Gå till innehåll

Allt om söndags $200+15 på Stars!


martenmania

Recommended Posts

  • Svars 552
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, 93k....

Är det månne det mesta någon vunnit här på forumet?

 

Eller är det någon som känner till någon som har/själv har vunnit mer?

 

Oja, jag vet att vi har några miljonärer här, men dom lurkar bara. Men top 5 alla gånger.

Tackar Tackar.

 

Tips på bra sätt att göra uttag för att minimera risken att åka på skattmasen mottages via PM från er som har erfarenhet av lite större cashouts.

 

Neteller (flera kompisars kort) + utlandsresa (Vegas kanske) och friskt användande av bankomater där rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neteller (flera kompisars kort) + utlandsresa (Vegas kanske) och friskt användande av bankomater där rekommenderas.

 

Tror inte en sån lång resa som Vegas är aktuellt, speciellt eftersom jag bara är 18 år. Tips på vart jag kan åka i Europa och casha ut MKT pengar. Fördelen med USA är väl att jag slipper 2% bortfall i växelkurs, kan man ta ut I dollar någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag pallar med någon lång rapport, men jag kan försöka med en kortare i varje fall.

 

I början spelade jag ganska tight som jag brukar göra i dessa turneringar då blindsen är så låga i förhållande till stackarna i inledningen. Med blinds 50-100 började jag spela mer och försökte sno fler potter. Min image gjorde att jag kunde sno några potter relativt enkelt. På 100-200 nivån så hade jag ca 9K marker och förlorar en fet hand. UTG hade limpat med 33, jag höjde till 1K med KQ, floppen kom J98 bara spader och UTG bettar in 1K i mig. Jag höjer till 1K extra utan en spader på handen för jag tror att han bara vill sno potten fats jag vill ändå inte comitta för mkt marker. UTG synar min raise (utan ens spader 3). Turn kom J, check check. River blank han checkar och jag bettar 1200 mot vad jag tror är en missad draw och han synar.

 

Kort efter detta lyckas jag dubbla upp med TT mot JJ då jag floppar trissen. Sen kom en period av tight spel vilket resulterade i att jag blev tvungen att försöka dubbla upp igen och när jag försökte sno blinds med J2 och får syn av AQ så drar jag ut 2an på rivern.

 

Efter detta kommer jag inte ihåg så mkt men jag tror det var så att jag ökade min stack genom en dubbling med JJ och sedan lyckdes jag få 2 st all ins mot mindre stackar där jag hade dom dominerade. Med ca 70 personer kvar började stacken att sina och jag försökte sno blinds genom att gå all in med A3 på knappen, jag fick syn av AQ och drog ut 3an på turn. Handen direkt efteråt får jag KK och killen jag drog ut reraisar all in (jag täckte honom nu), jag synar vad jag tror är en tiltande amerikan, men han vänder upp AA. Handen direkt efter detta får jag AA (sjukt) fast vinner bara blinds.

 

 

Sen kommer jag inte ihåg så mkt förutom att jag vann 2 st race med AK och AQ mot PPs. På finalbordet finns det säkert folk som kommer ihåg bättre än mig vad som hände. Med 4a kvar hade jag iaf blivit reraisad av chipleadern och foldat varje hand jag höjt. Så degen åkte in med K7 och han visar KJ, efter floppen J72 drar jag ut min 7a. När vi är HU floppar KKT när jag har K7 och han reraisar all in med QJ utan att dra ut. efter detta tog han en deal, vilken jag nu inser var rätt dålig va mig, men pengarna var så stora för mig så jag ville inte gambla med 40K.

 

Förutom de nyckelhänder jag skrivit om spelade jag ganska stabilt och tight, Howard Lederer style och försökte sno då och då med hjälp av min tighta image.

 

Detta kanske blev rätt långt ändå. Jag får komplettera med fler händer och kanske ändra några som jag kan ha kommit ihåg fel när jag kollat igenom alla handhistorys för turneringen. Jag är även lite trött nu så en del kan ha blivit fel.

 

Men tack återigen för alla gratulationer och hoppas pokeråret fortsätterlika bra för er som det börjat för mig.

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...