Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokervinster lockar mer än framtida jobb


Stahl

Recommended Posts

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lite drygt en hundring fördelat på hela Sveriges befolkning kostar dem som utnyttjar bidrag utan behov, på ett år.

 

Jag tror vi kan bjuda på det, va? sluta leka pöbel och ansträng er på viktigare politiska frågor.

 

Jaaaa! Ytterligare en jättebra ide’! :D Då är det alltså helt ok om jag kommer hem till dig en gång om året och snor saker till ett värde av 100 kr alternativt rena kontanter? Sedan beger jag mig runt till alla Sveriges hushåll och tar en hundring i vart och ett av dem ocksa. Det kan ni väl bjuda på, va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju MINA EGNA pengar jag tar tillbaka

 

Herregud! Du är ju faktiskt dummare än tåget!

 

vems är det då? jultomtens?

 

nej, nu måste jag gå och "jobba", var kul och diskutera med dig Jennez, nyttigt att prata med folk med andra synsätt, det gör att man utvecklas

 

om du inte hittar nån ny och hugga på kan du alltid skriva en artikel om dyslexi

 

bye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara inte låta bli att skriva.

 

Det är så tragiskt att människor utan någon som helst självdistans (LÄS: stahl) måste skapa trådar för att få ut sina agressioner. Vad hjälper det att skriva en massa skit om en annan person bara för den INTE har samma ideologi som en själv?

 

Jag har märkt att en massa av dessa som är emot de som vill ha bidrag, samtidigt som de har en hyffsad inkomst så de skulle klara sig utan bidrag. De har verkligen en HAT-kärlek till att skriva en massa svordomar och påhopp. Och verkar inte själv fatta att de som läser om dem bara skrattar och ignonerar dem.

 

Alltså, tror ni verkligen att "bidrags-fuskarna" lyssnar när ni är oförstående själva? Att ni ens har mage att nämna Solidaritet när ni nämner "Ni tar av MINA pengar som jag MÅSTE betala skatt med" Låter mest som egoism, kapatalism och framför allt materialism. Om det INTE fanns någon som helst skatt i Sverige. Hur mycket skulle ni då skänka till de behövande? Och tro mig. Det är mest en retorisk fråga!

 

Jag är emot de som har välbetalt och sen tar bidrag. Men jag har inte alls liknade värdelöst skrämmande dåligt sett som ni har att försöka få andra människor på andra tankar. Visst får ni göra era röster hörda, men om ni vill bli förståd, så tror jag nog att ni får ändra lite på eran attityd, och försöka resonera lite mognare. Annars kan ni fortsätta bli utskrattade av annat folk på erat sätt att uttrycka er.

 

PS: Ska kolla nu över vilka som kommer med kontruktiv kritik, och vilka som kommer med en massa blöj svordomar, påhopp osv. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zyr, tror du på allvar att du betalat mer skatt i ditt liv än vad du tagit emot i form av skola, infrastruktur, mm? Eftersom du nu tycker att du inte ska behöva betala in någonting då du inte använder så värst mycket (lol).

 

 

jag pratar mest om framtiden och mitt liv i stort, allt annat vore väldigt idiotiskt, när jag är död kan jag lova dig att jag betalat bra mycket mer än jag borde gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju MINA EGNA pengar jag tar tillbaka

 

Herregud! Du är ju faktiskt dummare än tåget!

 

vems är det då? jultomtens?

 

Det är statens pengar och det är sådana här dumma frågor och brist på insikt som får trådar att balla ur.

 

Vad hjälper det att skriva en massa skit om en annan person bara för den INTE har samma ideologi som en själv?

 

Jaha? Så det är en ideologi att bidragssnylta? Vad heter den ideologin månne?

 

Att ni ens har mage att nämna Solidaritet när ni nämner "Ni tar av MINA pengar som jag MÅSTE betala skatt med"

 

Nej, de tar av MINA pengar som jag ville ge till de som behöver dem, inte till folk som klarar sig bra på pokern. Hur kan du ha missat att det är det vi menar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pratar mest om framtiden och mitt liv i stort, allt annat vore väldigt idiotiskt, när jag är död kan jag lova dig att jag betalat bra mycket mer än jag borde gjort

 

Att du lovar en sådan sak tyder på grav omogenhet och total brist av insikt, livserfarenhet och ta mig tusan om det inte är ett uns av dumhet i det också... Hur vet du vilka sjukdomar du kommer att få, hur mycket vård du kommer att behöva på ålderns höst, om dina (eventuella) barn kommer att vara friska osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jaha? Så det är en ideologi att bidragssnylta? Vad heter den ideologin månne?

