Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Väljer att korsposta mina HHs i både handanalys samt min dagbok till den får lite fler läsare :)

Texas Hold'em $1-$2 (Real Money), #951,563,980

Table Chania, 4 Sep 2006 4:02 PM ET

Seat 2: vannistl ($3.80 in chips)

Seat 5: saalmaaah ($139.05 in chips)

Seat 6: Looseweak88 ($121 in chips)

Seat 7: CleanCrown ($71.05 in chips)

Seat 8: AlisaXXX ($58.20 in chips)

ANTES/BLINDS

saalmaaah posts blind ($0.50), Looseweak88 posts blind ($1).

Looseweak::Ac::Ad:

PRE-FLOP

CleanCrown bets $2,

AlisaXXX folds,

vannistl calls $2,

saalmaaah folds,

Looseweak88 bets $2,

CleanCrown bets $2,

vannistl calls $1.80 and is all-in,

Looseweak88 calls $1.

FLOP [board cards :4d::5d::Jd:

Looseweak88 bets $1,

CleanCrown bets $2,

Looseweak88 bets $2,

CleanCrown calls $1.

TURN [board cards :4d::5d::Jd::Ks: ]

Looseweak88 bets $2,

CleanCrown calls $2.

RIVER [board cards :4d::5d::Jd::Ks::8c:]

Looseweak88 bets $2,

CleanCrown bets $4,

Looseweak88 ?

Vilka händer höjer han här med som jag slår? Vilka händer får jag syn av som jag slår?

Egentligen är väl alla 3 alternativ rimliga, dvs Fold/Call/Raise? Fold kanske är lite väl vekt, men med tanke på att jag betat alla gator samt cappat preflop borde han väl inte höja med något sämre än 2par/set här? Hade han haft KK borde han slagit om på turn, så den kan vi i princip stryka, men vad hade ni gjort?

Vad tycker ni förresten om formatet? Fick kritik för min förra HH och har försökt göra denna lite tydligare, är det någon mer förändring ni vill se?

Postad

Tack för input.

Detta är nog en ganska ointressant och trivial HH, där det enda rimliga svaret är att syna om man tänker på era svar, vilket jag också gjorde.

Han visade QQ med ett ruter.

Följdfråga:

Varför höjer han river där? Är det för värde? Med tanke på min cap pf så borde ju AK, KK och AA (eventuellt JJ) nästan vara de enda rimliga händerna. I alla fall har jag honom slagen, och ändå väljer han att höja rivern. Vad är era tankar om fis spel här, främst på river. Tror han att FE:n är så hög att jag skulle lägga någon av ovanstående händer, för det kan väl knappast vara ett värdebet?

Åsikter och tankar tack :)

Postad
Följdfråga:

Varför höjer han river där? Är det för värde? Med tanke på min cap pf så borde ju AK, KK och AA (eventuellt JJ) nästan vara de enda rimliga händerna. I alla fall har jag honom slagen, och ändå väljer han att höja rivern. Vad är era tankar om fis spel här, främst på river. Tror han att FE:n är så hög att jag skulle lägga någon av ovanstående händer, för det kan väl knappast vara ett värdebet?

Men åhh, varför sätter jag aldrig mina färgdrag!!? Jävla skit också, men han är nog tom och han kan ju ha :Ad: och höjer jag då kanske han lägger sig. Ja, jag testar, är alltid kul att bluffa plus att jag har en fin hand också!

ungefär så kanske?

Postad
Följdfråga:

Men åhh, varför sätter jag aldrig mina färgdrag!!? Jävla skit också, men han är nog tom och han kan ju ha :Ad: och höjer jag då kanske han lägger sig. Ja, jag testar, är alltid kul att bluffa plus att jag har en fin hand också!

ungefär så kanske?

När du skriver "Ungefär så kanske" så låter det som att jag är trög som inte förstår det själv, var det avsikten? :) I så fall, är det ett spel du skulle kunna tänka dig att göra? Eller är han bara en standardfirre som lirar helt fel?

Postad
Följdfråga:

ungefär så kanske?

När du skriver "Ungefär så kanske" så låter det som att jag är trög som inte förstår det själv, var det avsikten? :) I så fall, är det ett spel du skulle kunna tänka dig att göra? Eller är han bara en standardfirre som lirar helt fel?

Det är ett jätte dåligt spel. En bättre hand lägger sig inte i denna stora potten och du kan i princip inte ha en sämre hand som synar hans raise.

Postad

Följdfråga:

Åsikter och tankar tack :)

Ehm, har herrn inte märkt att majoriteten är väldigt orationella på denna låga nivå? Måste ju ses som ett skämt om någon frågar varför en supertomte gör si eller så. Han höjer enbart för att han är efterbliven.