Gå till innehåll

Allt om söndags $200+15 på Stars!


martenmania

Recommended Posts

Gick bra denna vecka också. Låg bra till med 50personer kvar men med höga blinds så sved det ganska mkt när jag torskade A5 mot J2 och senare 66 mot A9. Med 36 personer kvar ställde jag in med QJ på knappen med aningen över 2BB bara (6BB va typ average stack). SB synade med A9, och jag drog inte ut som jag gjorde förra veckan. Men en 36te plats av 2214 är inte fy skam, nu är man ju etablerat i värdstoppen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 552
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orkade inte läsa hela tråden men har för mig att någon sa att RaMz gjorde en uppgörelse vid finalbordet med den återstående fienden. Min fråga är hur man gör en sådan uppgörelse? För man har ju inget avtal så om man gör upp, hypotetiskt, att man splittar 50-50 eller procentuellt av det man har förtillfället i chips i pengar och man enas om det och sedan "vinner" fi turneringen då kan ju denna helt enkelt sno åt sig hela förstaplatsens vinstpengar utan att sedan skicka över de pengar man gjorde upp om. Vid ett live event förstår jag att man kan enas om sådant men på Internet har man inte alls samma kontakt. Skulle vara intressant om RaMz kunde redogöra hur han gjorde. Om det nu stämmer att det var en uppgörelse vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis så brukar man göra så att om man gör en deal med 2 personer kvar så får båda andrapriset och sen så delar man upp kvarvarande summ proportionellt efter hur mkt marker man har. Jag gjorde en lite halvdålig deal matematiskt sett där han borde fått 4-5K extra fast fick 7K extra bara för att jag inte kunde hantera variansen vid så höga summor. Dvs jag vågade inte spela om 41K utan jag säkrade 34K istället. På Pokerstars kan man lätt göra deals i slutet av större turneringar med hjälp av tournament managern, i detta fall Lee Jones, som går in och upprepar den dealen som vi kommit överens om i chatten, sen säger båda "agree" när dealen presenteras av managern och efter det skickas pengarna ut till oss i enlighet med vad vi bestämt.

 

Denna vecka vann jag 1549$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plats 360 denna vecka. Lite sur över att jag åkte, jag tycker personligen att jag spelade som en gud utan ett enda misstag. lyckades folda AK preflop en gång också när UTG gick all in och visade QQ.

 

2 nyckelhänder mot slutet: höjer 3BB i CO med KJ och får omslag all in, han täcker mig coh jag foldar med ca 8BB kvar i stacken. Sen limpar knappen och jag höjer i SB med 74, floppen kommer AK4 bara klöver och jag går all in med 7an i klöver, jag trodde inte han hade A så va rätt säker på att han skulle folda. Han synar med KQ och Q va i klöver annars hade hannog inte synat. Efter detta har jag typ 3BB kvar och dubblar med AT. till sist åker degen in med QQ mot AK och han drar ut på turn.

 

PS. kan vi inte göra detta till den stora pokerstars 215-tour tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, jag är fortfarande med i alla fall. Dock torskade jag nyss halva stacken med 88 mot T5 (LOL!). Ligger på 17.000 i chips just nu. Heja mej själv! :D

 

edit: så var man ute som 171:a. Fick en skapligt fin syn när jag floppade mellanparet och ställde in 2 x potten, fick syn av j-hög, en knekt på river och jag är ute! LOL. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande lite utslagen efter att ha floppat i Million dollar guaranteed igår. Blev utslagen för attnån tomte va tvungen att limp-reraisa all in med 88 så att jag inte kunde folda min AKs. Men men. Jag ska nog spela ikväll ändå, skriv gärna vad ni nickar så man känner igen er. Ector ska väk vara med också, men han har ju sin egen tråd *fnys*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte läsa hela tråden men har för mig att någon sa att RaMz gjorde en uppgörelse vid finalbordet med den återstående fienden. Min fråga är hur man gör en sådan uppgörelse? För man har ju inget avtal så om man gör upp, hypotetiskt, att man splittar 50-50 eller procentuellt av det man har förtillfället i chips i pengar och man enas om det och sedan "vinner" fi turneringen då kan ju denna helt enkelt sno åt sig hela förstaplatsens vinstpengar utan att sedan skicka över de pengar man gjorde upp om. Vid ett live event förstår jag att man kan enas om sådant men på Internet har man inte alls samma kontakt. Skulle vara intressant om RaMz kunde redogöra hur han gjorde. Om det nu stämmer att det var en uppgörelse vill säga.

 

På Stars så kan man kalla på supporten, så sköter dom det ekonomiska vid en deal (samt stannar tävlingen medan man duiskuterar dealen). På övriga sajter så får man vara försiktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg din AJ men förstod inte hur du hamna i den sitsen.

 

Själv plockar jag upp hyfsade kort, semibluffarna sitter fint utan synar och stacken är okej på 6,9k nu i pausen. Vilet är en bra bit över medel och jag är nöjd. Väntar bara på mitt första stora riktigt misstag.

 

Har bara fått visa hand en gång vilket var vid en all in situation då jag raisat med AK och en liten stack på 1500 gick all in då jag synade mot hans AT och jag tog en 3k pott. Annars spelar ajg bra och inte tagit ngn risk ännu. Dock eventuellt höjt för mycket med KK resp QQ då jag inte fick ngn syn me dem. utan bara plockade upp småblinds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En limp, jag höjer till 600 med A8s, BB synar limper foldar.

Flopp: Jxx 2 hjärter, Han bettar ut 600 och jag går all in med färgdraget för jag tror han bluffar. Han synar med QThjärter, alltså sämre färgdrag. Jag träffar 8a på turn och det står.

 

Handen direkt efteråt får jag AA, höjer till 600, en stack på 5K går all in med AKs, jag synar. AA står.

 

Stack: 11,220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig hand precis.

jag på knapen raisar till 500 , blinds på 100/200 (44 på hand) får syn av stor stack på lilla samt liten på BB, floppen kommer 4 J 4. slutar med att BB ställer på floppen med sina sista 1000 och har 88. jag funder ar en stund men berstämmer mig för att syna till slut. 9 k nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...