Gå till innehåll

Vidskepliga ticks?


thorin

Recommended Posts

Tjena,

 

Tänkte att vi kunde dela med oss av de konstiga grejer som vi gör för att få mer tur ;) Här är några av mina:

 

• Har alla bord centrerade på skärmen ;) Inte sida om sida i hörnen.

• Jag får för mig att om mitt fönster är öppet eller ej påverkar korten.

• Filmen Rounders ger mig bra kort ;)

 

Lite utav dem ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ser att floppen på ett av borden(kan inte köra fler än två samtidigt på min super-computer) innehåller två kort av samma valör som hålkorten på det andra bordet där preflop-spelet just börjat, är jag mer benägen att se floppen på det bordet(I förhoppning om att RNG-maskinen hakat upp sig kanske)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att en kväll alldeles för många gånger sett min foldade hand förvandlas till nuts på turn river har jag utvecklat en tick. Efter att ha släng t.ex. mitt PP eller mitt hålstegedrag så lägger jag andra fönster för att skymma pokerbordet, så jag inte ska se om trissen/kåken/stegen/färgen kom.

 

Sen slutar det alltid med att jag kollar ändå i och för sig.

 

 

Ps. Usch vad ofta trissen/stegen kommer när man dumpat handen. Det kanske är värt det för sinnesfridens skull att syna med alla drag... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja har en speciell "pokerhuvtröja" som ja enbart har när ja lirar poker, och tre chips i handen.

 

självklart ska huvan upp över huvet a la unabomber :) mest för ja ska skärma av mej från tvn som tanten oftast kollar på.

 

Vidspepligt eller inte så hjälper det, men de har nog mer att göra med att när ja sätter på mej pokertröjan är det bara poker som gäller, inte kolla mailen, surfta omkring eller snegla på tvn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror heller inte på några övernaturliga krafter, ej heller att några saker skulle ge mig särskild tur. Likväl följer jag några saker när jag spelar poker, för säkerhets skull (man kan ju aldrig veta säkert så varför trots ödet?):

 

- Markertricks ska göras med 8 i varje stapel PÅ MUSMATTAN!

 

- Fönstrena ska inte vara centrerade som föregående talare nämnde, de ska vara placerade där de hamnar!

 

- Upplösningen 1600 * 1200 ger bäst effekt för turen!

 

- Pokerforum.nu t-shirten ger tur, men tas bara fram vid extrema fall.

 

- Offspring ska spelas under hela sessionen. Volymändring eller låtbyte är inte tillåtet med ett undantag, det är när låten "Pay the Man" dyker upp, den är otursbringande. Den ska dock finnas med i låtlistan.

 

- När det är motståndarnas tur och man önskar att han/hon ska handla på ett visst sätt ska man placera muspekaren över pokerbordet som spelet sker vid.

 

- Alla höjningar ska skrivas med nummertangenterna till höger.

 

- Naglarna ska vara ganska nyklippta (fingrarna alltså).

 

Dessa viktiga regler följer jag. Har testat att ändra diverse saker, t ex att spela Magnus Uggla, men det fungerar uruselt! AC/DC verkar också fungera rätt bra förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses vilka saker ni håller på med =)

Har nog inga vidskepligheter vad jag kan komma på, min logiska hjärnhalva har befälet när det gäller poker =)

Däremot tror jag en del saker kan vara bra att inte ändra på för mycket, när man är i en miljö där man känner sig trygg och lugn tror jag det påverkar hjärnan så att man kan koncentrera sig djupare på pokern och inte distraheras så mycket av saker runtomkring mer eller mindre medvetet.

Finns säkert någon psykolog som kan det där bättre, men det låter rätt vettigt när jag säger det till migsjälv =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har klistrat upp superhanden 72o på min monitor. (Spader 7, ruter 2)

 

Jag lyssnar alltid på accept / running wild...

 

Sitter konstant och riffar chips med vänster hand och har musen i ett fast grepp i höger.

 

Om jag verkligen vill ha riktigt tur i en hand så skriver jag 'Let's play'. I chatten.

 

Detta samantaget ger mig mer än min beskräda del av tur. Igår drog jag t.ex. ut AA med JJ (bordet kom T-hög stege). ... Jag får AA betydligt oftare än var 221:a hand eller vad statistiken nu säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Pokerforum.nu t-shirten ger tur, men tas bara fram vid extrema fall

 

Sant, T-shirten GER tur!

 

Vidare så hjälper det att tänka "Nu borde de va min tur med essen" då fi visar upp dem för femte gången, dock inte säga det.

 

Att dricka O'boy hjälper alltid.

 

Låtar som Edguy - King of fools & Akeboshi - Wind ger korten en liten extra krydda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...