 

Har du problem att läsa eller? Jag skrev vilken rätt har han att skriva EN MASSA SKIT om en annan för han inte delar samma ideologi. Sen om du skulle läsa hela mitt inlägg istället för att leta upp det som inte överstämmer med vad du tycker, så skrev jag också tillväga gångssättet att föra en debatt över en diskussion mellan två skilda ideologier.

 

 

 

Nej, de tar av MINA pengar som jag ville ge till de som behöver dem, inte till folk som klarar sig bra på pokern. Hur kan du ha missat att det är det vi menar??

 

Jaså? du undvek min andra fråga då. Hur mycket skulle du ge bort av din lön om det var skattefritt i Sverige, till de som behöver? Och skulle du göra det varje månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

Jag är emot de som har välbetalt och sen tar bidrag.

......

Det är ju precis det här som jagoch de andra som har bidragit i den här tråden vänder sig emot. Ingen har vad jag vet sagt nåt annat. Visa gärna vad isåfall!!!

 

Läs gärna HELA mitt inlägg igen så kanske du fattar vad jag menar, istället för att hänga upp dig på en sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det enkelt. Så länge jag totalt tjänar mindre än 15k i månaden kommer jag ta bidrag, så fort jag går över så lägger jag ner.

 

För mig är det också enkelt, jag föraktar verkligen parasiter som resonerar på det här sättet.

 

Varför då? Jag ser det som ett deltidsjobb, och skulle jag jobba deltid skulle jag få alfa.

Du betalar inge i skatt därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det handlar inte om egoism, kapitalism eller materialism. Det handlar om att vi gärna betalar skatt men att den delen av skatten som går till bidrag ska gå till de som behöver det och inte till personer som redan klarar sig men vill ändå ha bidrag bara för att de kan få det genom att ljuga om sin inkomst.

 

Exakt. Men många här gör sina handlingar baserade just på att de är dem som är utsatta. Därav låter det bara dumt och idiotiskt att de drar till argumentet det-är-MITT-MITT-MITT. Tänkandet och framförandet är bara så lågstadie här, men själva grundtanken har jag samma ställning till.

 

 

 

Låt mig ställa en fråga till dig. Om det INTE fanns någon som helst skatt i Sverige. Hur mycket skulle du då skänka till pokerspelare som drar in tillräckligt med pengar så att de klarar sig? Jag skulle iaf inte ge dem en krona, men det är kanske bar jag eller så missförstod jag ditt inlägg?

 

Jag är som sagt emot det. Men jag ställer just nu frågor till er också som är mot det, hur ni tänker på hur ni uttrycker er. För det är inte alls givande. Hur många tror ni lyssnar på vad ni säger, igentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

Jag är emot de som har välbetalt och sen tar bidrag.

......

Det är ju precis det här som jagoch de andra som har bidragit i den här tråden vänder sig emot. Ingen har vad jag vet sagt nåt annat. Visa gärna vad isåfall!!!

 

Läs gärna HELA mitt inlägg igen så kanske du fattar vad jag menar, istället för att hänga upp dig på en sak.

Jag har läst hela ditt inlägg men 99% är en massa svammel som inte har nåt med vad som faktiskt sagts i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du problem att läsa eller? Jag skrev vilken rätt har han att skriva EN MASSA SKIT om en annan för han inte delar samma ideologi. Sen om du skulle läsa hela mitt inlägg istället för att leta upp det som inte överstämmer med vad du tycker, så skrev jag också tillväga gångssättet att föra en debatt över en diskussion mellan två skilda ideologier.

 

Men vad fanken. Jag fattar inte varfor du drar in ideologier. Jag förstär nämligen inte riktigt vilken idelogi du bekänner dig till. Sen kan jag hålla med dig om att man inte skall kasta skit på varandra bara för att man inte delar samma åsikt/

 

Men det är lite som Myssion skrev i en annan tråd: Ignorance is not an opinion.

 

Jaså? du undvek min andra fråga då. Hur mycket skulle du ge bort av din lön om det var skattefritt i Sverige, till de som behöver? Och skulle du göra det varje månad?

