Gå till innehåll

Studiegruppen om NLH TP! (Nedlagd???)


toppace

Recommended Posts

Hej!

 

 

Jag har en liten fundering på om det är någon som vill vara med i en studiegrupp där inom "low No Limit cash game"?

 

 

Iden är att spela in spel på video och sedan diskutera.

 

Det finns en hel massa frågor som jag tror att man måste ta med sig från de lägre nivåerna, dels för att bli en vinnare, dels för att kunna möta det bättre motståndet på högre nivåer.

 

Problemet denna gång om det blir en studiegrupp är att jag inte kan vara lärare, för jag kan nästan ingenting om NL-poker. MIn styrka ligger i att definera de rätta frågorna som man kan ställa.

 

Jag tror att om man utgår i från Sklanskys och Millers bok NLHTP samt producerar filmer kan man arbeta med det som grund.

 

 

Här är några frågor som jag ställer om mitt spel som jag tror är lönsamt att ha funderat på.

 

- Om du har 3 korta stackar bakom dig i en Full ring, och någon har höjt 3*BB, skall man syna med :9s::Ts: ?

 

- Vilka typer av händer spelar ni, och varför?

 

- Hur kan man lära sig att identiera fisken?

 

- Har jag bästa handen?

 

- Hur utnyttjar man vetskapen om motståndarens fel?

 

 

Well, en ganska öppen post så kommentera gärna.

 

 

/Toppace

 

 

----------------------

Extra tillägg av KFluffie:

Vi diskuterar via IRC i QuakeNet i kanalen #NL-studiegruppen

 

För att få tillgång till kanalen:

Tanka: http://silverex.org/download/xchat-2.6.4-1.exe

 

Följ sedan Heltoks instruktioner i denna film:

http://s15.quicksharing.com/v/7808343/irc.avi.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan tänka mig vara med i en sådan. Antagligen inte fullt ut dock då jag är rätt upptagen de kommande veckorna men är gärna med ändå om man får.

 

Backade några inköp igår på NL200, verkar inte riktigt lika enkelt som NL100. Får nog lugna ner min utveckling nu och vandra lite långsammare så kan behöva lite metodisk inlärning igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig vara med i en sådan. Antagligen inte fullt ut dock då jag är rätt upptagen de kommande veckorna men är gärna med ändå om man får.

 

Backade några inköp igår på NL200, verkar inte riktigt lika enkelt som NL100. Får nog lugna ner min utveckling nu och vandra lite långsammare så kan behöva lite metodisk inlärning igen.

 

Kul!

 

Eftersom det blir en ganska öppen grej så böhöver du inte oroa dig för tiden, det blir inga läxor denna gång. :D:D

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit lite inaktiv på att skriva i PF på sistone, men skulle gärna vara med! Känns bra att omge sig med kunskapstörstande människor tycker jag. Det skulle vara kanonbra om man har en grupp som består av folk som både vill ge och ta, inte bara ta.

 

Låter mycket intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. arra camtasia

2. följ NiZe:s guide

 

NiZe's pokerfilmningstutorial för Camtasia studio 3

 

1. Se till att XviD och mp3-codecs är installerade. http://www.koepi.org/xvid.shtml

2. Starta camtasia recorder

3. Tools->Options->

General: Bocka av allting. Välj ”Save as AVI”.

Streams: Bocka av auto config.

På Video Setup sätt fps till ca 5-8 välj XviD. På Configure välj target bitrate på runt 300-600 kbps beroende hur stort område du ska filma (ju högre bitrate, desto större fil och desto bättre bildkvalité), sätt Quality preset till Real-time. På Other Options bocka av ”Display encoding status”.

 

På Audio Setup välj nåt i stil med MPEG Layer-3, 24 kBit/s, 16,000 Hz, Mono. På Volume bocka för Mikrofon och dra upp till max. På Avancerat bocka för mikrofonförstärkning/mic boost.

Capture: Bocka för ”Report dropped frames” och ”Round frame size to 4 pixels”.

 

 

släng upp filmen på s15.quicksharing.com

 

jag tycker att vi träffas på en IRC-kanal där vi fullständigt bajsar ur oss allt som har med NL att göra. #NL-studiegruppen @ quakenet föreslår jag.

 

mitt förslag är att alla gör en kompakt 10min film varje dag, så går vi igenom alla dagens filmer tillsammans och diskuterar kring dem.

 

ungefär såhär kan en film se ut:

http://s15.quicksharing.com/v/2451022/nlfilm123.avi.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. arra camtasia

2. följ NiZe:s guide

 

NiZe's pokerfilmningstutorial för Camtasia studio 3

 

1. Se till att XviD och mp3-codecs är installerade. http://www.koepi.org/xvid.shtml

2. Starta camtasia recorder

3. Tools->Options->

General: Bocka av allting. Välj ”Save as AVI”.

Streams: Bocka av auto config.

På Video Setup sätt fps till ca 5-8 välj XviD. På Configure välj target bitrate på runt 300-600 kbps beroende hur stort område du ska filma (ju högre bitrate, desto större fil och desto bättre bildkvalité), sätt Quality preset till Real-time. På Other Options bocka av ”Display encoding status”.

 

På Audio Setup välj nåt i stil med MPEG Layer-3, 24 kBit/s, 16,000 Hz, Mono. På Volume bocka för Mikrofon och dra upp till max. På Avancerat bocka för mikrofonförstärkning/mic boost.

Capture: Bocka för ”Report dropped frames” och ”Round frame size to 4 pixels”.

 

 

släng upp filmen på s15.quicksharing.com

 

jag tycker att vi träffas på en IRC-kanal där vi fullständigt bajsar ur oss allt som har med NL att göra. #NL-studiegruppen @ quakenet föreslår jag.

 

mitt förslag är att alla gör en kompakt 10min film varje dag, så går vi igenom alla dagens filmer tillsammans och diskuterar kring dem.

 

ungefär såhär kan en film se ut:

http://s15.quicksharing.com/v/2451022/nlfilm123.avi.html

 

 

Mycket bra förslag!

 

Ca 10 minuter är helt rätt längd för nätet att orka!

 

Vi låter tråden vara 2 dagar och sedan sätter vi ett startdatum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tid att vara med men kommer att följa det med intresse. Låter vettigt att ni håller de flesta diskussionerna på IRC, alternativt pratar i exempelvis Ventrilo.

 

Det vore kul om en person i gruppen tar ansvaret att sammanfatta det ni kommer fram till och lägger upp intressanta diskussioner på forumet. Fördelen med IRC är att ni kan kopiera och klistra in diskussionen enkelt på PF.

 

En annan grej som kan vara bra att tänka på om ni skapar en sån tråd är att lägga upp postningsregler till den tråden så att man slipper en 20-sidorstråd där 80% av inläggen inte har någonting med diskussionerna att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker på om forumet verkligen vill ha post och filmer här.

En fråga är ju vad en bra lina kostar tex. Som det ser ut skulle vi kanske kunna bli 30-40 stycken. Om alla betalar 10€ i studieavgift så kanske vi kan köpa en skitbra lina där vi får bra kvalitet på grejorna. Betalas till någon annan så slipper alla tro att jag vill ha pengarna. Bara ett förslag.

 

Från min erfarenhet av min FL-studiegrupp vet jag att man måste komma överens om hur man kommuniceraar med varandra.

 

Är det någon som vet vad en bra lina kostar???

 

Kommer strax en film om studiegruppen. :D

 

/toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...