SaInT Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Det var ju sant. Gör ett försök! Gah. Kan 26:an. Hm..... Jag har honom snart. Citera
demimonde Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 kunde typ 3 bara...Inte lönt o skicka in ju!...Förresten hur vet man vilken som är den pinsamma, eller det är din tolkning av låten som gäller? Citera
Bluwajt Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Musikintrotävling #5 Du skrev att du skulle stänga tävlingen kl 20 ziddax, så då är det väl dags för mina intron. Introrna är hämtade från mitt bibliotek, alltså musik som jag lyssnar på, med 3-4 undantag som är gamla favoriter. Regelbeskrivning (För nya "introgissare"): Jag har slängt ihop 30 st intron och det gäller för er att gissa vilken artist som gjort låten och vad den heter. Man får 1 poäng för rätt låtnamn, 1 poäng för rätt artist, och 3 poäng om man klarar både artist och låt. Era svar skickas som ett PM till mig här på PF. Om ni kommit på någon ny låt efter att ni skickat PM:et så är det bara att skicka ett nytt med det ni kommit på. Ni får också ändra gamla svarsalternativ. Tävlingen är preliminärt öppen till klockan 20 imorgon, eventuellt att det blir lite senare. Här har ni mina intron. Lycka till! Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Så många jag känner igen men inte kommer på.... Kommer alltså inte ha nån chans Citera
Bluwajt Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Kör en leaderboard här som jag kommer uppdatera allt eftersom jag får in nya gissningar. Leaderboard Musikintrotävling #5 1. Disturbed1 36 2. marcamannen 34 3. eurythemech 32 4. SantaClawzz 26 5. Andrew_W 24 (20) 6. ErikJ 20 (x) = Tidigare poäng. Citera
ziddax Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 De rätta svaren på min samt en sammanställning av resultatet kommer upp imorgon. Citera
Bluwajt Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Någon som har fixat en del 6 eller? Citera
hnat Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Någon som har fixat en del 6 eller? Har alldeles för lite att göra, så jag kan snickra ihop en. Kommer att vara rätt enkel, då det ju är kul att få rätt. Men känner jag mig själv rätt så orkar jag nog inte sammanställa nån lista sen, men det kanske inte är det viktigaste. Citera
hnat Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Äh, ångrar mig. Orkar fan inte. Citera
Bluwajt Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Orkar fan inte. En pokerspelare i ett nötskal. Citera
Bluwajt Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Skulle egentligen ha postat resultat å låtar nu, men mtt-äventyr stoppar mig från det. Ni får någon timma till på er så postar ja om ett tag. Citera
Bluwajt Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Snacka om att tråden har dött lite Roligaste felgissningen var la när SantaClawzz trodde att Green Days "Warning" var Tomas Ledins "Gilla läget" Resultat 1. Disturbed1 36 2. marcamannen 34 3. eurythemech 32 4. SantaClawzz 26 5. Andrew_W 24 6. ErikJ 20 Låtar(Inomparentes hur många som klara den) 1. Robbie Williams - Sexed Up (Ingen) 2. Jason Mraz - I'm Yours (Ingen) 3. Mando Diao - Band (Ingen) 4. Daniel Powter - Song 6 (Ingen) 5. Blink 182 - First Date (Ingen) 6. Lonnie Donegan - World Cup Willie (Ingen) 7. Lars Winnerbäck - Jag Vill Gå Hem Med Dig (ErikJ) 8. The Pogues Feat. Kirsty Maccoll - Fairytale Of New York (eurythemech) 9. Craig David - Walking Away (3 st) 10. Peps Persson - Oh Boy! (4 st) 11. Green Day - Warning (2 st) 12. James Blunt - Cry (Ingen) 13. Roxette - June Afternoon (Ingen) 14. Jill Johnson - The Cristmas In You (Ingen) 15. Svenska Fotbollslandlaget & Georg "Åby" Ericson - Vi Är Svenska Fotbollsgrabbar (2 st) 16. Queen - Friends Will Be Friends (2 st) 17. Phil Collins - You Can't Hurry Love (4 st) 18. REM - Imatation Of Life (2 st) 19. John Lennon - Woman (Ingen) 20. Enya - Only Time (Andrew_W) 21. Fool's Garden - Lemon Tree (Alla!) 22. Take That - Relight My Fire (3 st) 23. Ronan Keating - When You Say Nothing Att All (Alla!) 24. Paul Simon (Simon & Garfunkel) - Mrs. Robinson (5 st) 25. Beatles - And Your Bird Can Sing (Ingen) 26. Gyllene Tider - Leva Livet (5 st) 27. Simple Plan - Thank You (Ingen) 28. The Beach Boys - Fun Fun Fun (marcamannen) 29. Nat King Cole - L-O-V-E (Ingen) 30. Ricky Martin - La Copa De Vida Loca (The Cup Of Life) (5 st) Citera
