Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

från föregående sida:

om du sen skall ha en POKER laptop med BRA upplösning skulle, iaf jag, satsa på en Dell Latitude D820 med bla dessa specs: (finns under företagsinloggning)

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo T5500 (1.66GHz, 667MHz) Intel 950 graphics

LCD-SKÄRM 15.4" WUXGA (1920 x 1200) LCD Screen

MINNE 1.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM Memory (2 x 512MB)

HÅRDDISK 60GB serial ATA HDD 5400RPM

pris idag: 11 656kr (ex moms) med moms ca 15000kr.

Postad
från föregående sida:

om du sen skall ha en POKER laptop med BRA upplösning skulle, iaf jag, satsa på en Dell Latitude D820 med bla dessa specs: (finns under företagsinloggning)

ahh där ser man.. missade det helt, letade som en galning -,-

edit: betyder det att det inte går att köpa den som privatperson?

Postad
ahh där ser man.. missade det helt, letade som en galning -,-

edit: betyder det att det inte går att köpa den som privatperson?

köpte min förra laptop via dell och det var en "företags modell" bara o ringa och snacka med dem, inga bekymmer då och tvivlar starkt på att det skulle vara nu

Postad

Tjena, tänkte köpa mig en bärbar dator och det lutar lite åt att handla från dell.se Tänkte bara höra lite om vissa grejer, det är ju en djungel...!

1. Företagssupport?

2. CompleteCareförsäkring?

3. Fingerprint Reader?

4. Bluetooth?

Behöver man något av dessa? Tänker främst på fråga 1 och 2.

Hjälp!

B.t.w. det är denna jag funderar på:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/latit_d820?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd

Postad
Tjena, tänkte köpa mig en bärbar dator och det lutar lite åt att handla från dell.se Tänkte bara höra lite om vissa grejer, det är ju en djungel...!

1. Företagssupport?

2. CompleteCareförsäkring?

3. Fingerprint Reader?

4. Bluetooth?

Behöver man något av dessa? Tänker främst på fråga 1 och 2.

Hjälp!

B.t.w. det är denna jag funderar på:

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/latit_d820?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd

1. Är du datorkunnig eller inte? Om du vill ha ett nummer som du kan ringa och be om hjälp.

2. Har du hemförsäkring tror jag den fungerar nästan lika bra. Dock kan det vara bra om du skall bära runt datorn mkt och därmed "riskera" skador.

3. Princip som lösenord.

4. Väldigt praktiskt om du ex har en mobil och vill skicka saker till och från den.

Instämmer med att det finns många många val/alternativ. Vissa saker är dock standard på företags modeller och kan kosta mer om du prompt vill välja bort det. Dock slipper man många "test program" och så får man XP pro. Ständigt vägande vad man vill ha och betala för. Ring och snacka med Dell och be dem skicka offerter på de olika modeller du vill ha så kan du "väga" dem mot varandra.

lycka till!

ps har haft en del olika dell laptop modeller och de fungerar mkt bra och ger bäst prestanda för pengarna men jag jobbar inte för dem ds

Postad
1. Är du datorkunnig eller inte? Om du vill ha ett nummer som du kan ringa och be om hjälp.

2. Har du hemförsäkring tror jag den fungerar nästan lika bra. Dock kan det vara bra om du skall bära runt datorn mkt och därmed "riskera" skador.

3. Princip som lösenord.

4. Väldigt praktiskt om du ex har en mobil och vill skicka saker till och från den.

Instämmer med att det finns många många val/alternativ. Vissa saker är dock standard på företags modeller och kan kosta mer om du prompt vill välja bort det. Dock slipper man många "test program" och så får man XP pro. Ständigt vägande vad man vill ha och betala för. Ring och snacka med Dell och be dem skicka offerter på de olika modeller du vill ha så kan du "väga" dem mot varandra.

lycka till!

ps har haft en del olika dell laptop modeller och de fungerar mkt bra och ger bäst prestanda för pengarna men jag jobbar inte för dem ds

1. Är inte datakunnig för fem öre. Kan typ bara stänga av och sätta på en dator, that's it :P

2. Ska ha datorn med på en resa så vet inte hur det ligger till med försäkringar'n'shit.

3. Ok, ingen nackdel på en pokerdator alltså :)

4. Aha, I see...

Tack, b.t.w.!

Postad

Har hört mycket bra saker om dell men även en del skit och efter att ha sett svågerns bärara dell "slockna" (så han nu måste använda sig av en extern skärm) har jag nu bestämt mig för att det antagligen inte blir en dell.

Vilken och varför?

http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/details?saved_products=0%2C762984%2C763014%2C738826&c_762984=762984&c_763014=763014&c_738826=738826

Den upplösningen måste väl räcka (samma på alla tre)?

