Okok Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 FI har 55/8/1.5 och är en hyfsad fisk. Min read på honom är att han, som alla andra fiskar på Crypto, ofta har en ganska vid mini-raise hd - speciellt på floppen. De flesta miniraisar flushdrag, set, toppar med olika kickers osv osv. Jag 8-tablar och har ingen speciellt bra koll på den specifike motståndaren, men ser honom som sagt som en standardfisk. Jag har slagit upp det UTG och fått en syn av fisken på knappen. Svårt att sätta honom på en hand då han spelar mer än varannan. Hur fortsätter man spela handen efter att ha blivit miniraisad på floppen? Lägg märke till de djupa stackarna... Game #2446828443: Hold'em NL (£1/£2) - 2006/09/13 - 20:57:52 (GMT) Table "Goodison" Seat 2 is the button. Seat 1: PAYmyLIFE (£237.47 in chips) Seat 2: Rocket012 (£395.25 in chips) Seat 3: McBest (£209.50 in chips) Seat 4: Rusted (£97 in chips) Seat 5: HERO (£567.90 in chips) Seat 6: revolved (£136.93 in chips) McBest: posts small blind £1 Rusted: posts big blind £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Kd Kc] HERO: raises to £8 revolved: folds PAYmyLIFE: folds Rocket012: calls £8 McBest: folds Rusted: folds ----- FLOP ----- [Ks As 4s] HERO: bets £14 Rocket012: raises to £28 HERO: ?? Citera
NorthQ Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 bara att dega in.. Toptriss på enfärgad flopp är starkt och du vill få bort om han drar med ett kort i den suiten. Citera
Sladdis Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 FI har 55/8/1.5 och är en hyfsad fisk. Min read på honom är att han, som alla andra fiskar på Crypto, ofta har en ganska vid mini-raise hd - speciellt på floppen. De flesta miniraisar flushdrag, set, toppar med olika kickers osv osv. Jag 8-tablar och har ingen speciellt bra koll på den specifike motståndaren, men ser honom som sagt som en standardfisk. Jag har slagit upp det UTG och fått en syn av fisken på knappen. Svårt att sätta honom på en hand då han spelar mer än varannan. Hur fortsätter man spela handen efter att ha blivit miniraisad på floppen? Lägg märke till de djupa stackarna... Game #2446828443: Hold'em NL (£1/£2) - 2006/09/13 - 20:57:52 (GMT) Table "Goodison" Seat 2 is the button. Seat 1: PAYmyLIFE (£237.47 in chips) Seat 2: Rocket012 (£395.25 in chips) Seat 3: McBest (£209.50 in chips) Seat 4: Rusted (£97 in chips) Seat 5: HERO (£567.90 in chips) Seat 6: revolved (£136.93 in chips) McBest: posts small blind £1 Rusted: posts big blind £2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Kd Kc] HERO: raises to £8 revolved: folds PAYmyLIFE: folds Rocket012: calls £8 McBest: folds Rusted: folds ----- FLOP ----- [Ks As 4s] HERO: bets £14 Rocket012: raises to £28 HERO: ?? Förmodigen är han lika rädd för färgen som du, miniraise gör han för att få information. Jag skulle provat att rr till runt 60-65. Då får du mer information, annat alternativ är att bara syna ner och hoppas på att brädan parar sig. Jag hade dock gjort det förstnämda. Sämsta du kan göra är att spela passivt! Citera
Gyre Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Här kan vi väl inte dega in heller? Att stoppa in 350£ i potten på typ 60£ är ju dömt att bara få syn av bättre händer. Syna och hoppas fylla upp säger jag. Citera
Sladdis Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Här kan vi väl inte dega in heller? Att stoppa in 350£ i potten på typ 60£ är ju dömt att bara få syn av bättre händer. Syna och hoppas fylla upp säger jag. Håller med i det första, inte det andra. Citera
edison Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Bara för att han bara får syn av bättre händer om han degar behöver inte det betyda att han inte har bäst hand. Tycker syn är ett bra alternativ, att trebetta och få syn gör att det blir lite jobbigt att spela turn oop. Checka turn och c/c om fi betar, värdebeta rivern om inte brädan fyrfärgar/du förbättrar... Citera
beachalban Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Släpp inte denna hand om du är säker på din read. Skulle han ha träffat färgen så är det tough luck. Reraisa till 75 och ställ på en blank turn. Är turn en hjärter så försök få billig river. Fiskar slowspelar ofta nöten. Parar turn brädan så kan du kosta på dig att göra en mindre bet för att stacka honom. Citera
