jgadefelth Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 vad är lagom aggresivitet ? hur vet man att det som rerasar en en bettar har en drag han färgdrag till exempel eller att han har ett set eller två par. jag har råkat ut för det mesta och tycker det är svårt. jag har blivit reraisad all in när en hade färgdrag och jag hade top pair och top kicker ibland så blir man reraisad och de har ett set eller två par och en som är hyper aggresiv kan betta väldigt mycket med top pair och top kicker. det här är svårt hur vet jag att jag har den bästa handen eller den näst bästa handen så jag inte foldar den som är bäst eller går hela vägen med den som är näst bäst? m v h john Citera
OriginalSin Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Hängde inte med.. Har jag TP brukar jag generellt hålla nere potten genom att inte beta för stort.. för att ge de andra odds att våga syna med sämre händer.. satsa för högt med par riskerar man ju att bara bli synad de gånger någon har en bättre hand. Har du TP och fi betar högt .. har fi bättre än TP så har du i bästa fall 5 outs eller mer för att förbättra. , Så.. vet inte.. sitter du efter ska du väl folda eller kontrahöja för att få bättre information. Citera
Recommended Posts