TonyS Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Ännu en FI jag inte har koll på. Han har visat lite tendenser till aggressivitet men har suttit ner för få händer för att veta nåt. Spelare sitter på plats 1 med 1153.65 FI sitter på plats 2 med 1098.55 Spelare sitter på plats 3 med 1883.90 HERO sitter på plats 4 med 4595.38 Spelare sitter på plats 5 med 3829.80 Spelare satsar s mörken 10.00 Spelare satsar l mörken 5.00 HERO: 2c, 2s Pre-flop: FI: Höj 40.00 Spelare: Lägger mig HERO: Syna 40.00 <-- lite fiskig syn men har haft flytet senate kvarten. Spelare: Syna 40.00 Spelare: Lägger mig Flop (Board: 2h, 5c, Jc): Som sagt...flyt... Orolig över färgdraget så jag vill avsluta handen kvickt. Spelare: Passa FI: Satsa 70.00 <-- ~2/3 pott HERO: Höj 200.00 <-- höjer till ca pott. Spelare: Lägger mig FI: Höj 400.00 <-- reraise i ansiktet men bara en miniraise. HERO: Höj 780.00 <-- visar honom att jag inte tänker ge mig. FI: All in <-- jaha, då var vi där då. HERO: Syna 1058.55 <-- Syn så klart. När han re-raisar till 400 kr tänker jag AA KK alt QQ. När han sedan trycker all in blir jag genast orolig för JJ. Turn (Board: 2h, 5c, Jc, 4h): River (Board: 2h, 5c, Jc, 4h, 7c): Är det helt galet spelat med ett så lågt pockerpar? Hade som sagt haft lite flyt den senaste 15-20 mins men kanske lite väl dumt att riskera 1100 kr på lågt PP? Citera
b0bb4n Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 antar att du är uppe mot ett högre set kanske? det beror ju på hur Fi spelar om han är galen eller inte. Vet du om han kan göra såna här moves med QQ, KK eller AA? eller kanske TPTK. Om du nu inte känner din motståndare kan det bli svårt.. men lägga set i ett sånt här läge? njae Citera
beachalban Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Jag tycker spelet är bra så länge du inte har en read på Fi som säger att han är tillräckligt bra för at tinte spela QQ-AA och AcKc på detta sätt. Jag skulle ytterst sällan folda här. Man blir översettad relativt sällan och då är det bara att betala av. Citera
Skadast Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 När han re-raisar till 400 kr tänker jag AA KK alt QQ.När han sedan trycker all in blir jag genast orolig för JJ. Han gayraisar med 40% av sin stack och du sätter honom på några möjliga händer. Då bör du inte tro att han ska folda, när du också miniraisar, eftersom han redan tryckt in en stor del av sin stack. Redan när han höjde till 400 var han troligen beredd att trycka, så det känns som att du inte har någon anledning att analysera handen överhuvudtaget. Folda dina 22 pre eller älska läget och tryck på floppen Citera
frekje Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Håller med ovanstående skribenter. Du möter en halvstackad-kille på 5/10 som höjer 4xBB. Har han JJ eller 55 är det bara att betala. Oddset för set över set är relativt små och det händer skönt nog hyffsat sällan. Om han drog på flushen så får du iaf in pengarna i potten som favorit. Annars skulle jag säga att han har AA,KK,QQ. Jag blir nästan skraj om han spelar AJ på det sättet. Finns en möjlighet att han spelar AcKc och gillar sina outs om du har träffat J. Han tänker kanske då att han har outs sina kungar och färgkort och om du har ett TPTK så är han nästan even. Men, jag skulle nog ha gått all-in direkt vid hans 200-raise. Citera
Supertequila Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Kan inte förstå varför du tycker det är fiskigt att syna preflopp med pocketpar för 1% av din stack!!!! I vilket fall så känns det som om Fi sitter på AKs i klöver eller AA-JJ eller 55. I vilket fall så kan du inte släppa trissen här utan får trycka in degen. Jag tror att Fi mest sannolikt satt på AKs och fick in färgen på river, men sånt händer. Även 34s i klöver är lämplig kandidat då han är knapp favorit mot topparet på floppen och kan ha valt att spela det aggressivt. I vilket fall så är du favorit mot majoriteten av hans HD och degen ska in. Citera
Doubleofaces Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Är mycket intresserad över hur handen slutade! Själv hade jag nog varit lite skrajsen över färgdraget plus 55-JJ. Har du tur överspelar han sitt QQ-KK-AA och är rädd för färgdraget själv. Resultat?!?! Citera
TonyS Postad 11 September , 2006 Författare Rapport Postad 11 September , 2006 Som sagt så trodde jag på QQ-AA för så skulle nog jag själv ha spelat och livrädd för JJ... Men nu är det ju på svenska spel denna hand utspelade sig på och Fi satt med en så stark hand som AJ Bara att tacka och ta emot... //TonyS Citera
andpet Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Kan inte förstå varför du tycker det är fiskigt att syna preflopp med pocketpar för 1% av din stack!!!!quote] Nog att det endast är 1 % av HERO's stack, men det är väl viktigare att titta på FI's stackstorlek för att få reda på om HERO har råd att spela handen? Citera
Supertequila Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Kan inte förstå varför du tycker det är fiskigt att syna preflopp med pocketpar för 1% av din stack!!!! Nog att det endast är 1 % av HERO's stack, men det är väl viktigare att titta på FI's stackstorlek för att få reda på om HERO har råd att spela handen? 5% av Fis stack. Helt klart spelbart. Brottsligt att inte spela det. Citera
richardd Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Solklar syn preflop utan read och floppen kan man ju inte vika på något sätt eller vis. Citera
Prizonic Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Standardspel rakt igenom. Fundera inte ens på att folda set med 100xbb stackar i såna här situationer. Citera
Recommended Posts