Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokervinster lockar mer än framtida jobb


Stahl

Recommended Posts

Länk

 

Jag vill säga till "Johan", om du läser detta och dina uttalanden är korrekta:

 

"Du tycker inte att det skulle kännas omoraliskt att ta emot bidrag samtidigt som du spelar in 40 000 i månaden skattefritt?

 

- Nej. Eller kanske lite. Men jag tar gärna emot 3 000 i månaden, säger Johan.

 

Jag hoppas du råkar ut för en bilolycka eller något. Det känns kanske lite dumt att jag skriver så, men jag ser gärna att en sådan trångsynt egoistisk osolidarisk idiot som du råkar illa ut (jag utmanar dig att hitta kopplingen till det som du sagt ovan med den meningen jag just skrev)

 

Han har tänkt en del på att han faktiskt inte bidrar med något till samhället i nuläget.

 

- Jo, det har jag tänkt på. Jag bidrar inget. Men jag drar in lite för mycket pengar för att tycka synd om samhället, säger Johan."

 

Otroligt intelligent svar. Du bidrar inget, men drar in lite för mycket pengar för att tycka synd om samhället. Funkar det på samma sätt ifall en vän till dig skulle bli skadad eller en eventuell partner lämnade dig? Du borde egentligen bli jätteledsen, men du drar helt enkelt in lite för mycket pengar för att bry dig.

 

 

Sen till "Rasmus":

 

Men om ni skulle bli sjuka, då förväntar ni er att samhället ska ställa upp för er?

 

- Ja... det blir ju lite konstigt, jag har nog aldrig tänkt på det, säger Rasmus.

 

Stay in school så blir du antagligen inte helt hjärndöd, utan kan istället bevara någon form av normal tankeförmåga.

 

Så, nu har jag steamat av. Hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Åh vad tiltad man kan bli på hur en del människor fungerar, eller snarare inte fungerar. Hjärndöd var ordet ja, såna här människor får mej att känna avsmak. Håller med Stahlas råd, gå tillbaka till skolan snälla ni och försök lära er nånting om hur ett samhälle fungerar. Lite moral på det skulle inte skada heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att pokerproffs inte tillför något till samhället. De pumpar vanligtvis in pengar som annars inte skulle hamna i omlopp i Sverige.

 

Står ju att han tjänat 250.000 på två år, måste nog vara betydligt större summor än det för att konsumtionen ska vara betydelsefull.

 

Dessa killar kommer nog med stor sannolikhet ha en dyster framtid till mötes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag som är johan, flame on!

 

 

(skoja)

 

 

om de planerat att uppträda spydigt borde de väl planerat lite motargument så de inte uppstår som värsta idioterna

 

 

har själv svårt att tacka nej till bostadsbidrag på 500kr/månaden, men att gå till a-kassan eller klanka ner på samhället som hjälper en när man har det svårt är ju helt stört

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till deras försvar ska dock sägas att ingen i nuläget tog emot några bidrg. Den ene hade funderat på det, men sökte aldrig eftersom han förstod han inte skulle få något.

 

Eh, nej. Han sokte inte for att "han inte orkade" da det skulle droja ett tag innan pengarna kom. Att man maste vara pank for att fa A-kassa visar ocksa vilken allmanbildning den killen besitter.

 

Jag haller med Stahl (som vanligt).

 

Det ar precis den har typen av omogna och korkade kids som jag skrev om i div. kronikor i somras och fick en hel del lika korkade hatmail av kids i den aldern.

Ni tror att ni inte kan torska och att ni ar bast i hela varlden. Ingen ifragasatter era pokerskills men trots dessa ar ni alldeles for beroende av yttre omstandigheter och skulle ni av en eller annan anledning inte kunna forsorja er pa poker langre sa ar ni... ja, rovbonkade helt enkelt. Vax upp och inse det. Det ar bara ni sjalva som kan trygga er egen framtid aven om ni tror att ni har allt pa det torra just nu.

 

Jennez says: Skaffa er en utbildning, sen kan ni lira poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till deras försvar ska dock sägas att ingen i nuläget tog emot några bidrg. Den ene hade funderat på det, men sökte aldrig eftersom han förstod han inte skulle få något.

 

Jag blir mörkrädd...

 

 

men vem vet, kan kanske hade planerat att ge bort de 3k till rädda barnen :)

 

 

har själv ibland funderat på att göra nått sånt om det gått, känns som pengarna kommer till mkt mer nytta där än bara tillbaka till staten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vem vet, kan kanske hade planerat att ge bort de 3k till rädda barnen :)

 

har själv ibland funderat på att göra nått sånt om det gått, känns som pengarna kommer till mkt mer nytta där än bara tillbaka till staten

 

Du råkar inte springa runt i Sherwood-skogen med pilbåge, grön dräkt och ett löfte att hämna mordet på din far? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om de planerat att uppträda spydigt borde de väl planerat lite motargument så de inte uppstår som värsta idioterna

 

“Uppstår?” Att du lever på poker är för mig en gåta. Jag tror du menar ”framstår”...

 

har själv svårt att tacka nej till bostadsbidrag på 500kr/månaden, men att gå till a-kassan eller klanka ner på samhället som hjälper en när man har det svårt är ju helt stört

 

Men för h-lvete! Det är ju DU som är helt störd! ”Klanka” ner på samhället. Din femhundralapp som du har svårt att tacka nej till är inte tänkt att gå till dig, fattar du inte det? Varje månad är det någon som verkligen behöver det som får mindre än de skulle haft om inte du hade varit en tjuv.

 

Exakt vad är det för skillnad på att gå till Arbetsförmedlingen och be om A-kassa och att lyfta bostadsbidrag? På vilket sätt har du högre moral än en vinnande pokerspelare som går på A-kassa eller soc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men vem vet, kan kanske hade planerat att ge bort de 3k till rädda barnen :)

 

 

har själv ibland funderat på att göra nått sånt om det gått, känns som pengarna kommer till mkt mer nytta där än bara tillbaka till staten

 

Ja staten behöver ju inte pengar för att betala sina utgifter.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om de planerat att uppträda spydigt borde de väl planerat lite motargument så de inte uppstår som värsta idioterna

 

“Uppstår?” Att du lever på poker är för mig en gåta. Jag tror du menar ”framstår”...

 

har själv svårt att tacka nej till bostadsbidrag på 500kr/månaden, men att gå till a-kassan eller klanka ner på samhället som hjälper en när man har det svårt är ju helt stört

 

Men för h-lvete! Det är ju DU som är helt störd! ”Klanka” ner på samhället. Din femhundralapp som du har svårt att tacka nej till är inte tänkt att gå till dig, fattar du inte det? Varje månad är det någon som verkligen behöver det som får mindre än de skulle haft om inte du hade varit en tjuv.

 

Exakt vad är det för skillnad på att gå till Arbetsförmedlingen och be om A-kassa och att lyfta bostadsbidrag? På vilket sätt har du högre moral än en vinnande pokerspelare som går på A-kassa eller soc?

 

 

bra stor skillnad på 500kr och 3000-5000kr (eller vad nu A-kassan och soc är)

 

är ju upp emot en halv vanlig månadslön

 

 

jag är ingen tjuv, jag gick ner till försäkringskassan och frågade om jag kunde få bostadsbidrag. De ställde några frågor och gav mig ett papper att fylla i (fyllde i allt utan att ljuga), några veckor senare fick jag hem ett brev där det stod att jag var berättigad till 500kr i månaden.

 

"En tjuv är en person som stjäl andra människors tillhörigheter. Stjäla, att stjäla är att olovligen beslagta något från någon. Brottet som man åstakommer när man stjäl något kallas stöld. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra stor skillnad på 500kr och 3000-5000kr (eller vad nu A-kassan och soc är)

 

är ju upp emot en halv vanlig månadslön

 

Men herregud... Nu ska vi försöka tänka lite längre här. Det handlar inte om summan, det handlar om att du tar bostadsbidrag trots att du inte behöver det!

 

Och nej, det motsvarar inte en halv månadslön heller. Du är ju så verklighetsfrånvänd att man blir mörkrädd.