Postad
Har hört mycket bra saker om dell men även en del skit och efter att ha sett svågerns bärara dell "slockna" (så han nu måste använda sig av en extern skärm) har jag nu bestämt mig för att det antagligen inte blir en dell.

Vilken och varför?

http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/details?saved_products=0%2C762984%2C763014%2C738826&c_762984=762984&c_763014=763014&c_738826=738826

Den upplösningen måste väl räcka (samma på alla tre)?

jo upplösningen räcker men du får en del överlapp. hur mkt pengar ska du använda till datorn? samt vad skall du använda den till? för enbart pokerspelande skulle jag ta den billigaste (prestanda så det räcker och blir över). skulle jag använda laptopen som stationär ersättare och pengar inte var något problem skulle jag ta den dyraste och bästa.

dock är jag ganska så säker på att "måndags ex" finns oavsett vilket märke du tar och då är garanti/support väldigt viktigt! ska du använda laptopen främst för poker skulle iaf jag satsa på en med HÖG upplösning typ 1920x1200.

• 2 weeks later...
Postad
Är det någon som vet om man kan köra Windows på en MacBook? ÄR ju inte så många pokerprogram som funkar på mac?

Finns program som man kan köra som fungerar och ser ut som windows, men du har inte endast denna utan du kör på den från mac os. Dålig förklaring men jag är ju lite korkad med så. Men iaf så kan du säkert lira poker via ett sånt program.

Postad
från föregående sida:

Jag har den, fast med 2.0ghz och det stora quadro kortet. 120disk....Kostade 17,5k. Verkar alldeles utmärkt.

Bluetooth kan köpas till för en hundring på claes ohlson om man inte vill ta det från början (ser ut som ett usb minne).

Ett tips är dock att ringa ett par gången till Dell då kunskapen hos säljarna skiljer _väldigt_ mycket. Verkar säljaren vara en mupp: ring igen.

Postad
Finns program som man kan köra som fungerar och ser ut som windows, men du har inte endast denna utan du kör på den från mac os. Dålig förklaring men jag är ju lite korkad med så. Men iaf så kan du säkert lira poker via ett sånt program.

jag har windows installerat på en liten del av hårdisken..denna del av hårdisken är avsatt för endast poker (windowsdelen)..funkar kanon att alt+tab:a mellan mac osx och windows..även när man har 8 bord upp på externa skärmen..så jag är helnöjd..2gb minne kan jag dock rekommendera som i princip ett krav

så här kan parallels se ut:

Postad
Vad tror ni om denna som grindlaptop? Tycker priset verkar schysst. Det blir lite överlapp på höjden när man spelar 4 bord men om man kan leva med det så kanske den funkar.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100273

jo verkar hyffsat nice, sitter själv nu med en HP NC6400 och den har underbat kvalitet! dock är de nog skillnad på "konsument och företags varianter". ska du ha den primärt för poker grindande skulle jag rekommendera en med 1920x1200 i upplösning. finns några med det om du ändå ska ha en STOR 17 tummare...dock är det väl priset som kanske styr för dig? och då verkar den du skriver om hyffsad, kikat på dell Inspiron 9400? dell brukar köra med dubbla minne erbjudande ibland.

Postad
en fråga angående Dells laptops: går det att använda gammalt hederligt wireinternet till dem? eller måste man ha WLAN?

alltså, går det att koppla in nätsladden i?

antar att du menar vanlig nätverksladd till internet (samma modell som finns på stationära) och svaret är JA, jag vet iaf ingen laptop utan varken WLAN eller "vanligt" LAN.

Postad
Vad tror ni om denna som grindlaptop? Tycker priset verkar schysst. Det blir lite överlapp på höjden när man spelar 4 bord men om man kan leva med det så kanske den funkar.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100273

Beställde denna maskin i morse.

SJUKT bra pris för de specen. Kollade runt lite, och dustin säljer den maskinen 2000:- billigare än vad jag kan köpa in den för (jobbar som inköpare i en datorbutik).

Numreriskt tangentbord, grym propp, 2 gb minne och en hyfsad upplösning. för under 10k! Bästa köpet just nu.

Överlappning har jag lirat med sen jag började med onlinepoker, så det rör mig inte i ryggen.

Postad
jag har windows installerat på en liten del av hårdisken..denna del av hårdisken är avsatt för endast poker (windowsdelen)..funkar kanon att alt+tab:a mellan mac osx och windows..även när man har 8 bord upp på externa skärmen..så jag är helnöjd..2gb minne kan jag dock rekommendera som i princip ett krav

så här kan parallels se ut:

Ok tack för svaret det verkar ju nice. Har du macbook pro eller den andra? Funderar på att köpa en pro sån nu med 1440*900 upplösning. Står att batteritiden är 5 timmar stämmer det bra överens med "verkligheten"? Om du har samma upplösning blir det mycket överlapp om man kör 4 bord på tribeca eller full tilt?

