parre Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Den typ enda intressanta handen från gårdagens session nere på Sviten (resten var grymt jättestandard förutom en dålig riversyn med tvåpar för 200 spänn). Hur som helst, det är ett skönt slaskigt 5/10, jag har gått bra och borde väl sitta på runt 4 lax (köpte in för 2 vid bordet). Min image är väl rätt lös och slaskigt, plockat upp en hel del potter osynad men även visat bra kort vid showdown ibland. Fi i denna hand har ca 1100 när handen börjar. Preflop: Jag har övermörkat till 20. Mittpos limpar liksom mörkarna, jag knackar K 6 . Flop: K 8 2 Rundcheck. Turn: K 8 2 T Jag betar 100. Fi (MP) höjer till 400 och har 675 bakom. Resten passar. Innan ni börjar skrika att det är en standardfold och blixtpass så betänk vad Fi borde ha för range och hur Fi spelar denna hand - det är inte så enkelt som det må verka. Vet att det är svårt eftersom livespel handlar mycket om magkänsla och sådant, men jag kan väl säga som så att jag stekte i nästan en minut innan jag bestämde mig för vad som var rätt spel. (I mitt tycke står valet mellan fold och all-in för 1075 totalt - syn finns inte på kartan). Citera
brut Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 De händer som är rimliga. 22,88. (finns en viss avvikelsemöjlighet dock). T2/T8 från mörken ja. Förmodligen inte från MP. Något drag. ruter drag one eller 2 gapper,QJ, (J9,97 förmodligen inte från MP). Så om vi stryker T2/T8 så kan vi även stryka J9o,97o. Approximativt. Sedan är frågan hur ofta han semibluffar med drag och hur han spelar set på turn. Säg att han synar 50 höjer 30 och foldar 20? Är det rimligt? Vi har 6 set komb. Vi reducerar till 4 pga avvikelser ex höjning pre, bet på flopp och syn på turn. Så vi har alltså 4 komb som vi ska vika. Resten ska vi dega in med(då vi inte här kan tro att vi får bättre betalt av ett sprucket drag, vi kommer även i så fall bli tvugna att betala av om det sitter). Så om vi tar 30% av alla andra händer sc 23d,34d....osv+24d....+J9s+97s. Så blir det så att vi leder ca 6 mot 4 dvs 60% av gångerna leder man och 40% ligger man under. Fi kommer att folda alla färg och stegdrag pga pottoddsen men syna med ca 14+ outs. I praktiken behöver man då betta ca 1000 (som ska in nu) för att vinna de 600 som ligger i potten. 6 gånger av 10(approximativt) vinner man 600=3600 och 4 gånger av 10 torskar man 1000 som synes EV- att dega här. Ska vi titta på vad som händer om man synar. Gör man samma antagande som tidigare så in med 300 för att vinna 600. Måste alltså vinna 1/3. Så det ser ju bra ut. Så det bästa givet dessa antaganden måste ju vara att syna! Som synes är det readberoende sätter man upp andra antaganden kan det bli rätt att folda. Ex kan fi ha en K? Hur ofta? Kan jag få denna att lägga sig? Summan av analysen blir i alla fall en syn! Citera
psatiw Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 T2/T8 från mörken ja. Förmodligen inte från MP. (J9,97 förmodligen inte från MP). Nej, precis. Nöthänder synar han sig ju inte in med, de skulle han höjt pre. Jag har precis ingen aning om vad det är jag håller på med. HJÄLP MIG! Bluff-pusha, alla dar i veckan. Och få honom att vika en bättre kung. Citera
parre Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Eftersom jag f.n. ej har nät hemma och inte vet när jag kommer ha tid att svara i denna tråd igen så tänkte jag dra mitt resonemang i alla fall. Att psatiw är Svitens, Sveriges och kanske Norra Europas största fisk är ju en sak, men jag tänkte som följer (släpper han en bättre kung efter att ha stoppat in 400 är han ju så dålig så han nästan inte förtjänar att leva): 1) Han har inte en bra kung - AK/KQ höjer han definitivt först in. 2) Det är rätt få set-händer han kan ha. 44 är väl den enda egentligen troliga set-handen, 88/TT rätt far-fetched eftersom det är händer han troligtvis höjer först in med. 3) Han torde veta att jag har en bred range när jag betar turn efter att det checkats till mig på två gator i näst sista position. 4) Av kungarna så kanske han limpar typ KT eller liknande, men det är också händer som oftast betar floppen i sista position, och frågan är om han verkligen skulle spela en halvdassig kung såhär hårt? 5) Alltså är den mest troliga handen någon typ av drag. Nötfärgdrag, kombodrag (ex. par + färgdrag eller färg+stegdrag eller t.o.m. färgstegdrag). Mot dessa händer ligger jag mycket bra till. 6) Det kan ju även vara t.ex. AT eller JT eller liknande som är ute på en liten körning eftersom jag borde vara tom. Efter att ha tänkt över situationen i någon minut så litade jag på min magkänsla och betade 1075 totalt, alltså all-in för vår käre Fi i mittposition. Citera
psatiw Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Efter att ha tänkt över situationen i någon minut så litade jag på min magkänsla och betade 1075 totalt, alltså all-in för vår käre Fi i mittposition. Men TILT. Hur kan jag vara fisk när jag skrev precis vad du skulle göra? Ööh. Citera
brut Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Bra svar Parre. Det finns en del draghänder som jag inte räknade in glömde(slarvig och full) så all in blir då förståss bättre än i min analys. Citera
Recommended Posts