Gå till innehåll

Ranking av avancerade skribenter


brut

Recommended Posts

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan vara med och lova mig att hålla mig till FL/SNG/MTT situationer. Har nog ej så himla mycket att tillföra på NL då jag abs ej är någon expert på det. Det skulle sporra mig att bli en adv skribent då jag skulle anstränga mig mycket mer vid handanalyser och försöka förmedla min tanke process på ett tydligare vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan vara med och lova mig att hålla mig till FL/SNG/MTT situationer. Har nog ej så himla mycket att tillföra på NL då jag abs ej är någon expert på det. Det skulle sporra mig att bli en adv skribent då jag skulle anstränga mig mycket mer vid handanalyser och försöka förmedla min tanke process på ett tydligare vis.

Låter bra i mina örön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nebbis

Han e redan med

 

Med men ändå inte efter debaklet igår. Tror säkert att han återkommer, men antingen krävs det some major ass kissing eller så kommer det ta nån månad.

 

Sen är det svårt att rangordna de som får posta i denna grupp. Men, av de inlägg jag läst som rör NL SH cashgame så är Nebbis på topp.

 

Tror dock att många av de andra NL SH spelarna som tillhör de avancerade sitter på stora kunskaper som de av lathet eller taktik väljer att inte delge oss andra. Ska bli kul att se hur mycket som förblir hemligt och vad som kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nebbis

Han e redan med

 

Med men ändå inte efter debaklet igår. Tror säkert att han återkommer, men antingen krävs det some major ass kissing eller så kommer det ta nån månad.

 

Sen är det svårt att rangordna de som får posta i denna grupp. Men, av de inlägg jag läst som rör NL SH cashgame så är Nebbis på topp.

 

Tror dock att många av de andra NL SH spelarna som tillhör de avancerade sitter på stora kunskaper som de av lathet eller taktik väljer att inte delge oss andra. Ska bli kul att se hur mycket som förblir hemligt och vad som kommer fram.

 

Rille har fått uppdraget att med sin skånska charm få vår allra käraste Nebbis tillbaks till den gruppen. Om det är "major ass kissing" som krävs "major ass kissing" it is...

 

Nebbis är som sagt facit när det gäller SH NLT. Det är bara att läsa hans poster på 2+2 där han diskuterar med världens bästa SH NLT-spelare och hålls som en av de allra bästa postarna på det forumet. Han har dock lätt att tilta i diskussioner med okunniga/oförskämda muppar vilket är till skada för oss andra som vill ta del av Nebbis kunskaper.

 

Övriga som är extremt bra på SH NLT är framförallt Jacobmal & RilleG. Gekko verkar också duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har dock lätt att tilta i diskussioner med okunniga/oförskämda muppar vilket är till skada för oss andra som vill ta del av Nebbis kunskaper.

 

QoS kan kanske spärra resten av pokerforum.nu så Nebbis inte kommer åt att läsa eller skriva i någon annan del än avancerade diskussioner?

 

Borde funka som tilt-control...

 

Eller så anlitar vi en liten tant kring 50+ som kan censurera folk inlägg innan Nebbis läser dessa. Förslagsvis med tippex direkt på skämen.

Om vi är 100 pers på forumet som lägger 20$ per månad så ska vi nog ha råd med en svartjobbande liten dam åt Nebbis.

 

 

Övriga som är extremt bra på SH NLT är framförallt Jacobmal & RilleG. Gekko verkar också duktig.

 

Yes, dom verkar riktigt duktiga. Tyvärr är det ganska ofta kortfattade svar från såväl Jacobmal som rilleg. Gekko är bra på att utveckla sina tankar och dela med sig.

 

Fast, om jag hade såpass bra timpenning på poker som Jacobmal och rilleg så hade jag knappast brytt mig om att posta vidare djupa tankar kring händer heller.

 

Ser fram emot den dagen då Jacobmal dyker ner i en hand ordentligt och skriver av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå varför många tycks tycka att man har rätt att vara otrevlig på forumet bara för att man är kunnig. Jag tycker att Nebbis gärna får komma tillbaka, men i så fall får han ju skärpa sig och inte vara så otrevlig och lättiltad. Givetvis irriterar sig fler än han på idiotkommentarer från folk som är ute för att provocera, men man får väl sålla lite och inte vara så mycket "känsligt geni".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå varför många tycks tycka att man har rätt att vara otrevlig på forumet bara för att man är kunnig. Jag tycker att Nebbis gärna får komma tillbaka, men i så fall får han ju skärpa sig och inte vara så otrevlig och lättiltad. Givetvis irriterar sig fler än han på idiotkommentarer från folk som är ute för att provocera, men man får väl sålla lite och inte vara så mycket "känsligt geni".

 

Håller delvis med men ser detta ur ett större perspektiv och då är mupparnas välbefinnande oväsentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att förstå varför många tycks tycka att man har rätt att vara otrevlig på forumet bara för att man är kunnig.

 

Det har man egentligen inte men det kommer ju till en gräns där det inte är roligt att skriva längre när VARJE inlägg man skriver möts av mer eller mindre korkade svar och/eller påhopp. När fler och fler väldigt duktiga skribenter väljer att sluta skriva i forumet är det något som är fel och då måste vi göra något, annars har vi lunarstorm här och det är inte riktigt tanken med forumet, även om det är trevligt att bara snacka skit ibland. Vi vill att detta ska vara ett forum för ALLA pokerspelare och om de allra duktigaste pokerspelarna jagas bort måste vi agera.

 

Det är bland annat därför vi har skapat gruppen för avancerade diskussioner, så att de riktigt duktiga skribenterna ska kunna diskutera spelet utan att behöva förklara varje ord i sina inlägg för de som inte kan eller inte vill förstå. Tanken är också ett försök att samla väldigt mycket kunskap som tidigare spreds främst i dagböckerna på ett lättöverskådligt ställe. Vi har valt att lägga gruppen öppen för alla och med möjlighet att kommentera gruppen och innehållet i den i trådar likt denna, för att alla ska kunna ta del av diskussionerna och inte stängas ute från den kunskap som förmedlas.

 

POKERFORUM.nu är i övrigt precis som vanligt och de avancerade skribenterna skriver i de allra flesta fallen rätt flitigt även där. Den här nya gruppen är bara lite grädde på moset, lök på laxen, socker i kaffet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...