Janoh Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Party Poker ($1 no limit). Hand converted by Check Raised hand converter Preflop (4 players): Hero is BTN with 1 fold. HERO raises $4.00. SB calls ($3.50) [2.57:1]. 1 fold. Flop (9 bets ($9) in pot, 2 players): SB checks. HERO bets $8.00. SB calls ($8.00) [3.13:1]. Turn (25 bets ($25) in pot, 2 players): SB checks. HERO checks. River (25 bets ($25) in pot, 2 players): SB checks. HERO bets $11.00. SB calls ($11.00) [4.27:1]. Citera
xlars Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Bra spelat. Jag hade nog betat mer på river dock närmare pott. Citera
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Funderar på turn spelet, om vi inte tror fi har Q är det inte lika bra att betta här? Normalt brukar ju fi sitta med A T, K T eller något kombodrag ska vi verkligen ge frikort då? Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Funderar på turn spelet, om vi inte tror fi har Q är det inte lika bra att betta här? Normalt brukar ju fi sitta med A T, K T eller något kombodrag ska vi verkligen ge frikort då? Du får ju så sjukt sällan syn av händer du slår bara. Citera
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Funderar på turn spelet, om vi inte tror fi har Q är det inte lika bra att betta här? Normalt brukar ju fi sitta med A T, K T eller något kombodrag ska vi verkligen ge frikort då? Du får ju så sjukt sällan syn av händer du slår bara. Beror väl på hur mycket vi trycker in? Halvpot bör nog vara ungefär rätt summa om vi ska betta turn. Citera
jojje2k Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Jag hade nog betat mer på river dock närmare pott. Vilken hand ska syna potbet på river? Citera
harcourt Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Turnspelet är kanon för att väga upp de gånger du c-bettat på flopp och sen ger upp på turn. Gillar också mjölk-/stoppbetten på river, möjligen nån dollar extra men det känns bra. Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Beror väl på hur mycket vi trycker in? Halvpot bör nog vara ungefär rätt summa om vi ska betta turn. Tycker jag känns helt iskallt faktiskt. Citera
JohnH Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Ska man bjussa på gratiskort till färg och öppet stegdrag? Iof har vi plockat några outs med 2*kn där men ändå. Citera
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Beror väl på hur mycket vi trycker in? Halvpot bör nog vara ungefär rätt summa om vi ska betta turn. Tycker jag känns helt iskallt faktiskt. Om vi checkar och river blankar och fi bettar kommer vi folda då? Jag hade iaf synat ett bet på river så har fi oss slagen på turn kommer vi fortfarande förlora en hyffsat stor bet skillnaden är att vi inte ger frikort till T x och combodrag samt att vi ger oss själv en chans att pricka stegen. Fi bör syna 1/2 potbet med en stark T och med kombodrag. Citera
cOP Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Ska man bjussa på gratiskort till färg och öppet stegdrag? Iof har vi plockat några outs med 2*kn där men ändå. Jag håller med dig. Av erfarenhet älskar NL100 spelare att jaga öppna stegdrag och färgdrag oavsett vad oddsen säger. Jag hade betat turn. Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Ska man bjussa på gratiskort till färg och öppet stegdrag? Iof har vi plockat några outs med 2*kn där men ändå. Ibland finns det ju andra faktorer än bara "ska vi verkligen bjuda på gratiskort", som spelar in också. Andra saker som spelar in är ju styrkan på ens egen hand (i detta fall inte direkt enorm), den troliga handrangen fi sitter på, hur man kan få tillbaka värde på senare gator, etc. Att alltid bara tänka "jag får inte bli utdragen" känns lite ooptimalt. Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Fi bör syna 1/2 potbet med en stark T Oj, det var en VÄLDIGT fiskig fi vi var upp emot isåfall. Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Av erfarenhet älskar NL100 spelare att jaga öppna stegdrag och färgdrag oavsett vad oddsen säger. Förvisso. Men de gillar dessutom att bluffa river när de missar, och att jag tror det totala EVet är bättre genom att checka turn än att betta den. Alla (ganska troliga) tvåparshänder och/eller set kommer att slå om, och då måste vi folda, eller syna, och då vinner vi ingenting på river, och i båda fallen har vi torskat ett halvt pottbet på turn. Checkar vi kan vi enkelt släppa river om den är äcklig, eller syna en hel del bustade drag / värdebetta (om fi checkar) om river blankar. Citera
xlars Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Som jag ser det är det väldigt troligt att han har en tia här. FI vet nog också att hero vet om hans hand och kan vilja bluffa bort honom från den. Mot en som gjort marginella syner i liknande situationer brukar jag t o m överbeta potten här. Citera
