Sommar Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Tänkt att ställa den här frågan länge men kom upp igår när jag satt och irriterade mig över min grymt osköna stol som jag har vid datorn. Alltså hur förbereder ni är inför en session, dvs. lyssnar ni på någon musik (kanske t.o.m. någon speciell playlist?), ordnar något att äta/dricka, läser något speciellt avsnitt från någon pokerbok, går igenom vilken taktik ni ska använda er av etc. Jag tror som sagt jag måste skaffa mig en skönare kontorsstol till datorn, tappar koncentration vid långa turneringar pga att jag sitter oskönt tror jag. Kul att höra era tankar om era rutiner och hur det påverkar ert spel i alla fall. Citera
Stinkbock Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Ser till att jag inte är skit/pissnödig, osen är det bara att tuta o köra. Citera
bossbaver Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 enkelt... sätter på en kanna kaffe, och lägger fram en dosa snus jag planerar att kedjesnusa upp... vidare om det inte går någe bra så måste jag tyvärr lyssna på Green Days senaste platta... Hatar numera den plattan för jag har lyssnat på den aldeles för ofta, men den ger mig tur, så jag måste... Går det bra, och allt flyter på lyssnar jag på det jag känner för... spontana "dags-forms-tips": Tool, Metallica, Zlatan låten, Blind Melon. Citera
ski_punk Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Pissar/skiter, ställer fram ett stort glas vatten, lägger in en snus och sätter på en akustisk konsert med Bruce Springsteen. Citera
pepe82 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Ser till att jag är ledig minst en timme till utan att någon stör. Lägger mobilen och hem telefon vid datorn (borde vara skott pengar på de som ringer under en sessin, speciellt när de gör att man missar färgen som ligger på bordet). Sedan läser jag någon PF tråd för att hjärna ska tänka poker. startar nrj.se lagom hjärndöd musik, sen kör jag igång. självklart inte vara hungrig eller nödig. Citera
Sommar Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Intressanta tankar Men vad tror ni om att sitta obekvämt? Många av oss spelar också sena kvällar/nätter. Spelar belysningen stor roll? Kom på att jag också har rätt taskig belysning Men den där osköna stolen måste jag byta ut. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Ang belysning, läs Myssions sista inlägg i den här tråden. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=30398 Citera
Phalen Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 hukar ihop mot en vägg, vaggar fram och tillbaka, sluter ögonen, biter mig så hårt jag kan i läppen och upprepar sedan tyst för mig själv minst tretton gånger "nu ska det inte bli som förra gången". Citera
Biffbison Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 hukar ihop mot en vägg, vaggar fram och tillbaka, sluter ögonen, biter mig så hårt jag kan i läppen och upprepar sedan tyst för mig själv minst tretton gånger "nu ska det inte bli som förra gången". Citera
beachalban Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Jag har ett problem. Innan har jag aldrig spelat speciellt långa sessions men när man gör det så alstrar datorn så sjukt mycket värme efter ett tag. Därför brukar jag förbereda mig med några isklampar och en stor karaff vatten. Man kan ju nämligen inte öppna fönstret på nattsessionerna för att det flyger in massa konstiga flygfän som tycker skärmljuset är intressant. Någon som har ett bättre sätt än kylklampar. De är så förbannat kalla. Ursäkta för OT men jag tyckte inte det krävdes en ny tråd. Citera
EAK Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 * Gör bort toalettärenden. * Tar fram en flaska med kallt vatten ev en frukt. * Fixar lämplig belysning. * Beräknar hur öppet balkongdörren måste stå för att jag inte ska svettas/frysa (spelar sena kvällar). * Rafsar ihop fjärrkontroller, telefoner och lägger brevid mig i soffan. * Stänger av tv:n och hinkar igång någon musik. Valet varierar mellan Mozart och Rammstein. * Sätter mig så bekvämt det går. Nu blir tyvärr laptopen varm mot mina lår och det påverkar faktiskt koncentrationen. Visst finns det kylplattor till laptops? Vart? Citera
lost Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 * Nu blir tyvärr laptopen varm mot mina lår och det påverkar faktiskt koncentrationen. Visst finns det kylplattor till laptops? Vart? Precis, vart!!!!?? Behöver också det! Citera
TheMenace Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 ...sätter på en akustisk konsert med Bruce Springsteen. WORD! Citera
RoyleAxe Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 jag gör/försöker göra följande (många upprepningar av ovan poster): Bestämma när jag ska pausa Lägger tfn vid datorn. Stänger av messenger Stänger av TVn, alt sätter på en skiva jag tycker om och har lyssnat på MÅNGA ggr förut Försöker att vara hyfsat glad i sinnet, gärna tränat innan eller sett en bra film Spela weaktight i början! Ta fram ett glas vatten att sippa på Bestämma hur många bord jag ska inleda kvällen med Citera
Doc Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Slår en sjua och tar fram en kall Staropramen alternativt en STOOOR single malt Men så spelar jag bara för nöjes skull och har helt lagt av med bonusgnetande och andra dötrista upplägg. Citera
GiLLo Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Rensa systemet, ställer fram nyttiga grejer (vatten, frukt) och frågar mig själv varför jag spelar poker egentligen. Citera
Myssion Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 * Nu blir tyvärr laptopen varm mot mina lår och det påverkar faktiskt koncentrationen. Visst finns det kylplattor till laptops? Vart? Precis, vart!!!!?? Behöver också det! Har hört att Google ska ha sådana. Citera
back Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 * Nu blir tyvärr laptopen varm mot mina lår och det påverkar faktiskt koncentrationen. Visst finns det kylplattor till laptops? Vart? Precis, vart!!!!?? Behöver också det! http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=84922&SearchString=laptop http://gtek.net/index.php?mode=item&id=2254 http://gtek.net/index.php?mode=item&id=2180 Citera
Verdi Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 * Nu blir tyvärr laptopen varm mot mina lår och det påverkar faktiskt koncentrationen. Visst finns det kylplattor till laptops? Vart? Precis, vart!!!!?? Behöver också det! Lägg nåt mellan som isolerar bra. Typ ett sittunderlägg eller liknande. Citera
Verdi Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 För mig är det oftast jobb + träning + middag innan jag sätter mig dödstrött framåt halv åtta. Sen är jag faktiskt ganska nervös innan sessionen av nån anledning. Försöker intala mig själv att det inte bara är tur och tillfälligheter som gör att jag vinner (för det mesta). Citera
SaInT Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Ser till att ha toalettbesöken avklarade och sätter fram minst två stora glas vatten. Citera
mariani Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Ser till så att mamma vet att jag spelar poker så att hon kan komma med mat o dryck när det behövs... Citera
413x4nd3r Postad 29 Augusti , 2006 Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Toabesök avklarade, en flaska vatten, fram med morrisey/smiths samlingen. Då är jag redo. Citera
Recommended Posts