edison Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Släpp inte denna hand om du är säker på din read. Skulle han ha träffat färgen så är det tough luck. Reraisa till 75 och ställ på en blank turn. Är turn en hjärter så försök få billig river. Fiskar slowspelar ofta nöten. Parar turn brädan så kan du kosta på dig att göra en mindre bet för att stacka honom. Vad gör du om 3s kommer på turn och fi pottar/ställer? Openpush på turn känns inte såå hett, du säger ju själv att fiskar ofta slowspelar nöten? Fi har ju knappt 200bb också om du inte la märke till detta... Citera
Big Less Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Släpp inte denna hand om du är säker på din read. Skulle han ha träffat färgen så är det tough luck. Reraisa till 75 och ställ på en blank turn. Är turn en hjärter så försök få billig river. Fiskar slowspelar ofta nöten. Parar turn brädan så kan du kosta på dig att göra en mindre bet för att stacka honom. Vad gör du om 3s kommer på turn och fi pottar/ställer? Openpush på turn känns inte såå hett, du säger ju själv att fiskar ofta slowspelar nöten? Fi har ju knappt 200bb också om du inte la märke till detta... Om man nu inte verkligen VILL missförstå, är det rätt uppenbart att beachalban med "hjärter" menar spader. En spader kan knappast anses vara en blank. Citera
beachalban Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Släpp inte denna hand om du är säker på din read. Skulle han ha träffat färgen så är det tough luck. Reraisa till 75 och ställ på en blank turn. Är turn en hjärter så försök få billig river. Fiskar slowspelar ofta nöten. Parar turn brädan så kan du kosta på dig att göra en mindre bet för att stacka honom. Vad gör du om 3s kommer på turn och fi pottar/ställer? Openpush på turn känns inte såå hett, du säger ju själv att fiskar ofta slowspelar nöten? Fi har ju knappt 200bb också om du inte la märke till detta... Om man nu inte verkligen VILL missförstå, är det rätt uppenbart att beachalban med "hjärter" menar spader. En spader kan knappast anses vara en blank. Precis. Spader ska vi absolut inte pusha. Ingen blank. Billig river, billig river. Är han tillräckligt fisk kommer det bli så. Citera
edison Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Släpp inte denna hand om du är säker på din read. Skulle han ha träffat färgen så är det tough luck. Reraisa till 75 och ställ på en blank turn. Är turn en hjärter så försök få billig river. Fiskar slowspelar ofta nöten. Parar turn brädan så kan du kosta på dig att göra en mindre bet för att stacka honom. Vad gör du om 3s kommer på turn och fi pottar/ställer? Openpush på turn känns inte såå hett, du säger ju själv att fiskar ofta slowspelar nöten? Fi har ju knappt 200bb också om du inte la märke till detta... Om man nu inte verkligen VILL missförstå, är det rätt uppenbart att beachalban med "hjärter" menar spader. En spader kan knappast anses vara en blank. Om man nu inte verkligen VILL missförstå, menar jag att hero checkar turn om ett spader kommer och FI pottar/ställer... Kanske uttryckte mig otydligt.. Scenario 1: turn är en spader, hero checkar och fi pottar/ställer Scenario 2: turn blankar, hero openpushar. vad ska fi syna med? Citera
lost Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 bara att dega in.. Toptriss på enfärgad flopp är starkt och du vill få bort om han drar med ett kort i den suiten. 1. Han har set, inte triss. 2. Han har inte "toptriss", han har mellanset. Citera
Wallinho Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 1. Han har set, inte triss. 2. Han har inte "toptriss", han har mellanset. Han har visst triss. Set är ju bara ett annat ord att säga det på. Nummer två håller jag med om, mellantrissen Citera
iamivar Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Är det bara jag som tror att vi har störst edge om vi stoppar in keramik redan på floppen? Att minraisa i poss med färdig färg måste väl vara ett riktigt grovt misstag av Fi, speciellt med tanke på att vår HD innehåller väldigt få spadrar. Antingen borde man väl dunka upp rätt rejält för att bygga pott med tanke på de djupa stackarna, eller slöspela och låta hero stoppa in pengar när fi tar honom för att "dra dött". Rimligaste händerna för Fi är enligt mig AxTs+, fiskigt "informationsspelat" toppar utan färgdrag, eller naken Js+. Mot alla dessa händer vill jag få in bra med deg redan på floppen. Raise upp till runt 100 är i min mening ett bra spel, dels eftersom att vi sätter