• 3 weeks later...
Postad

Tänkte bränna av lite bonuspoäng jag samlat in på mitt SIBA-kort innan jag avslutar kortet (håller på med lite "kortsanering"). Beställde lite på impuls den här i går till "kvällspris" 6990:-. Med min kortbonus avdragen betalar jag 6550:- inklusive frakt. Har aldrig ägt en laptop innan. Kommer till 99% att använda den till surfing, poker och dokumenthantering i OfficeXP. Alltså inte några tunga spel (Har en bra desktop till det...). Vad sägs? Bra affär eller läge att utnyttja öppet köp innan jag öppnar lådan.

http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE94399

Acer AS5611AWLMi

Processor

-Processortyp Mobile Intel processor T1400

-Hastighet 1,83 GHz

-Cache 2 MB

Internminne

-RAM-minne 1024 MB

-RAM uppgraderingsbar till 4096 MB

Hårddisk

-Hårddisktyp 5400 rpm

-Hårddiskstorlek 120 GB

Skärm

-Skärmstorlek 15.4

-Skärmformat Widescreen

-Skärmupplösning 1280x800

Moderkort/Chipset

-Moderkort/chipset Intel 945GM express

Grafikkort

-Grafikkortstyp Intel 945GM

-Grafikkortsminne 224 MB

Ljud

-Ljudkortstyp Sound Blaster Pro-kompatibelt

Optiska enheter

-CD/DVD DVD±RW DL

Kommunikation

-Bluetooth Nej

-Ir/IrDa Nej

-Kortplatser PC Card typ II

-Modem Inbyggt

-Nätverk, inbyggt 10/100

-WLAN 802.11b/g

Anslutningar

-FireWire® (IEEE® 1394) Nej

-Hörlursuttag Ja

-Mikrofon Ja

-Parallellport Nej

-Serieport Nej

-USB/antal portar USB2/4

-Övr. anslutning VGA

Drift

-Batteri 6-cells litiumjon

-Drifttid 3 tim.

Övrigt

-Diskettenhet Nej

-Operativsystem Win XP Media Center Edition (sv)

Vikt 2,9 kg

Mått 36x358x269 mm

Postad

Hmm, den är ju ingenting för multitablande om du tänkt det...isåfall krävs en dator med högre upplösning. Och har du tänkt bära med dig den mycket så kan det vara idé att skaffa en mindre. Det funkar att bära den med sig mycket men det är inte att rekomendera. Har själv en 15,4" laptop på ca 3 kg så jag vet vad jag snackar om. Sen är väl batteritiden inte den bästa...men i övrigt funkar den nog finfint.

Ojoj, blev många synpunkter, men kan ju vara bra så du slipper bli missnöjd.

Postad
Har aldrig ägt en laptop innan. Kommer till 99% att använda den till surfing, poker och dokumenthantering i OfficeXP. Alltså inte några tunga spel (Har en bra desktop till det...). Vad sägs? Bra affär eller läge att utnyttja öppet köp innan jag öppnar lådan.

Processor

-Processortyp Mobile Intel processor T1400

-Hastighet 1,83 GHz

-Cache 2 MB

Internminne

-RAM-minne 1024 MB

-RAM uppgraderingsbar till 4096 MB

Hårddisk

-Hårddisktyp 5400 rpm

-Hårddiskstorlek 120 GB

Skärm

-Skärmstorlek 15.4

-Skärmformat Widescreen

-Skärmupplösning 1280x800

Grafikkort

-Grafikkortstyp Intel 945GM

-Grafikkortsminne 224 MB

-Batteri 6-cells litiumjon

-Drifttid 3 tim.

Övrigt

-Operativsystem Win XP Media Center Edition (sv)

Vikt 2,9 kg

Mått 36x358x269 mm

Proc: gammal variant men fungerar säkert för det du nämner, idag bör man satsa på en dubbel kärning processor.

Minnet: räcker oxå till det du ska göra men hur blir det i framtiden? samt är det 2x512MB nu så får du mkt meck när du skall uppgraderas

Hårdisk: stor och räcker fin fint

Skärmen: det finns 15,4 skärmar som stödjer upp till 1920x1200 och dessa rekommenderas starkt om man ska lira poker på laptopen alt minst 1680x1050, det som ditt val har nu är inte något vidare att hänga i julgranen

Grafikkortet: här behövs inte så mkt krut såvida du inte skall spela alt uppgradera till Windows Vista.

Vikt och batteritid: nästan alla laptops över 2KG är mer släpbara än bärbara och därefter får man välja vad man skall använda den till.

kort sagt, planerar du ditt köp lite mer så får du säkert bättre prylar för pengarna. låter mkt nu som du köpt någon lagerrensnings laptop...

lycka till