Gå till innehåll

NLT - Sviten, floppar tvåpar i multipott


psatiw

Recommended Posts

Av de händer jag postat inatt, är denna den jag verkligen vill ha input helst på. Känns som att jag spelade den riktigt kass.

 

Min image är LAG.

UTG är nog på semitilt efter att jag visat honom en turnbluff i en stor pott tidigare.

CO har inte gjort mycket väsen av sig alls, mest suttit och kollat lite floppar och foldat.

 

Stackar pre:

HERO: ~3800

CO: ~6000

UTG: ~1500

Alla andra i handen nånstans mellan 1k och 2k.

 

UTG synar.

HERO (UTG+1) med Ac7c kallsynar, för att slippa omslag på en raise.

Nån MP spelar typ 130.

CO synar.

1 bakom synar.

UTG synar.

HERO synar.

 

Flop (~650, 5 players)

:Ad::7d::Ts:

 

Jag bettar ut 400.

MP foldar.

CO synar.

1 fold.

UTG ställer för ungefär 1700.

 

HERO steker lite och bestämmer sig till slut för att bara syna.

CO steker LÄNGEEEEEEEE, och SYNAR till slut.

 

Inför turn har jag strax under 2k vill jag minnas, CO täcker.

Jag har bestämt mig för att pusha alla blanka turnkort.

 

Turn (~5500 mainpott, 0 sidopott, 3 players)

:Ad::7d::Ts: (:2d:)

 

HERO check.

CO check.

 

River (~5500 mainpott, 0 sidopott, 3 players)

:Ad::7d::Ts::2d: (:6h:)

 

HERO checkar.

CO push.

 

HERO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bör vara en halvenkel fold. Visst är det vidriga odds men du borde vara slagen riktigt ofta här. Lite imageberoende förstås.

 

hur jag resonerar; när du synar sätter han väl dig troligtvis på ett ess eller färgdraget. Som spelet gått vilka händer är rimliga? Ställa med AK, AQ, AJ känns nästan helt otroligt, det borde vara händer som knackas. Sidopotten är tom och bluffvärdet är noll, så vad ska vi slå.

 

Sen tycker jag inte spelet är så dåligt, om du foldade ;)

 

edit:svammel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du när du synar 13bb ur pos preflop med A7?

 

Att jag har nötter, och kanske borde slå om för värde. ;)

 

Nej, men ärligt. Klart det är en slaskig syn, men spelen på Sviten är generellt jävligt lösa och vilda och när vi blir flera spelare i potten och stackarna är djupa så finns det nog implicita för den här synen, om man träffar hårt. Dessutom är standardhöjningen där, först in, typ 60-70 snarare än nätets 3-4BB, och efter limpers är det vanligt med den här typen av höjningar i pos. Slutligen har jag spelat väldigt mycket potter innan, och vunnit en hel del utan SD, så jag räknar med fet action om jag träffar hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du när du synar 13bb ur pos preflop med A7?

 

Att jag har nötter, och kanske borde slå om för värde. ;)

 

Nej, men ärligt. Klart det är en slaskig syn, men spelen på Sviten är generellt jävligt lösa och vilda och när vi blir flera spelare i potten och stackarna är djupa så finns det nog implicita för den här synen, om man träffar hårt. Dessutom är standardhöjningen där, först in, typ 60-70 snarare än nätets 3-4BB, och efter limpers är det vanligt med den här typen av höjningar i pos. Slutligen har jag spelat väldigt mycket potter innan, och vunnit en hel del utan SD, så jag räknar med fet action om jag träffar hårt.

 

Jag tvivlar inte på att 13BB är standard, men en så stor höjning gör ju ändå att dina implicita odds minskar kraftigt. Dessutom är det ju en knivig hand att träffa med, ett äss hjälper dig ju t ex inte ett smack. Och ur pos, nä det känns väldigt kallt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att 13BB är standard, men en så stor höjning gör ju ändå att dina implicita odds minskar kraftigt. Dessutom är det ju en knivig hand att träffa med, ett äss hjälper dig ju t ex inte ett smack. Och ur pos, nä det känns väldigt kallt faktiskt.

 

Som sagt, synen pre är slaskig. Och säkert ifrågasättbar. Men med stackdjupen (eff 380 BB mot CO tex) och antalet spelare i potten, så tog jag den. Och jag spelar ju självklart för att floppa hårt - 2par, set, färgen/färgdraget - och en enkel A-träff kommer jag ju inte investera allt för mycket i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att 13BB är standard, men en så stor höjning gör ju ändå att dina implicita odds minskar kraftigt. Dessutom är det ju en knivig hand att träffa med, ett äss hjälper dig ju t ex inte ett smack. Och ur pos, nä det känns väldigt kallt faktiskt.

 

Som sagt, synen pre är slaskig. Och säkert ifrågasättbar. Men med stackdjupen (eff 380 BB mot CO tex) och antalet spelare i potten, så tog jag den. Och jag spelar ju självklart för att floppa hårt - 2par, set, färgen/färgdraget - och en enkel A-träff kommer jag ju inte investera allt för mycket i.

 

Du kan knappast fösvara synen ur ett spelteoretiskt perspektiv. Om du spelar för en hård träff så är ju inte A7 mkt bättre än andra händer med kåkdrag.

 

Den riktiga anledningen till att du synar är givetvis att du det är tråkigt att spela tight när man spelar live så man gör ofta dåliga syner preflop. Man spelar ju inte enbart för värde eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockren syn preflopp med A7s med de där stackarna. Är det slaskigt och du har LAG image så får du ju snuskigt betalt vid ollika träffar.

 

Jag tycker det smidigaste och enklaste är att pusha in redan på flopp. Du vet att handen blir jobbig om de kommer ruter på turn. Och om turn blankar och du pushar är det större risk att han foldar händer som du kan slå vid syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan knappast fösvara synen ur ett spelteoretiskt perspektiv. Om du spelar för en hård träff så är ju inte A7 mkt bättre än andra händer med kåkdrag.

 

Faktum är ju att den bör vara rejält mkt sämre för sådana spekulativa syner, eftersom någon annan ofta sitter på ett bättre äss som riskerar att stacka dig om du träffar trips i äss eller ett lägre tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13xBB är INTE mycket på Sviten. Säg att det motsvarar ungefär 5xBB i ett vanligt game så förstår ni. Detta var en sen fredagsnatt och då är standardhöjningen ofta 70-100 först in, 100-200 efter några limpare. Så synen är absolut inte fel. Bara man orkar folda om man träffar Axx utan drag (beroende på spelare och action) så är det ju toklugnt. Dessutom var det här bordet fullt med usla spelare (bl.a. mig!), det var slaskigt och... ja, preflopspelet är rätt oviktigt sålänge man vet när man leder postflop. (Jaja, jag menar inte att man kan slänga in 30% av stacken med 94o, eller syna 1000 preflop med 93s, men ni fattar).

 

Angående turn så är kortet iskallt. Check är väl inte fel, även om jag lutar och check-syn ifall han ställer in (kan mycket väl vara en AxJd eller liknande som pushar för värde/som semibluff mot en förmodat dålig hand från den som är all-in). När han checkar bakom så är det ju bara att hoppas på en blank river så att du själv kan dega in för värde. Nu kom det ju ingen blank...

 

Angående flop så ogillar jag ditt spel. Potten är tillräckligt stor för att du ska vilja isolera mot UTG, dessutom så lär ju CO syna med ex. kombodrag och liknande (du leder mot CO, så dålig som UTG var så leder du mot honom i typ 90% av fallen). Inte värt att trixa till det med en syn.

 

Rivern är en autofold. När du checkade och han ställde hoppades jag faktiskt att du skulle hitta vik. Du leder inte på rivern här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nåt som kallas spelteori.

 

Huh? Jag var helt säker på att SpelTeori var portad från Sviten? ;)

 

Allvarligt, känns ju rätt onödigt att försöka försvara/förklara den där preflop-synen, men om jag säger såhär, att på nätet gör jag ju den väldigt sällan (läs: typ aldrig) och på Sviten gör jag den npg oftare än inte, men inte alltid. Den här gången för att stackarna var djupa och jag var i ett stim, kind of, och trodde jag skulle få bra betalt om jag träffade hårt.

 

Jag tycker det smidigaste och enklaste är att pusha in redan på flopp.

 

Antagligen. Särskilt med tanke på pengarna som redan låg i potten. Min tanke var iaf, som sagt, att bara syna, och trycka in resten på alla blanka turnkort (och alla som inte förbättrade min hand), om snubben bakom på nåt osannolikt vis skulle hitta syn på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Jaja, jag menar inte att man kan slänga in 30% av stacken med 94o, eller syna 1000 preflop med 93s, men ni fattar).

 

Men varför gör du det SJÄLV då? I varje hand? Och sen säger åt oss ANDRA att inte göra det? ;)

 

Angående turn så är kortet iskallt. Check är väl inte fel, även om jag lutar och check-syn ifall han ställer in (kan mycket väl vara en AxJd eller liknande som pushar för värde/som semibluff mot en förmodat dålig hand från den som är all-in). När han checkar bakom så är det ju bara att hoppas på en blank river så att du själv kan dega in för värde. Nu kom det ju ingen blank...

 

Förstod inte första meningen? Jag hade nog synat en push jag också, men menar du att jag borde tryckt själv, även givet turnkortet? Känns ju sådär lagom kallt, om du frågar mig.

 

Angående flop så ogillar jag ditt spel. Potten är tillräckligt stor för att du ska vilja isolera mot UTG, dessutom så lär ju CO syna med ex. kombodrag och liknande (du leder mot CO, så dålig som UTG var så leder du mot honom i typ 90% av fallen). Inte värt att trixa till det med en syn.

 

Benägen att hålla med.

 

Rivern är en autofold. När du checkade och han ställde hoppades jag faktiskt att du skulle hitta vik. Du leder inte på rivern här.

 

Jo, så kände ju jag också. Var riktigt äckligt att behöva vika mot den där jäveln, men vafan ska han ha som min hand står emot liksom? Nåja, skönt att göra rätt en gång i livet iaf. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstod inte första meningen? Jag hade nog synat en push jag också, men menar du att jag borde tryckt själv, även givet turnkortet? Känns ju sådär lagom kallt, om du frågar mig.

 

Tycker att du ska ställa blank (det finns väldigt få blanka) river, ja, han får svårt att släppa ex. AQ med de pottoddsen han får. Nu är ju alla ruter, alla stegkort (dvs typ 6-T) samt alla kort över T jobbiga. Men en klövertvåa ska du ställa tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du ska ställa blank (det finns väldigt få blanka) river, ja, han får svårt att släppa ex. AQ med de pottoddsen han får. Nu är ju alla ruter, alla stegkort (dvs typ 6-T) samt alla kort över T jobbiga. Men en klövertvåa ska du ställa tycker jag...

 

Alltså antingen är jag helt uppfuckad, eller du (eller båda, men eftersom det aldrig kan vara jag, så är det du). Som sagt: en blank turn pushar jag, ja. Men :2d: kan knappast räknas som en blank va? Om både turn och river blankar någotsånar, och turn varit check-check, så pushar jag river för värde. Det var ju turnhelvetet som ställde till handen ordentligt. (Jag själv är alltid oansvarig för nåt som händer i mitt liv) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...