 

Jag skulle gärna vilja bidra till den gemensamma välfärden varje månad. Hur mycket kan jag inte svara på eftersom det beror på uppbyggnaden av allt övrigt kring systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

Jag är emot de som har välbetalt och sen tar bidrag.

......

Det är ju precis det här som jagoch de andra som har bidragit i den här tråden vänder sig emot. Ingen har vad jag vet sagt nåt annat. Visa gärna vad isåfall!!!

 

Läs gärna HELA mitt inlägg igen så kanske du fattar vad jag menar, istället för att hänga upp dig på en sak.

Jag har läst hela ditt inlägg men 99% är en massa svammel som inte har nåt med vad som faktiskt sagts i den här tråden.

 

Trågikt att du inte kan förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är som sagt emot det. Men jag ställer just nu frågor till er också som är mot det, hur ni tänker på hur ni uttrycker er. För det är inte alls givande. Hur många tror ni lyssnar på vad ni säger, igentligen?

 

Jo jag insåg det efter att jag skrivit inlägget och därför tog jag bort det.

Nu hoppas jag inte att du syftar på hur jag har uttryckt mig eftersom jag inte ser att det är något fel på mina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Men många här gör sina handlingar baserade just på att de är dem som är utsatta. Därav låter det bara dumt och idiotiskt att de drar till argumentet det-är-MITT-MITT-MITT. Tänkandet och framförandet är bara så lågstadie här, men själva grundtanken har jag samma ställning till.

 

 

AnnaDea, jag vill verkligen inte vara elak mot dig. Jag tycker att vi skall kunna föra en sansad debatt och respektera varandras åsikter. Men det jag kommer att skriva nu är inte något snällt.

 

Jag kan börja med att besvara ditt citat ovan. Det handlar inte om ”mitt-mitt-mitt”, det handlar om att de bidrag du mfl lyfter är någon annans. Inte mitt och inte ditt. Den vi vill ska få de pengar som du får/fick i bidrag är en tredje part som verkligen är i behov av dessa pengar. Detta argument har varit genomgående i hela debatten.

 

Det faktum att du inte har lyckats förstå dessa självklara ståndpunkter är väldigt besvärande. Det handlar inte om en åsikt som jag vill att du ska dela utan det handlar om att du tyvärr inte verkar kunna greppa de ståndpunkter de olika debattörerna har.

Jag förstår att du ger dig in i debatten eftersom du tror dig ha uppfattat situationen och argumenten korrekt, men så är alltså inte fallet.

 

Jag vill alltså härmed be dig att lämna den här tråden eftersom att missförstånd ofta leder till urspårade trådar. Jag och alla andra ”på min sida” kan i gengäld lova att inte nämna dig eller ta dina handlingar som exempel i fortsättningen så att du slipper försvara dig.

 

PS. Jag menar inget illa, skrev så snällt jag kunde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad fanken. Jag fattar inte varfor du drar in ideologier. Jag förstär nämligen inte riktigt vilken idelogi du bekänner dig till. Sen kan jag hålla med dig om att man inte skall kasta skit på varandra bara för att man inte delar samma åsikt/

 

Men det är lite som Myssion skrev i en annan tråd: Ignorance is not an opinion.

 

För det är två skilda ideologier vi snackar om här.

 

Sen kanske jag misstolkar ditt sätt där att tänka när du citerar Myssion. Står man för en sak så ska man inte ignonera det, men det rättfärdigar inte påhopp m.m Som jag skrev i föregående inlägg så bygger era argument mest på ilska och hat, som beror på oförstående.

 

 

 

 

 

 

Jag skulle gärna vilja bidra till den gemensamma välfärden varje månad. Hur mycket kan jag inte svara på eftersom det beror på uppbyggnaden av allt övrigt kring systemet.

 

Skulle du bidra med de 28-34% som det är nu, till any given område som har bidrag här i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen kanske jag misstolkar ditt sätt där att tänka när du citerar Myssion. Står man för en sak så ska man inte ignonera det, men det rättfärdigar inte påhopp m.m

 

Det är precis det här jag menar. Du misstolkar inte mitt sätt att tänka. Du förstår helt enkelt inte vad ”Ignorance” betyder. Och det är missförstånd på den här låga nivån som kommer att leda till att du går än mer vilse i debatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...