen till skillnad från Ken och Glimne som uppträder som om de vore någon slags gudar.

Hur kan du påstå att Glimne någonsin har betett sig som någon slags Omnipotent gud inför pokerspelare i sverige?

Har du någonsin sett Glimne uttala sig och påstått att han är bäst eller ens bra på att spela poker ?

att klumpa ihop Glimne och Leenard som likadana är en ganska kraftig "missread" på ditt bord.

DrRoland har som vana att komma med påstående som han själv kokat ihopa men vill framställa som sanning. Inget nytt ;)

Den bästa "missread" han har gjort är när han försöker lära en kille, som tycker att han är spelberoende, genom att lära honom money management :shock:

Postad

Håller med.

Fast lite retad ska han allt bli för sin roll som pokerexpert i kvällspressen och pokermiljonen. Det hör ju till jobbet liksom. Och även där förstår jag helt att han tagit jobbet, särskilt om han inte är en pokerhaj då det säkerligen är bra betalt och hjälper honom att kränga böcker.

Postad

// Kan väl bara tilläga att det är självklart att många inom pokerbranschen inte har rent mjöl i påsen. Så är det i alla branscher som är lukrativa, de drar till sig gold diggers.

Är Westerlund din pappa?

Länk till breven.

Mkt text .

Är det där smaskigt?

Någon som pratar lite affärer och stämmer träff och skriver in en adress?

Postad

Är Westerlund din pappa?

Nej, men jag gillar grabben.

Hursomhelst gör jag er en tjänst och håller mig borta från forumet ett tag.

Mina åsikter verkar jag vara ganska så ensam om här.

Postad

Som svar på rubriken; Hur skadad den blir är omöjligt att säga, men det finns ingen vinnare i den här gröten. Vare sig historien är sann eller ej...

Tråkigt för alla pokerspelare...

Sen kan man ju undra varför Westerlund springer ärenden åt andra.

Spontant känns det inte som Westerlund har A i uppförande på alla punkter själv (dock har han väl inte försökt fuska på detta sätt), kan det vara något personligt som ligger till grund för detta?

Ken har gjort något eller uttalat sig om Westerlund på ett sätt som gör att Westerlund tycker det är dags att släppa bomben? En bomb som han iofs borde kunna ha god insikt i, don't get mad, get even...

Postad

Alltså det är ju klart som ett korvspad att Ken har gjort det, han är ju djurgårdare för bövelen..

Eller ok lite skämtsamt, men helt seriöst så känns det för mig rätt så självklart att Ken har bajs i brallan

Personligen så tror jag att fiffel o båg var väldigt vanligt innan Pokern blev stort

Postad
Hursomhelst gör jag er en tjänst och håller mig borta från forumet ett tag.

Mina åsikter verkar jag vara ganska så ensam om här.

Du ska absolut inte hålla dig här ifrån om det nu är så att ingen håller med dig i dina åsikter, utan du bör bara tänka på hur du framställer dem. Detta är skrivit i all välmening.

Postad

MrZingo skrev

"Personligen så tror jag att fiffel o båg var väldigt vanligt innan Pokern blev stort"

Vad får dig att tro att det är ovanligare idag?

Ju högre insatser destå fler långfingriga...

Postad

Oavsett vad som har hänt så tycker jag att allt Russ Georgiev skriver är lätt patetiskt. Ett rörigt sammanhang med lösa trådar och antydningar tillsammans med klassisk konspirationsteori som grundar sig i ett korn av osäkerhet om det är så att vinnande spelare verkligen kan tänkas fuska och om nätpoker är riggat. Det hela bygger givetvis enbart på irrelevanta fakta kombinerat med sakuppgifter som antingen går att ta reda på eller som ingen kan kontrollera, och argumentationen påminner ganska mycket om någon dåre som påstår att han sett att det var aliens som låg bakom 9/11 eller nåt sånt.

E-post går för övrigt att editera eller förfalska hur enkelt som helst och är man så galen som Russ Georgiev verkar vara så är det mest troligt att han själv suttit och hittat på en massa detaljer. Att efterlikna svengelska i textform är inte speciellt svårt heller om man lägger ner nån timme på det. Det som återstår är att det är osannolikt att någon skulle vilja sitta och fabricera allt detta utan motiv, men han har ju å andra sidan anklagat halva pokervärlden för att fuska, och då är det väl inte så konstigt att Ken Lenaard har halkat med på hans lista också.

Jaja, om någon vet något eller har några bevis så skulle det vara intressant om ni kastade fram dem. Det ska bli spännande att se vilken bomb det blir som briserar inom de närmaste dagarna...

Postad
Oavsett vad som har hänt så tycker jag att allt Russ Georgiev skriver är lätt patetiskt. Ett rörigt sammanhang med lösa trådar och antydningar tillsammans med klassisk konspirationsteori som grundar sig i ett korn av osäkerhet om det är så att vinnande spelare verkligen kan tänkas fuska och om nätpoker är riggat. Det hela bygger givetvis enbart på irrelevanta fakta kombinerat med sakuppgifter som antingen går att ta reda på eller som ingen kan kontrollera, och argumentationen påminner ganska mycket om någon dåre som påstår att han sett att det var aliens som låg bakom 9/11 eller nåt sånt.

E-post går för övrigt att editera eller förfalska hur enkelt som helst och är man så galen som Russ Georgiev verkar vara så är det mest troligt att han själv suttit och hittat på en massa detaljer. Att efterlikna svengelska i textform är inte speciellt svårt heller om man lägger ner nån timme på det. Det som återstår är att det är osannolikt att någon skulle vilja sitta och fabricera allt detta utan motiv, men han har ju å andra sidan anklagat halva pokervärlden för att fuska, och då är det väl inte så konstigt att Ken Lenaard har halkat med på hans lista också.

Jaja, om någon vet något eller har några bevis så skulle det vara intressant om ni kastade fram dem. Det ska bli spännande att se vilken bomb det blir som briserar inom de närmaste dagarna...

Skit i Russ. Antingen har Ken fuskat eller så ljuger Westerlund, Erik123 och vem det nu var, och varför skulle de göra det? Och Ken har väl inte ens förnekat det hela?

Postad
Det är inte bara Westerlund som vet om detta. Fråga ngn av de större spelarna får du samma svar.

Hur gör det faktum att man är en stor spelare att man vet sanningen i det här? Det är väl isf någon som berättat den för dem, men att en utsaga berättas för många gör den ju inte mer sannolik.

Postad
Det är inte bara Westerlund som vet om detta. Fråga ngn av de större spelarna får du samma svar.

Så om man frågar några av "de större spelarna" så kommer dom svara att uppgifterna stämmer? Det tvivlar jag starkt på... Vilka spelare syftar du på?

Postad

Enligt historien så lyckades han ju aldrig få dit de spelarna han tänkte utsätta för fusk så påståendet att han inte har fuskat kan ju lätt stämma där.

Just den här incidenten borde hamna under "Anstiftan till grovt fusk mot personer som litar på en" eller något liknande.

Postad

sen kan det ju faktist vara så att andra inte vill gå ut med historien eftersom Ken har hållhakar på dem dvs han vet oegentligheter som andra har gjort som de inte vill ska komma fram.

Postad
Och Ken har väl inte ens förnekat det hela?

Jo det har han:

Jag har inte fuskat. I övrigt kommenterar jag inte rykten, skvaller, påhitt och dylikt om mig själv. /Ken

I tråden:

http://www.prosharks.se/forum/Gossip/thread/59803/1

Jo, det var väl ganska precis det jag menade. Ken uttalar sig, men förnekar inte anklagelserna, utan förnekar något annat istället. Gissar att han bara köper sig tid tills han har bestämt sig för hur han ska göra: erkänna eller neka.