incogn Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Är även jag ute efter en bärbar som ska användas till pokerspel Jag har följande krav: Kunna 4-tabla på party utan allt för stor överlappning vilket betyder 1600x1050 eller 1600x1224 i upplösning. Trådlöst nätverk Under 2.5kg Jag har kollat litegrann på Znote 4200 2.6kg och den har allt jag vill ha tyvärr är det inte en märkesdator, kanske aningens för tung, samt att den har fått kritik för att den är något högljudd Pris spelar ingen större roll dock går inte vikten, trådlöst nätverk eller upplösningen att tumma på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Dell inspiron 9300 verkar optimal för både poker och film med en stor widescreenskärm. Problemet är bara att jag är några tusen kronor short. Istället för att leva snålt i ett par månader till så vore det bra om det gick att köpa den på säg 12 månaders avbetalning, men det verkar som att de enda som säljer det är Dell själva, och enda avbetalningsalternativet är 36 månader med en massa ränta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FlexWheeler Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Dell inspiron 9300 verkar optimal för både poker och film med en stor widescreenskärm. Problemet är bara att jag är några tusen kronor short. Istället för att leva snålt i ett par månader till så vore det bra om det gick att köpa den på säg 12 månaders avbetalning, men det verkar som att de enda som säljer det är Dell själva, och enda avbetalningsalternativet är 36 månader med en massa ränta Fasen va jobbigt. Annars är 9300 en väldigt fin dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 9300 är jättebra, men väger 3,6 kg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Jag får banta ner mig 3.6 kilo så märker jag ingen skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 lite småkass guide men iaf: http://www.tomshardware.se/mobile/20050818/index.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 har två frågor till de kunniga.. 1/ är det bara Dell-datorer som har upplösningar 1600x1200 lr större (1920x1200)? att man kan få 1920x1200 på en 15.4" verkar riktigt nice.. men som sagt är det bara dell som har denna superupplösningen.. en fråga om delldatorerna man kan snicka ihop på deras sida.. 2/ påverkar val av grafikkort (64mb vs 128mb), processorhastigheten, storleken på minnet eller hårddisken något av följande: vikt, batteritid,värme o ljud jag försöker hitta den perfekta pokerdatorn efter följande kriterier *måste klara minst 1600x1200 (1680x1050 i absolut värsta fall!) *ej för kort batteritid *smidig,tyst o LÄTT (ej bli för varm) *bra processor med mkt minne *design är inte så jätteviktigt, men ändå ett ganska starkt plus *grafikkort är inte viktigt, kommer aldrig spela något 3d-spel, vill hellre ha ett som drar lite ström och inte värmer upp datorn till 100 grader tycker 9300 är för klumpig och tung, visst blir den det när man har 17", men om man kan få samma upplösning på en lätt 15" vore det guld några bilder på 9300 jämfört med en mac http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=393511 sitter o jämför inspiron 6000 o Latitude D810, kom med tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 1/ är det bara Dell-datorer som har upplösningar 1600x1200 lr större (1920x1200)?! Jag har en D810 med 1680x1050 vilket funkar alldeles fenomenalt. Tror det skulle bli för pluttrigt med 1920x1200 på 15.4 skärm utan vill du ha det ska du nog satsa på en dator med 17-tumsskärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 1/ är det bara Dell-datorer som har upplösningar 1600x1200 lr större (1920x1200)?! Jag har en D810 med 1680x1050 vilket funkar alldeles fenomenalt. Tror det skulle bli för pluttrigt med 1920x1200 på 15.4 skärm utan vill du ha det ska du nog satsa på en dator med 17-tumsskärm. jag vill verkligen ha minst 1200 i höjd.. har 1600x1200 och det funkar perfekt för 4st eurobet-fönster och så kan man ha en glipa i mitten där man kan se lite PT-siffror så man slipper tabba för at se hur mkt man vunnit/förlorat testade lite att göra en bild i paint som var 150 hög och på så sätt mäta hur mkt av bilden som skulle försvinna... kom fram till att har man bara 1050 överlappar bet/calll/raise knapparna i längden är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv.. MEN, om det finns en superlätt/smidig/snygg drömdator med 1680x1050 så kan jag nog överväga att ta den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv.. kanske sant åhhh, jag har hittat den jag vill ha!! http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3 varför finns det inga liknande för max 25k Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv.. kanske sant åhhh, jag har hittat den jag vill ha!! http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3 varför finns det inga liknande för max 25k Helt sjukt, en dator för 36lax. