Gå till innehåll

NLT - Tar vi all-in synen pre?


penix

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5268729920 *****

$50 NL Texas Holdem - Thursday, September 28, 17:21:33 ET 2006

Table Table 108068 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: penix06 ( $126.22 )

Seat 6: laca73 ( $51.79 )

Seat 3: Tbecker1987 ( $32.13 )

Seat 2: X314159 ( $59.50 )

Seat 4: MirandaIM ( $65.10 )

Seat 5: VegasWhale10 ( $46 )

MirandaIM posts small blind [$0.25].

VegasWhale10 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to penix06 [ Ts Td ]

laca73 folds.

penix06 raises [$2].

X314159 is all-In [$59.50]

Tbecker1987 folds.

MirandaIM folds.

VegasWhale10 folds.

 

FI verkar spela lite halvgalet har ställt 2 gånger tidigare i motsvarande läge på 30 händer.

 

Kan det finnas värde i att ta synen? Är det bättre än en coinflip tillräckligt ofta så det kan löna sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI verkar spela lite halvgalet har ställt 2 gånger tidigare i motsvarande läge på 30 händer.

 

Kan det finnas värde i att ta synen? Är det bättre än en coinflip tillräckligt ofta så det kan löna sig?

 

Jag skulle nog vilja att han ställt lite oftare än så för att känna mig bekväm med att syna. Troligtvis möter du oftast överkort men jag tror det är troligare du ligger under rejält än leder rejält

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånna där lägen får man nog inte tillräckligt ofta för att det ska bli värde i att syna.. min erfarenhet säger att han har pp 5-5+ eller 10-A+.. känns inte värt det.. om man lägger ihop dom gångerna fi prickar överkort med dom gångerna dom verkligen har en hand (j-j+) är jag ganska säker på att det blir ev-..

 

 

Iof synade jag nyss en allin pre med a-7s på SS :roll:

(Han hade gått all in tre händer på raken och var shortstacked :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklar syn, har han visat tendens till att göra såhär tidigare så är det ju ingen tvekan... skulle du nu ligga under så är det ju bara att dra ut han då en bra spelare har mer tur än en dålig ;)

 

Sedan så är det klart att man inte tackar nej om man är helt säker på att han har överkort, då är du ju favorit och vinner i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånna där lägen får man nog inte tillräckligt ofta för att det ska bli värde i att syna.. min erfarenhet säger att han har pp 5-5+ eller 10-A+.. känns inte värt det.. om man lägger ihop dom gångerna fi prickar överkort med dom gångerna dom verkligen har en hand (j-j+) är jag ganska säker på att det blir ev-..

        	equity (%)  	win (%)	tie (%) 
Hand  1:	55.7021 %  	55.00% 	00.70%      { TcTd }
Hand  2:	44.2979 %  	43.59% 	00.70%      { 55+, ATs+, ATo+ }

Dra dessutom ner risken för att han skulle göra så här med AA och KK, så får du ett ännu fördelaktigare läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket skämt. Blixtfold. Om han nu är en dålig maniacspelare så är det garanterat mer EV+ att spela ut honom istället för att ge han en coinflip mot dig. Alla andra skämtar med dig.

 

Men vafan sluta. Läste du inte op?

 

FI verkar spela lite halvgalet har ställt 2 gånger tidigare i motsvarande läge på 30 händer.

 

Då är det 3 ggr nu, på 31 händer. Varför skulle inte den HD:n inkludera väldigt många händer vi har totalkrossade, i mixen med de vi har coinflip emot? Klarar man variansen är det ju en blixtsyn.

 

Generellt så tycker jag strategin "han är vild, jag väntar på en jättehand och fångar honom" suger när man möter denna typ av spelare. Iaf om det här läget rankas som ett för dåligt för att vara ett sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...