inteillaalls Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Och så var det slut, och vilken jävla ending alltså. En limpar, jag hittar A9s och ställer in (med ynka 3BB), killen efter mig ställer in, den första limparen foldar. Jag är uppe mot JJ. Floppen kommer xxJ och jag släcker lampan men på turn kommer ett A, och vet ni vad, på river kommer ett A till. Fint va? NEJ, åker alltså med triss i ess mot en kåk. Kul. /G Citera
RaMz Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Kvar, 23K Var het ett tag. va shortstacked med 5k när jag fick typ halvsköna raisiang hands ca 6 ggr i rad, typ KJ, AJ osv. Sen hitta jag KQ sista gången av 6 irad och får omslag, känns som att han är trött på mig då så jag stoppar in och han har K9. Nu ere bara o satsa på finalbordstack. Nån mer med bra stack? Citera
Micke_E Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Jag är alltid kvar till klockan 01 minst. Men du är ju pokerproffs också Själv åkte man ut på 2200-någonting Först sprang man in i slöspelade AA med AQs, floppen kom AT8, turn Q. Han höjde inte förän på turn så det blev rätt dyrt. Två händer senare så har man ATs och floppar toppar + färgdrag + hålstege (AKQ-flopp) och degen åker in på floppen när lilla mörken betar in i mig och jag får stryk av AJ. Citera
RaMz Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Hitta lite sköna moves upp till 43K. Men man behöver 700K för finalbordet, hmm. Citera
derra Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Ser ut att gå bra för dig nu Ramz.. ITM och top 20. Lycka till Citera
RaMz Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 orkar inte att megastacken som är tomte har position på mig. Citera
fl0w Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 orkar inte att megastacken som är tomte har position på mig. Löste sig dock fint. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 va tvungen att dubbla upp en kille med K3, lite skumt spelad hand. All-in-mode igen. Med K3 är jag BB på 4000, ante på 200. Knappen som bara har 15K tot limpar och SB foldar. Känns nästan som att jag måste dubbla upp honom då. Frågan är vad som e bäst, all in preflop eller all in på alla floppar. Tror inte jag kan släppa? Hade ca 52K i stacken. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 orkar inte att megastacken som är tomte har position på mig. Löste sig dock fint. Han är tillbaka, i samma position. TILT Citera
Hjort Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Med K3 är jag BB på 4000, ante på 200. Knappen som bara har 15K tot limpar och SB foldar. Känns nästan som att jag måste dubbla upp honom då. Frågan är vad som e bäst, all in preflop eller all in på alla floppar. Tror inte jag kan släppa? Hade ca 52K i stacken. All-in på floppen, då får han möjlighet att lägga en jäkla massa händer som är mycket bättre än din och som han antagligen skulle syna med preflopp. Kan du inte skynda dig på och vinna den här förresten? Citera
spanarn Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 snygg reraise mot JJJ's.. kul att kolla! Lycka till! Får man fråga vad du hade? Om du kommer ihåg den.. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 snygg reraise mot JJJ's.. kul att kolla! Lycka till! Får man fråga vad du hade? Om du kommer ihåg den.. KT, jag trodde det var stor chans att jag har bäst hand där när han spelar så. Men det är sjukt att han foldar för 28 till i den potten när han e inne för typ 20. Citera
inteillaalls Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Jag antar att det är JC Smoothy som du lackar på Ramz, han verkar störig. Ful hatt du har föresten. EDIT: Nu fick du flytta ifrån honom iallafall... Citera
derra Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 börjar dra ihop sig nu med runt 80 spelare kvar.. Citera
Mullansson Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 snygg reraise mot JJJ's.. kul att kolla! Lycka till! Får man fråga vad du hade? Om du kommer ihåg den.. KT, jag trodde det var stor chans att jag har bäst hand där när han spelar så. Men det är sjukt att han foldar för 28 till i den potten när han e inne för typ 20. Vad hade du handen efter mot JC i sb då? (När han rr all-in m AK) Citera
derra Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ramz, vad hade du när du höjde 24k och fick en raise på 64k? Du verkade iaf fundera på handen.. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 All-in på floppen, då får han möjlighet att lägga en jäkla massa händer som är mycket bättre än din och som han antagligen skulle syna med preflopp. Kan du inte skynda dig på och vinna den här förresten? Vi kom fram till att det var mkt bättre spel här också, så håller med. Det blir nog ingen vinst idag, måste dubbla 2-3 ggr för att det ska bli kul. Citera
Hector Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 snygg reraise mot JJJ's.. kul att kolla! Lycka till! Får man fråga vad du hade? Om du kommer ihåg den.. KT, jag trodde det var stor chans att jag har bäst hand där när han spelar så. Men det är sjukt att han foldar för 28 till i den potten när han e inne för typ 20. Han släppte väl ett par gånger SB när ala andra foldade, tycker det var lite vågat spelat med KT när han ändå varit tight från SB. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Ramz, vad hade du när du höjde 24k och fick en raise på 64k? Du verkade iaf fundera på handen.. KQ, inte så svårt lägg. Men man skulle kunna ställa in där eftersom det är gansk bra spela att slå om på dessa blinds, det är svårt för mig att syna honom med annat än stål där och det vet han. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Han släppte väl ett par gånger SB när ala andra foldade, tycker det var lite vågat spelat med KT när han ändå varit tight från SB. Det var dags för honom att sno, han va så shortstacked, jag har oftast bäst hand där, har han råkat hitta en hand så grattis, har ofta minst 40% iaf. Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Snyggt klonkat med J5! Enkelt. (man kanske kan skära av dagens snack så tråden inte blir så jäkla lång) Citera
RaMz Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 Då var d slut för idag då, sjuk syn av honom, 110K med QT. Citera
inteillaalls Postad 6 Juni , 2005 Rapport Postad 6 Juni , 2005 skära av dagens snack Ja, vi har snackat på bra här, men grattis till plats 60 iallafall. Småpengar för dig antar jag... Citera
Recommended Posts