Quasi Postad 5 Januari , 2005 Rapport Share Postad 5 Januari , 2005 Kan någon vänlig själv hjälpa mig att tolka ett diagram där man ser information om starthänder, position och EV. Hur kommer det sig t.ex att 22 har -EV på knappen men +EV på UTG+3? Här hittar ni diagrammet: http://teamfu.freeshell.org/poker_hands/ev_position.html * RP, lite kortare - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 5 Januari , 2005 Rapport Share Postad 5 Januari , 2005 Antagligen mycket beroende på att det statistiska underlaget fortfarande är lite för knappt, men kanske också för att folk i allmänhet tenderar att spela händerna fel. I fallet 22 så kanske fler har vett att folda eländet i tidig position, men får för sig att det är en superhand på knappen. Även mot en höjare... Andra märkliga sammanträffanden är att man förlorar sju gånger så mycket på 77 som 66 i lilla mörken. Listan beskriver således knappast någon form av objektivt värde på händerna om de spelas av en någorlunda rationell, intelligent spelare. Tycker förresten att det är lite klantigt att de olika värdena inte summeras i slutet av raderna och kolumnerna. Fast sådana siffror skulle kanske med lite väl önskvärd tydlighet visa att onlinespelare är rätt ordentliga förlorare i allmänhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quasi Postad 5 Januari , 2005 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2005 Så tabellen i sig är inget att stirra sig blind på då alltså? Vad skönt, för annars började jag bli allt mer tveksam till allt jag lärt mig... Tack för ett snabbt svar Johan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts