Gå till innehåll

NLT - AQ på party aggressivt turn spel

Recommended Posts

Postad

Sitter och provar 1-2NL på party, så bra värde på nl FR tycker jag.

Hittar AQ bland dom första händerna, så read är helt uteslutet.

Åker på checkraise på flopp, vilket jag alltid blir lite rädd för när man har prick på Aq, och Ak (dom där j*vla setena)

Men spelar jag korrekt handen ut, lr är det överspelat?

Väljer syn på floppen, för jag var inte med på en checkraise så

jag väljer att se vad turnfaller samt vad FI gör då

Jag sätter FI på 3saker, antingen 888,KQ eller flushdrag, så slår 2/3 så väljer push, är det korrekt?

(ingen bad beat historia)

betygsätt 1 - 10 :lol:

***** Hand History for Game 5161307948 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 13, 07:05:26 ET 2006

Table Monster #1289651 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Smeg_Head ( $190.40 )

Seat 3: sts_shane ( $62.10 )

Seat 5: knife666 ( $60.30 )

Seat 8: Pokerbus21 ( $195 )

Seat 9: bignassty ( $173.45 )

Seat 10: TabbyWabby1 ( $200 )

Seat 4: HERO ( $197 )

Seat 2: Andy_1963 ( $198 )

Seat 6: barabin ( $200 )

bignassty posts small blind [$1].

TabbyWabby1 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qd Ac ]

Smeg_Head calls [$2].

Andy_1963 folds.

sts_shane folds.

Hero raises [$10].

knife666 folds.

Pokerbus21 folds.

bignassty folds.

TabbyWabby1 folds.

Smeg_Head calls [$8].

** Dealing Flop ** [ 8s, Qc, 2c ]

Smeg_Head checks.

HERO bets [$17].

Smeg_Head raises [$40].

HERO calls [$23].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Smeg_Head bets [$50].

HERO is all-In [$147]

Postad

Full ring

AQoff

brukar sluta illa :)

Största frågetecknet jag har är preflop, tycker inte alls det är så självklart att spela AQoff från tidig/mellan position.

Dock träffar du floppen väldigt bra och ditt spel härifrån är vad jag kan se inget att klaga på!

Miniraise på floppen luktar ofta färgdrag från fisk men nu sitter du iof på Ac vilket gör färgdraget mindre troligt. Hmm... nej pusha och blunda går väl bra, inget superfel.

Syn och omvärdera på river är väl iof det bästa med top-par top-kicker.

Nu blev jag lite diffus :) men som sagt jag hade foldat preflop för d mesta.

Postad

Syn och omvärdera på river är väl iof det bästa med top-par top-kicker.

.

Syn ? om du ser på det så här då han kanske tror jag är rätt så tom och kan lägga, så får han in super klonken på rivern och drar ut mig

Eller så kmr det ett riktigt skrämsel kort och han bluffar bort mig.

Då måste det va bättre att pusha, så han ev lägger eller synar med sitt flushdrag, KQ eller ngt sånt

Postad
Jag tycker då det skriker set, Fi limpar i tidig pos, tar syn på din raise... Allt tyder ju på set enligt mig. Sen mjölk-bettar han $50 på turn när potten är på $100.

Det kan tyckas är en möjlighet men som sagt slår flushdrag, KQ, QJ osv detta är party poker ibland blir man RIKTIGT förvånad med vilken skit dom bettar och synar ner

Postad
Om du vann den här handen så berodde det till 100% på att du mötte ett tvättäkta pucko, och ingenting annat. Mot en vettig spelare SKA du vara både slagen och stackad här 9 gånger av 10.

En vettig spelare ska med andra ord vara extremt förutsägbar och aldrig få betalt på sina bra träffar trots att motståndaren har träffat bra?

Postad

En vettig spelare ska med andra ord vara extremt förutsägbar och aldrig få betalt på sina bra träffar trots att motståndaren har träffat bra?

Missförstå mig rätt.

Fi commitar sig själv med mesbets ur poss utan att egentligen hitta någon FE hos hero på någon gata. Det är ett förbaskat dåligt spel om han inte slår tptk på den brädan.

Jag menar absolut inte att en bra spelare måste spela sina kvalitetshänder på det sätt som Fi här uppvisar. Halvpottsbets och miniraisar är enligt mig väldigt sällan bra poker, just därför att om Fi inte är en idiot så kan han egentligen bara ha en avsikt med dem.

Postad

Ok, då är jag med. Och det stämmer att det ofta är mjölkbetar med en bra hand när spelet ser ut så här. Problemet är att en helt okänd, dålig FI absolut kan göra det här spelet med marginella händer som QJ för att "känna efter var de står".

I det här fallet är det dock en limp-syn från UTG följt av ett check-raise. Har inte spelat FR på jättelänge men är det så "nitty" som jag minns det är det kanske bara folda.

Postad
Ok, då är jag med. Och det stämmer att det ofta är mjölkbetar med en bra hand när spelet ser ut så här. Problemet är att en helt okänd, dålig FI absolut kan göra det här spelet med marginella händer som QJ för att "känna efter var de står".

I det här fallet är det dock en limp-syn från UTG följt av ett check-raise. Har inte spelat FR på jättelänge men är det så "nitty" som jag minns det är det kanske bara folda.

Japp! Men nu är du inne på samma ska som jag, Fi måste vara riktigt dålig för att vi ska ligga bra till i den här potten :). Att anta att alla okända man möter är fiskar är garanterat rätt mycket -EV.