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv.. kanske sant åhhh, jag har hittat den jag vill ha!! http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3 varför finns det inga liknande för max 25k länk till laptopsdirect.co.uk Helt sjukt, en dator för 36lax. 28 går den att få för... usch, vill ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 fönstrena poppar upp så man behöver inte klicka på dem... n är det jävligt jobbigt att varje gång behöver klicka först på fönstret för att få fokus osv.. kanske sant åhhh, jag har hittat den jag vill ha!! http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e734512&ReferId=3 varför finns det inga liknande för max 25k länk till laptopsdirect.co.uk Helt sjukt, en dator för 36lax. 28 går den att få för... usch, vill ha! Går säkert att få för 5k ute på gatan men den kostar 36k inkl. moms Det är mycket pengar det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2005 ska försöka köpa en ny från ebay, går att komma över dom för runt 2000 dollar sen köper man bara ett svenskt keyboard i sverige o byter så man får åäö sen är nog frakten runt 100 dollar o sen momms på allt 25%.. blir lite över 20 000 totalt om jag köper den nu, annars kan man ju vänta några månader.. men fan vill verkligen ha den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2005 Hörde precis att 17" skärmar inte brukar ha så bra bild på laptops, vad säger ni som äger en? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2005 Jag kollade precis på en Acer Aspire 5024. Den har 1.6" mindre skärm än en inspiron 9300, men det gör den ju å andra sidan bara mer portabel. Vikt 3.1kg. Man får mycket prestandra för pengarna jämfört med insipron 9300. Upplösningen är dock inte jättebra, men går att spela två bord med lite överlappning iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yukisuke Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2005 Vikt 3.1kg. Släpbar. Jag vill ha en bärbar som väger max 1,5 kg, men då får man så klart ingen stor skärm att prata om... Hellre lätt än slippa överlappade fönster när man spelar poker iaf, IMHO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2005 Vikt 3.1kg. Släpbar. Jag vill ha en bärbar som väger max 1,5 kg, men då får man så klart ingen stor skärm att prata om... Hellre lätt än slippa överlappade fönster när man spelar poker iaf, IMHO. 3.1 är i alla fall mindre än 3.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FlexWheeler Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2005 Jag har kanonbild på min 17 tum wide. (insp 9300) dock jag jag säga att jag uppgraderade den till "true life" vilket tydligen va bättre än standard 17tummarn wide som kommer med. Jag var också tvungen att upg till bästa graffekortet för att få 1920x1200 i up. Alltså skärm-upgd+grafkort-upgd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quasi Postad 21 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2005 Jag har en kanonfin bild på min Sony Vaio 17" widescreen i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Jag är lite sugen på en 15" bärbar med upplösningen 1650x1050. Är det någon som provat denna upplösning. Går det hyggligt att spela med fyra bord? Jag förstår att det blir en del överlappande men är det ok ändå tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Putteman Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Jag har en Sony Vaio (1920x1020) funkar perfekt med 6 bord med väldigt lite överlappning. Bra pris nu på onoff 17.779:- handlade igår. Enda nackdelen är att den är lite tung typ 3,5kg. Jag tycker att bilden är bra mycket klarare på den än på min gamla 15". Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 ..upplösningen 1650x1050. Är det någon som provat denna upplösning. Går det hyggligt att spela med fyra bord? Jag förstår att det blir en del överlappande men är det ok ändå tycker ni? Det blir 0 överlappning med den upplösningen och fyra bord. I alla fall med party, prima och många andra siter. edit: nej nu tänkte jag lite fel det blir visst lite överlappning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brezz Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Ni som har sony, dom ska tydligen vara bäst för användning utomhus dvs minst ljuskänliga. Hur tycker ni de funkar att sitta ute en solig dag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts