psatiw Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 5/10 Live, Sviten, Sthlm. Jag har spelat LAG och tagit många potter osynat, oftast på flop eller turn. Höjt med mycket händer, och fått några vid bordet att småtilta. Särskilt MP i den här handen bedömmer jag att han tiltar på mitt spel. Tar det typ som en förolämning mot just honom att jag spelar upp så mycket potter pre, men även UTG är på småtilt, som jag bedömmer det. Jag är UTG+1, med AKo. UTG, synar först in. Jag spelar 70. 1 fold. MP spelar 210. Knappen synar. Rundfold till UTG, som synar. Jag har dryga 3500, MP ungefär lika mycket, knappen täcker, UTG cirka 1500. Jag steker, och MP trashtalkar det riktiga fittsnacket: "Så, vad ska du göra nu då, kan du syna ur position, du vet ju att jag synar om du slår om", och när jag frågar hur mycket han har bakom så får jag "men sluta, jag täcker dig, jag har flera tusen här." HERO? Citera
parre Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Den här handen spelar du dåligt. Citera
dlinder Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Den här handen spelar du dåligt. Huh? Det enda han gjort hittills är att höja med AK? Citera
psatiw Postad 30 September , 2006 Författare Rapport Postad 30 September , 2006 Hmm, när jag tittar på den idag är kanske inte den här handen är så intressant faktiskt. Väldigt mycket av varför jag tyckte den var intressant igår var bordsdynamiken och att han som slog om var en av två som verkligen tiltade på mitt ditills LAG:iga spel. Jag antar att det inte kommer så mycket mer kommentarer på den här, men mina tankar här just igår var iaf influerade en del av nåt phid skrev i en kommentar om en hand han spelade, om att inte göra sig exploaterbar och försöka förenkla framtida händer genom att spela på ett visst sätt i en tidigare hand, och jag vet väl inte om det här är riktigt jämförbart med den handen han skrev om, men det var iaf det jag tänkte på. Efter de två synerna tyckte jag att det dels låg pengar nog i potten för att ta den there and then, och sen ville jag väldigt gärna inte tappa "kommandot" mot den här snubben i position på mig, att han skulle börja slå om light mot mina preflop-spel, och efter att ha lyssnat på hans jidder en stund bestämde jag mig helt enkelt för att pusha rakt av. Any thoughts? Citera
riosatiy Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 ta synen och gör en fet checkraise på floppen om du träffar och kasta ur dig någon kaxig kommentar Citera
psatiw Postad 30 September , 2006 Författare Rapport Postad 30 September , 2006 ta synen och gör en fet checkraise på floppen om du träffar och kasta ur dig någon kaxig kommentar Kan förstås vara en alternativ linje. Problemet är att jag kommer att få folda 2/3-floppar, och tappar då lite av momentum/övertaget mot den här snubben, eller vad man ska säga. Och att syna ett omslag och checkfolda 2/3 floppar ville jag verkligen inte. Om vi hade varit HU, hade jag kunnat tänka mig den här linjen, och att då CR alla floppar, men nu har jag ju två spelare till att tänka på. Jag tror dessutom att just den här pajasen har börjat slå om light mot mig, som jag skrev ovan, och det är nåt jag ville ta ur honom. Citera
freggan85 Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Jag tycker att beslutet ligger preflopp. Antingen trycker du in degen nu eller så ger du upp här och slipper undan billigt. Jag känner ju inte killen du lirar mot men när de börjar få mod till att vara kaxiga brukar de själva ofta ha en hand. Frågan är hur stark? Spelar du som jag väldigt slaskaggro kan han kanske tycka sin JJ är ett monster? Som sagt det kommer ner till personen som snackar och vad du tror han har. Är du säker på att han inte har AA-KK tycker jag du ska pusha eftersom du vill behålla kommandot och de psykologiska övertaget. Citera
riosatiy Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 ta synen och gör en fet checkraise på floppen om du träffar och kasta ur dig någon kaxig kommentar Kan förstås vara en alternativ linje. Problemet är att jag kommer att få folda 2/3-floppar, och tappar då lite av momentum/övertaget mot den här snubben, eller vad man ska säga. Och att syna ett omslag och checkfolda 2/3 floppar ville jag verkligen inte. Om vi hade varit HU, hade jag kunnat tänka mig den här linjen, och att då CR alla floppar, men nu har jag ju två spelare till att tänka på. Jag tror dessutom att just den här pajasen har börjat slå om light mot mig, som jag skrev ovan, och det är nåt jag ville ta ur honom. jag tänker nästan helt tvärt om hade det varit HU hade jag ställt direkt. mest på grund av att jag itne vill folda postflop och förlora momentum samt värde. När det däremot är en 4vägspott tycker jag inte en fold postflop betyder att du förlorar något momentum alls. snarare kanske han blir lite besviken för att du inte ger han action (om han har bra hand). Och ifall du träffar och gör en fet checkraise på honom så kommer du inte bara behålla ditt momentum, du kommer utöka det. Citera