 

jag är ingen tjuv, jag gick ner till försäkringskassan och frågade om jag kunde få bostadsbidrag. De ställde några frågor och gav mig ett papper att fylla i (fyllde i allt utan att ljuga), några veckor senare fick jag hem ett brev där det stod att jag var berättigad till 500kr i månaden.

 

I mina ögon är du en simpel äcklig tjuv av värsta sort. Inte nog med att du stjäl, du stjäler från de svagaste i samhället, de som redan är drabbade, de som behöver den där femhundringen långt mer än du gör.

 

Du är säkert berättigad till den där femhundringen enligt lagen. Det pekar ännu mer på din veka karaktär och ditt helt bortblåsta omdöme när du då gör dig besväret att fylla i blanketterna som helt enligt systemet kan ge dig 500 kr direkt ur en stackars låginkomsttagares ficka. Skäms!

 

"En tjuv är en person som stjäl andra människors tillhörigheter. Stjäla, att stjäla är att olovligen beslagta något från någon. Brottet som man åstakommer när man stjäl något kallas stöld. "

 

Öhh... var har du snott det citatet? Din dylsexi och ditt bristande ordförråd skiner igenom här. Inte en chans att någon myndighetsperson har skrivit det där. Tror du att jag är lika dum som handläggarna på försäkringskassan?

 

Man ”beslagtager” för helvete inte när man stjäl och man ”åstadkommer” inte ett brott, man begår ett brott. Jag tvivlar starkt på att du är en vinnande pokerspelare. Du kan ju ha matematiska kunskaper, det vet jag inget om, men bristen på kunskap som du gång på gång visar upp i tråd efter tråd är minst sagt häpnadsväckande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har rätt till bostadsbidrag är det väl klart han tar emot det? Spelar ingen roll var pengarna kommer ifrån. Annars kan man vända på det och säga att det är omoraliskt att vinna pengar på poker? Det borde ju vara ännu värre/mer omoraliskt att vinna pengar från stackars spelberoende människor som ofta förstör sina liv?

 

Felet ligger i systemet om han kan få bostadsbidrag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det enkelt. Så länge jag totalt tjänar mindre än 15k i månaden kommer jag ta bidrag, så fort jag går över så lägger jag ner.

 

För mig är det också enkelt, jag föraktar verkligen parasiter som resonerar på det här sättet.

 

Varför då? Jag ser det som ett deltidsjobb, och skulle jag jobba deltid skulle jag få alfa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det en gåta hur folk kan motivera sitt bidragstagande när de aktivt valt att "leva på poker". Antingen lever du på poker, och har det som jobb, eller så jobbar du, eller är arbetslös. Klarar du inte av att leva på poker utan måste söka bidrag samtidigt som du spelar poker, ja då kanske du borde försöka skaffa jobb. "men uähhh jag vill inte ha ett 9-17 jobb" Tough luck. Sluta grina era jävla utsugare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har rätt till bostadsbidrag är det väl klart han tar emot det? Spelar ingen roll var pengarna kommer ifrån. Annars kan man vända på det och säga att det är omoraliskt att vinna pengar på poker? Det borde ju vara ännu värre/mer omoraliskt.

 

Nej, det är inte självklart att man tar emot det och jo, det spelar roll var pengarna kommer ifrån. Eftersom jag inte kan avstå ifrån att betala skatt så kan jag inte heller avstå från att bidra till hans förbannade femhundralapp. Det är väl ändå inte så svårt att fatta?

 

Däremot kan man avstå ifrån att spela poker och man sätter frivilligt sina pengar på spel. När min skatt dras från min lön kan jag knappast hindra att den går till den bidrags-tombola som lottar ut femhundralappar till höger och vänster i det här landet.

 

Felet ligger i systemet om han kan få bostadsbidrag..

 

Ja, men det blir inte mer rätt för att han utnyttjar det. Ska vi se krasst på det så har han egentligen inte rätt till det. Han redovisar bara inte sina inkomster (om han nu har några från pokern, vilket jag faktiskt betvivlar. Om det är som jag misstänker så har han ju naturligtvis rätt till bidrag.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...