bra med press på Fi och del därför att vi ger "lagomt dåliga odds" för att dra på färgen. Det är även en klar fördel att vi skickar över bollen att bestämma om vi ska spela om hela stacken till Fi, vilket alltid är jobbigt för honom. Jag vet inte om jag är lite lowlimitskadad, men jag ser inte hur vi ska kunna hitta viket om inte en fjärde spade faller, vilket ordar för syn om Fi får för sig att ställa in på floppen. Tänker jag fel då? Som absolut sämst har vi runt 35% att dra ut, och leder vi så har vi runt 70% att plocka hem potten mot ett färgdrag. Givet att vi redan investerat en del i potten så måste väl equityn väga över för att inte vika? Det känns som att han kan ställa in med en rad händer här (många innehållande endast EN spader), iom att vi extremt sällan sitter på färdig färg själva här och därför mycket sällan kan hitta syn om fi ställer in. Nu har vi i princip den bästa hand vi kan ha, och det är inte alls långsökt att Fi undervärderar vår handstyrka vilket kan ge klar edge för honom att smeta in med naken Js lr Qs. Vi vill väl låta honom stoppa in smeten som hund, eller? Av samma anledning kan jag inte hitta viket. Turnspelet kan väl delas in i spadar och icke-spadar. Spadar checksynar vi så länge våra implied räcker till (jag tror vi kan räkna med att en nötfärg inte direkt pottbetar turn, samt att den heller inte viker om vi openpushar fylld river). Icke-spadar vill jag nästan ställa in på, iom att vi inte tjänar någonting på att lämna 100£ kvar att beta på river i en pott på 600£ där Fi kan folda missar och tvinga oss att syna ner hans träffar. Citera
iamivar Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 edison: Om fi är den slaskare hans stats utger honom för att vara så kan han nog hitta syn på openpush med AxXs, QJ/QT/JT med en spader, 44, AK och A4, givet att vi byggt en relativt stor pott redan på floppen. Citera
y0 Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 beachalban, vill du verkligen ställa för nära 2x pot på ej spader turn? Om man slår om till 115.46 får man en grym bet på 444.44 som ser jävligt häftig ut när man ställer turn samtidigt som man inte överbetar så mycket. Citera
FiSherman63 Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Om man slår om till 115.46 får man en grym bet på 444.44 som ser jävligt häftig ut Tajmar du ut ofta? Citera
edison Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 edison: Om fi är den slaskare hans stats utger honom för att vara så kan han nog hitta syn på openpush med AxXs, QJ/QT/JT med en spader, 44, AK och A4, givet att vi byggt en relativt stor pott redan på floppen. Ok, jag förstår ditt resonemang. Fast bara för att han är väldigt lös pre behöver ju inte det betyda lös = kass, han har ju för all del dubblat sitt inköp Citera
Okok Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 De flesta verkar tycka att man ska raisa tillbaka direkt på floppen. Det är något jag är beredd att hålla med om i normala fall. Dock så blir det lite lurigt med tanke på stackdjupen. Vill vi spela en £800-pott mot en spelare som ändå inte kan ta betalt om inte såsen åker in på floppen? ----- FLOP ----- [Ks As 4s] KidYouNot: bets £14 Rocket012: raises to £28 KidYouNot: calls £14 ----- TURN ----- [Ks As 4s][Jd] KidYouNot: checks Rocket012: bets £22 KidYouNot: ?? Citera
iamivar Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Nu måste väl väl ändå slå om för värde? Jag dunkar upp till runt 100, men nu med avsikt att vika för ett ställ. Det känns inte som att Fi borde vara så sugen på att ställa med en hand som inte slår AJ här, och i hans normala HD är det väl mest bara färdig färg som gör det. Vid syn och blank värdebettas river runt 2/3 pott. Vid spader känns checkfold "minst fel". Citera
Okok Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Postad 16 September , 2006 Bump. Några fler åsikter ang turn-spel här? Citera
freddola Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Nu måste väl väl ändå slå om för värde? Jag dunkar upp till runt 100, men nu med avsikt att vika för ett ställ. Det känns inte som att Fi borde vara så sugen på att ställa med en hand som inte slår AJ här, och i hans normala HD är det väl mest bara färdig färg som gör det. Vid syn och blank värdebettas river runt 2/3 pott. Vid spader känns checkfold "minst fel". Håller med denna. Dock spelar ja bara nl200. Citera
Recommended Posts