Janoh Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Jag ger gärna gratis kortet här för att dels kunna få betalt på river dels för att hålla potten nera om jag skulle ligga långt efter. (färdig stege, set, 2par) Jag vill inte beta och bli checkraisad och få ett svårt besult där jag kan blir tvungen att lägga bästa handen eller i stort sätt syna dött. Betar han rivern synar jag ner hans bluff eller värdebet, vilket kommer ske ungefär lika ofta, checkar han rivern kan jag göra värdebeten och får troligen betalt av många sämre händer. och jag tycker nog också att jag kunde betat lite mer på rivern då det står ganska klart vad han har för slags hand. Citera
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Fi bör syna 1/2 potbet med en stark T Oj, det var en VÄLDIGT fiskig fi vi var upp emot isåfall. Är väl ganska standard för fiskar att check/syna ner toppar på NL100. Men du hade alltså lagt dig om river blankar och fi bettar? För om du ändå tänker syna river är det bättre att betta turn för att iaf sabba lite potodds och om fi slår om är det en ganska självklar fold. Citera
Janoh Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Fi bör syna 1/2 potbet med en stark T Oj, det var en VÄLDIGT fiskig fi vi var upp emot isåfall. Är väl ganska standard för fiskar att check/syna ner toppar på NL100. Men du hade alltså lagt dig om river blankar och fi bettar? För om du ändå tänker syna river är det bättre att betta turn för att iaf sabba lite potodds och om fi slår om är det en ganska självklar fold. Känns väl bättre att syna pott på river än att beta pott på turn och vika om FI slår om? eller sen iaf få vika om fi betar hårt först ut på river? Bättre värde då att få honom att mycket oftare kommer beta ut river med sämre händer bara för du checkat turn(visat svaghet). right? (självklart kommer man variera med att ibland beta turn också) Citera
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Fi bör syna 1/2 potbet med en stark T Oj, det var en VÄLDIGT fiskig fi vi var upp emot isåfall. Är väl ganska standard för fiskar att check/syna ner toppar på NL100. Men du hade alltså lagt dig om river blankar och fi bettar? För om du ändå tänker syna river är det bättre att betta turn för att iaf sabba lite potodds och om fi slår om är det en ganska självklar fold. Känns väl bättre att syna pot på river än att beta pot på turn och vika om FI slår om? eller sen iaf på vika om fi betar hårt först ut på river? Bättre värde då att få honom att mycket oftare kommer beta ut river med sämre händer bara för du checkat turn(visat svaghet). right? Jag tror det är bättre att betta runt 1/2 pot att betta pot håller jag med om är helt fel. Sen hur ofta fi kommer försöka bluffa river om vi visar svaghet på turn kan bara vår hero avgöra men med tanke på hans passiva spel i denna hand är det väl inte så troligt att han kommer försöka något sådant. Citera
Janoh Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Känns väl ändå lite kallt att jaga bort händer som TX och 8X som vi leder mot och ändå erbjuda 3:1 odds med vårat 1/2 pottbet?(odds som många kombodrag har odds att syna) Citera
der_ko Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Känns väl ändå lite kallt att jaga bort händer som TX och 8X som vi leder motoch ändå erbjuda 3:1 odds med vårat 1/2 pottbet?(odds som många kombodrag har odds att syna) Att fi möjligen skulle betala av med 8x som inte förbättras på river ser jag som väldigt liten och fi bör släppa den mot vår bet ja men jag tror inte att fi kommer släppa ett starkt T. Sen att fi har odds att dra mot färg/stege ändrar inte det faktum att du fortfarande kommer tjäna mer på att betta även om fi synar med korrekta odds. Citera
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 der_ko, Jag tycker jag skrivit ganska tydligt på flera ställen i tråden hur mina tankar gick kring de olika gatorna, och det kändes som att svara på dina sista inlägg bara skulle bli upprepningar av vad jag redan uttryckt. Så jag avstår. Hoppas du inte tar illa upp. Och var det nåt väldigt specifikt du ville att just jag skulle skulle svara på, som inte redan framgår av det jag skrivit, så posta frågan, så svarar jag. Citera
Janoh Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Att fi möjligen skulle betala av med 8x som inte förbättras på river ser jag som väldigt liten och fi bör släppa den mot vår bet ja men jag tror inte att fi kommer släppa ett starkt T. Sen att fi har odds att dra mot färg/stege ändrar inte det faktum att du fortfarande kommer tjäna mer på att betta även om fi synar med korrekta odds. Det var iofs precis vad han gjorde.... Synade mitt river bet med A8 alltså. Citera
Recommended Posts