Gå till innehåll

NLT - (Mar)dröm(s)flopp?

Recommended Posts

Postad

Klart lustigaste handen under kvällen. Tänkte man kunde få lite mer opinion på den.

Jag har suttit vid bordet länge, fått ihop en hygglig stack och använt den ganska aggresivt. Om motståndarna plockat upp på detta är ju inte lätt att veta.

** Black Celebration [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- ancelotti11 sitting in seat 1 with $158.65 [Dealer]

- PBaek sitting in seat 2 with $181.00

- AndrewMarley sitting in seat 3 with $101.50

- HansKek sitting in seat 4 with $9.00

- cOPstER sitting in seat 5 with $233.55

- peasle sitting in seat 6 with $9.00

PBaek posted the small blind - $0.50

AndrewMarley posted the big blind - $1.00

HansKek posted to play - $1.00

peasle posted to play - $1.00

** Dealing card to cOPstER: :Kh::Kc:

HansKek checked

cOPstER raised - $6.00

Hittar kungarna och slår upp till 6 eftersom det ligger 2 döda dollar i potten förrutom blindsen.

peasle folded

ancelotti11 raised - $11.00

PBaek called - $11.00

Här börjar konstigheterna. Det här är de enda två killarna på bordet som kan spela. Regulars men dom är normalt tighta som stenar. Inte killar som brukar stoppa in 11bb preflop om vi säger så.

AndrewMarley folded

HansKek folded

cOPstER raised - $42.00

ancelotti11 called - $42.00

PBaek folded

Svårt att läsa primas HH men höjde till 42 totalt alltså med 31 till. Lagom? Knappen synar.

** Dealing the flop: :Jh::Td::Qs:

cOPstER ??

Floppen ser ju helt okej ut vid första anblick. Men om vi tänker efter vad fi's hd blir med den synen pre. Är det ens värt att stoppa 1 dollar till i den här potten? Fi är ingen maniac....finns det någon hand jag slår?

Postad
Du har väl odds för att dra? Bara AK som är riktigt jobbig.

Hur vet man vad man har för odds innan fi har talat?

Mot värsta HD-scenariot [JJ+,AKs,AKo ] har vi ~22% equity vilket betyder att vi borde checka floppen och folda mot ett inställ.

Postad

Känns faktiskt som en ganska enkel Check-Fold. Den sämsta handen du är uppe mot här är nog TT-JJ. ganska säker på att fi har AK dock.

Spelade själv en likadan hand för någon timma sen där jag hade JJ på floppen TJQo. blev C-R all-in och synade ner trots att jag låg efter. turn8river8 räddade dock potten.

Postad
Du har väl odds för att dra? Bara AK som är riktigt jobbig.

Hur vet man vad man har för odds innan fi har talat?

Mot värsta HD-scenariot [JJ+,AKs,AKo ] har vi ~22% equity vilket betyder att vi borde checka floppen och folda mot ett inställ.

Det ligger runt 90 nånting i potten, det kan som mest kosta 110 nånting. Ruffligt räknat.