psatiw Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 jag tänker nästan helt tvärt om hade det varit HU hade jag ställt direkt Säger inte att nåt i dina resonemang är fel. Men själv tyckte jag att de andra synerna bakom gjorde att det fanns tillräckligt med pengar för att ta potten there and then, och jag kommer ju dessutom väldigt sällan ligga långt efter. Ingen av synarna sitter ju på AA/KK, det kan jag nästan svära på, och eftersom jag misstänkte att re-raise-snubben börjat slå om light, så kände jag mig dels ganska säker på att leda ofta nog mot hans HD, och dessutom att jag faktiskt skulle kunna få en osannolik syn av AQ typ, med tanke på hans begynnande tilt mot mig. Hursomhelst, jag ställde, han sa att jag var en fitta typ, och muckade sin hand. Likaså de andra två, fast det var mera väntat. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Vem var MP i denna hand? Såsom vi satt så kan det fan ha varit jag, ifall jag nu satt vid bordet vid detta tillfälle Jag gillar syn. Ni sitter för djupt för att omslag ska vara rätt OOP (om Fi har under 2k så spelar jag om till typ 900-1000, dvs gör ett sådant bet att all deg åker in oavsett flop - givetvis gör jag samma spel med AA/KK). Syna och se vad som händer. Citera
psatiw Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Vem var MP i denna hand? Såsom vi satt så kan det fan ha varit jag, ifall jag nu satt vid bordet vid detta tillfälle Nej, inte du. Den där stora snubben 2 till vänster om mig, 1-2 höger om dig. Han med typ nån Lacostish-aktig stickad tröja (gul, om jag minns rätt). Citera
pisak84 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 lol me... poker kan vara så personligt ibland... måste till sviten oftare när jag kommer hem till sverige igen... kul med er som postar handhistorier från livegames också, ger forumet en extra dimension, särskilt som ni gärnar beskriver image och tabletalk också... kul kul. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 lol me... poker kan vara så personligt ibland... måste till sviten oftare när jag kommer hem till sverige igen... kul med er som postar handhistorier från livegames också, ger forumet en extra dimension, särskilt som ni gärnar beskriver image och tabletalk också... kul kul. Håller med, det är så jävla mycket intressantare, särskilt då spelet är djupt och ofta baseras på annat än forumstandarden "en 30/15/2 LAG trebetar mig på J72, två spader-floppen, jag har AA, ska jag folda eller ställa, inga andra reads då jag spelar 32 bord samtidigt". Citera
Gekko Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Gillar tanken att pusha tillbaks. De jag funderar på är om man ska donka in allt eller dra upp den till 900? Är väldigt osäker här... Synar ha de så hade jag c/f alla floppar jag missar. Btw, brukar inte en väldigt kaxig kille vara en tell på att han försöker representera något han inte har? Kul med live, man är bara så dålig på att ta till sig all info som spelare ger som internetgrinder. Citera
psatiw Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Gillar tanken att pusha tillbaks. De jag funderar på är om man ska donka in allt eller dra upp den till 900? Är väldigt osäker här... Synar ha de så hade jag c/f alla floppar jag missar. Det är ju precis det som är lite av mardrömsscenariot, att behöva c/f två av tre floppar, eftersom jag är ganska säker på att han synar rätt många händer för 700 till (låter sjukt, men vi pratar Sviten), händer som han släpper för en push. Btw, brukar inte en väldigt kaxig kille vara en tell på att han försöker representera något han inte har? Som jag skrev, jag kände mig ganska säker på att leda faktiskt, eftersom jag trodde att han börjat slå om light i position mot mig. Han kändes inte särskilt stark faktiskt, och att han sa: "du vet ju att jag kommer att syna om du slår om" tyckte jag var reason enough för att få pusha in allting, och få honom att hålla käft. Och som jag har sagt, G, jag vet ju hur det kliar i fingrarna på dig att få komma till Sviten och slaska. Men jag förstår också hur rädd du blir när du läser om hur sjukt skillat spelet är. Citera
Recommended Posts