eurythmech Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Bara jag som tog Fairytale? Skämmigt! Ny tävling nu nu nu! Btw, att tråden är lite småkall just nu kan ju ha att göra med att det är helg och folk inte har arbete att fly från Citera
Andrew_W Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Bara jag som tog Fairytale? Skämmigt! Ny tävling nu nu nu! Btw, att tråden är lite småkall just nu kan ju ha att göra med att det är helg och folk inte har arbete att fly från Jag kände igen den som fan, men kunde inte placera (som vanligt). Jag har en lista på g men den blir inte klar ikväll. Edit: Vad som är skämmigt är däremot att jag var den enda som satte Enya, som jag aldrig har lyssnat på, men det lilla jag känner till låter ju allt likadant så det var ju inte så svårt Citera
thestonk Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Jag tog den också, och undrade om jag hade satt det på fel låtnummer eller nåt när jag läste listan. När jag kollade upp det närmare så hade jag glömt skicka in min lösning. Jag skulle "bara" klara 21:an först, den gjorde mig vansinnig, men det slutade med att jag inte ens fick in svaren och därmed 0 p Bara jag som tog Fairytale? Skämmigt! Ny tävling nu nu nu! Btw, att tråden är lite småkall just nu kan ju ha att göra med att det är helg och folk inte har arbete att fly från Citera
hnat Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Men tilta mig. Blev avbruten tidigare idag när jag skulle göra det. Intresseklubben antecknar även att jag hade fått 36 poäng. Och ja, jag skriver det bara för att jag är i behov av att hävda mig. Citera
Bluwajt Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Det jag tycker e skämmigt e att ingen tog Woman, en av Lennons mest kända låtar. Ttrodde också att någon skulle ta L-O-V-E eftersom den är med i "Pokerlandet". Skynda Andrew_W vill ha nya intron att gissa på Citera
devalanteriel Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Tur att jag inte hann vara med... jag hade kommit sist med 18p. Citera
SantaClawzz Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Roligaste felgissningen var la när SantaClawzz trodde att Green Days "Warning" var Tomas Ledins "Gilla läget" Tur man inte fick minuspoäng på alla chansningar som gick snett Citera
devalanteriel Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Är det någon ny på väg eller ska jag fixa en till i kväll? Kan utlova en lite lättare men fortfarande blandad och utmanande. Citera
Andrew_W Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Vad har hänt med ziddax? Har ni tänkt på hur många låtar som har en massa stönande i sina intron? Jag insåg inte det förrän jag började klippa i låtarna. Det blir lite knasigt när man tar ett sådant intro ur sitt sammanhang och framförallt om man spelar upp flera intron efter varandra. Citera
Andrew_W Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Är det någon ny på väg eller ska jag fixa en till i kväll? Kan utlova en lite lättare men fortfarande blandad och utmanande. Jag skulle kunna lägga ut en ikväll om det finns intresse. Citera
eurythmech Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 kan nån lägga ut nån bara:) Instämmer. Varför inte Andrews stönkalas. Citera
Recommended Posts