Gå till innehåll

Allt om söndags $200+15 på Stars!


martenmania

Recommended Posts

  • Svars 552
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Just av erfarenhet som jag sade det. Man måste ha mkt tur med coinflips och framför allt att timingen sitter så man har bäst kort när degen åker in. Finns inte en chans att man kan komma långt i en så stor turnering utan att ha i alla fall lite tur, och antagligen så behövs en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kör vi.. första timmen avklarad i PokerStars $500+30, $500,000 Guaranteed. (Ersättaren för $200+15 denna vecka, "månadsfinal" eller vad det nu är)

 

Jag lyckades dubbla upp med AA mot KK och ligger på 97:e plats.

1102 personer av 1427 startande kvar.

 

Stack: 5785, blinds 50/100 nu efter paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan närmar sig..

 

Jag var desperat och låg dåligt till där ett tag men lyckades med min sedvanliga AA utdragning.. hade 55 och drog ut till stege :)

 

sedan dess har jag lyckats ta mig uppåt med aggressivt spel. Visserligen har jag haft händer som JJ och AK, men jag är glad att vinna utan showdown

 

Ligger på plats 94, 193 pers kvar.

 

Plats 135 betalar ut den ansenliga summan: $713.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan närmar sig..

 

Jag var desperat och låg dåligt till där ett tag men lyckades med min sedvanliga AA utdragning.. hade 55 och drog ut till stege :)

 

sedan dess har jag lyckats ta mig uppåt med aggressivt spel. Visserligen har jag haft händer som JJ och AK, men jag är glad att vinna utan showdown

 

Ligger på plats 94, 193 pers kvar.

 

Plats 135 betalar ut den ansenliga summan: $713.50

 

Den utdragningen är tamejfan brutal... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den utdragningen är tamejfan brutal... ;)

 

runner-runner-stege var det dessutom :twisted: inte för att det spelar någon roll, vi var ju all in innan floppen, men det gjorde det hela lite extra komiskt

 

Kanske inte mer än rätt att jag sen åkte på min AKs coinflip även om det känns surt, en dubbling och det hade kunnat hända grejer. Jag hade ju kunnat folda mig upp till $714. Men vem vill komma 135:a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev ägd. hade blivit reraisad preflop 2 gånger och vart tvungen och lägga ner, var ganska shortstacked med 1200 på 100-200 blinds.

 

En kille limpar QQ först in i CO och jag går all in i BB med 45o för att försöka sno potten, hade ett öppet stegdrag efter turnen men jag missade totalt, sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Först och främst: har inte postat i den här tråden förut, och vill säga stort grattis till finalbordsplatserna, RaMz och Rubicon (även om det var ett tag sen).

 

Jag vann en satellite till Söndagens session. Nån som har lust att dela med sig av några kända PS-nicks, som brukar spela den här turneringen, om det är några man vet vilka det är? Så att man vet vem det är man slår ut. :)

 

Eller det kanske finns i nån särskild tråd t.o.m? Är främst intresserad av de som kan tänkas vara med i denna specifika turnering dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...