Gå till innehåll

NLT - A5s träffar triss vad har Fi?


Beef__Cake

Recommended Posts

Fi är en tight spelare med runt 10% pfr. Han verkar ha haft bra händer när han raisat.

 

***** Hand History for Game 5171955548 *****

$50 NL Texas Holdem - Thursday, September 14, 20:24:43 ET 2006

Table Table 109797 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: bull222222 ( $86.66 )

Seat 6: Granny_MaeQ5 ( $153.43 )

Seat 3: Beef__Cake_ ( $74.20 )

Seat 1: ibetufold85 ( $53.85 )

Seat 5: ChipsG0Here ( $32.75 )

Beef__Cake_ posts small blind [$0.25].

bull222222 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Beef__Cake_ [ Ad 5d ]

ChipsG0Here folds.

>You have options at Table 108021 Table!.

Granny_MaeQ5 folds.

ibetufold85 raises [$1.50].

Beef__Cake_ calls [$1.25].

bull222222 folds.

** Dealing Flop ** [ Qc, 5s, 5c ] Bingoflopp för mig.

Beef__Cake_ checks.

ibetufold85 bets [$2].

Beef__Cake_ raises [$6]. Försvara mot ev Färgdrag få upp potten mot AA-KK, AQ.

ibetufold85 calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

Beef__Cake_ bets [$9].

ibetufold85 calls [$9]. Här borde han raisat om han pricka färgen så sätter honom på AA-KK, AQ.** Dealing River ** [ Th ]

Beef__Cake_ bets [$13]. Rivern är ofarlig och slänger iväg ett valuebett.

ibetufold85 is all-In [$37.35] Vafan är det frågan om nu då? Pricka han kåken med QQ på floppen? Borde han inte checkat den för att låta mig komma ikapp då jag visa mig svag och checka flop först? Sätter han mig på en Q och själv sitter på AA-KK?

Nu vill jag ha hjälp och resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For det forsta hade jag aldrig checkat den floppen. Fargdraget ligger ju dar. Vad hade du gjort pa turn om fi ocksa checkat flopp?

 

Finns ju ratt manga mojligheter till kak forutom fargen precis som du sager. Dock ligger det sa mycket i potten att det bara ar att syna stallet och blunda. Du hade som sagt varit i ett annat lage om du betat flopp och fatt info redan dar. Nu sitter du dar med ett "halla tummarna-lage" eftersom du inte forsokte plocka hem potten pa flopp (och darmed tappade en hel del info).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For det forsta hade jag aldrig checkat den floppen. Fargdraget ligger ju dar. Vad hade du gjort pa turn om fi ocksa checkat flopp?

 

Finns ju ratt manga mojligheter till kak forutom fargen precis som du sager. Dock ligger det sa mycket i potten att det bara ar att syna stallet och blunda. Du hade som sagt varit i ett annat lage om du betat flopp och fatt info redan dar. Nu sitter du dar med ett "halla tummarna-lage" eftersom du inte forsokte plocka hem potten pa flopp (och darmed tappade en hel del info).

 

Så en check rais på flop ger mig ingen info? Håller jag inte med om faktiskt. Om jag bettat ut och han bara synat mig då? Det hade gett mig mindre info tycker jag. Då hade han kunnat sitta på QQ och slowat.

Nu kunde jag inte se honom sitta på QQ då normal spel är checka sitt monster bakom mot en passiv fi på den brädan.

Hade han också checkat så hade jag bettat turn ihopp om att ta potten där då jag skulle sätta han på typ AK. Hade jag fått syn hade jag check/synat check/foldat river beroende på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beef cake visst är normalspelet på 50£ att checka QQ där, men så spelar bara dåliga spelare. Eftersom han raisade så sätter jag honom inte på QQ, och han sätter med all säkerhet dej på färgdraget alternativt AQ. Dina raisar på turn och river var veka och visade indirekt på att du inte har färg. Därav återstår AQ(KQ) som dina tänkbara händer ur hans perspektiv så han slår om all in med KK/AA. Syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For det forsta hade jag aldrig checkat den floppen. Fargdraget ligger ju dar. Vad hade du gjort pa turn om fi ocksa checkat flopp?

 

Finns ju ratt manga mojligheter till kak forutom fargen precis som du sager. Dock ligger det sa mycket i potten att det bara ar att syna stallet och blunda. Du hade som sagt varit i ett annat lage om du betat flopp och fatt info redan dar. Nu sitter du dar med ett "halla tummarna-lage" eftersom du inte forsokte plocka hem potten pa flopp (och darmed tappade en hel del info).

 

Han floppar en monsterhand där, en sådan hand kan man inte sikta på alltid ta hem direkt på floppen utan strid och vara nöjd med det. Bara för att det ligger ett möjligt färgdrag ute behöver det nödväntigtvis inte betyda att fi drar till färg varje gång. Helt rätt att checka floppen, checkraise är bra, checksyn behöver inte vara fel emellanåt heller. Turn check, du får i regel lägg av en dam här, dessutom vill du inte gärna få en checkraise när du kan kåka om han nu väl har färg. Checkar han bakom bombar du river. Betar han turn och river får du använda lite feeling. Som spelat och med readen på fi får du nog lägga river. Men som sagt, fram till turn är det bra, sen är spelet tveksamt mot en tight spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han floppar en monsterhand där, en sådan hand kan man inte sikta på alltid ta hem direkt på floppen utan strid och vara nöjd med det. Bara för att det ligger ett möjligt färgdrag ute behöver det nödväntigtvis inte betyda att fi drar till färg varje gång.

 

Hade han suttit ur position hade det varit ok att checka. Nu gor han inte det. Naturligtvis drar inte fi till farg varje gang men nu blir det ju gratis kort fi checkar bakom. Just eftersom det ligger farg ute ska han beta, hade det varit regnbage hade han kunnat checka.

 

QQ dodgar han aldrig anda, bara att betala av.

 

Och nej, syna raise med A-rag mot en tight spelare ar inte sa himla bra, precis som bzkt sager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han floppar en monsterhand där, en sådan hand kan man inte sikta på alltid ta hem direkt på floppen utan strid och vara nöjd med det. Bara för att det ligger ett möjligt färgdrag ute behöver det nödväntigtvis inte betyda att fi drar till färg varje gång.

 

Hade han suttit ur position hade det varit ok att checka. Nu gor han inte det. Naturligtvis drar inte fi till farg varje gang men nu blir det ju gratis kort fi checkar bakom. Just eftersom det ligger farg ute ska han beta, hade det varit regnbage hade han kunnat checka.

 

QQ dodgar han aldrig anda, bara att betala av.

 

Och nej, syna raise med A-rag mot en tight spelare ar inte sa himla bra, precis som bzkt sager.

 

En tight spelare som höjer få händer betar i stort sett alla såna här floppar och ett färgdrag betar han garanterat. Checkar han då bakom och färgen kommer på turn oroar jag mej inte särskilt mycket att han har färg. Vad är ditt syfte med att beta först ut? Han lägger alla missade händer direkt, han synar ett drag. Genom att checkraisa tjänar vi en extra bet om han e tom, får vi syn kan vi sakta ner på turn om färgen kommer, annars fortsätta beta och vinna en större pot än vi skulle gjort om vi bara betar rakt ut direkt.

 

För övrigt, synen preflop är helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vinner inga stora potter om man jämt är så paranoid att man alltid förutsätter att:

 

1. Fi sitter med ett färgdrag.

2. Fi checkar bakom med ett sådant

3. Färgdraget sitter

4. Vi förlorar stacken när vi gör det

 

Ser inget fel i att check-raisa floppen här då FI nästan alltid kommer att skjuta ett skott och antagligen inte släppa ok händer när vi check-raisar. HU kan det t o m vara hyfsat deceptivt att check-raisa sin triss då många gör det tomma. Dessutom är det det absolut bästa sättet att bygga pott på.

Att betta ut kan förstås vara bra om FI ofta höjer tom, med färgdrag och AQ etc. Men oftast får vi fold eller syn och då är en c/r bättre.

 

För övrigt tycker jag att pre-flop är en fold om du inte har så bra koll på honom att du planerar att spela ut honom ibland när du missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi höjer preflop

Fi Höjer på floppen o synar din återhöjning

Fi kallsynar ditt bett på turn när färgdraget ligger ute + parad bräda

Fi höjer all in på river

 

 

Du sa att han var tight?

 

Efter respektive läge(och om han inte tokspelat skit en endaste gång) :

Fold preflop

Höj direkt på flop

Check syn alt höj och försök vinn potten på turn. Får du då syn kan du lägga ner bettningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att han var tight pf...men inte att han var bra.

Jag kan syna många gånger för att försöka spela ut en tight spelare senare, därav syn med A5s. Sen om jag floppar stort, säg två par och han har en hand kan jag få bra betalt.

Vid hans all in vet jag inte vad jag ska tro....eller jo jag tror på AA-KK eftersom jag synar. En färg känner jag att han skulle raisat turn med. QQ som sagt hade han inte bettat floppen med. Jag har varit med om att många även tighta spelare gör ett sådant move med AA-KK i det läget då de sätter mig på en ganska stark Q och ska "spela ut mig" De vill vänta till rivern innan de bombar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt syfte med att beta först ut? Han lägger alla missade händer direkt, han synar ett drag.

 

Inte om man betar tillrackligt for att sabba hans potodds. Synar han med sitt fargdrag trots det ar det han som ar fisken, inte du.

 

Jennez, du har en rottweiler i din avatar, har du en rottweiler?

 

Svar ja. Timon, 47 kg, 2 ar. PM:a garna om du har fler fragor. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att han var tight pf...men inte att han var bra.

Jag kan syna många gånger för att försöka spela ut en tight spelare senare, därav syn med A5s. Sen om jag floppar stort, säg två par och han har en hand kan jag få bra betalt.

De enda floppar du tycker om är A5x, 55x eller ett färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att han var tight pf...men inte att han var bra.

Jag kan syna många gånger för att försöka spela ut en tight spelare senare, därav syn med A5s. Sen om jag floppar stort, säg två par och han har en hand kan jag få bra betalt.

De enda floppar du tycker om är A5x, 55x eller ett färgdrag.

 

Jo det vet jag mkt väl...jag synar inte i 1:a hand för att träffa stort med A5s...jag är inte ute och fiskar. Som jag skrev så gillar jag att försöka spela ut en tight Fi...sen om jag träffar stort och han skulle råka ha en hand så kan det bli mkt pengar...en bonus. Sen vill jag gärna försvara blindsen mot vissa som jag tror jag kan spela ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...