Gå till innehåll

Gud vad mitt jobb är tråkigt.


BnasFlames

Recommended Posts

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är få jobb som man mår så dåligt av som pokerproffs, tro mig. Humörsvängningarna har nog skalat av 20 år från mitt liv...

 

 

 

Jag tror dig, vet hur det är.

 

Men jag pendlar nästan 3 timmar om dagen. Hemma vid 18:30 varje dag, trängs med folk i t-banan. Jobbigt!

 

Det är värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru, jag lovar dig. Att grinda poker är inget att hurra över.

 

Har precis avslutat en period på hela 10 dagar där jag försökt lira cashgames på heltid.

 

Trots att jag precis avräknat vinsten första vecka och såg att det blev en tia vilket ger en jävligt bra inkomst på månadsbasis så ruttnade jag totalt.

 

Alla jävla bad beat. Man floppar nötsege men blir utdragen av en runner runnner färg.

 

Det känns som det händer hela tiden. Så psykiskt påfrestande. Jag vaknade idag och det första bilden jag fick i skallen var den där jävla handen där jag floppade nötstegen. När jag sommnade igår så var det till handen när jag floppade TPTK med AK mot en retard som synat mitt 4*BB med A8o och floppat tvåpar. Eller setet jag fick och gick upp mot ett överset.

 

Men nog om bad beats. Kontentan är att det är faan ingen lek.

 

Problemet om du spelar på heltid är att du är tvungen att sitta kvar och spela. Visst du kan ta en paus men är sedan tvungen att sätta dig igen. Och hur roligt är det att grinda på en skala. Kanske 2/10.

 

Nä spela några turrar i veckan är mera min grej. Visst, åker man på ett bad beat så är man ute. Men då kan man ju i alla fall göra något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis avslutat en period på hela 10 dagar där jag försökt lira cashgames på heltid.

Ironisk? Du pratar om en 10 dagars period av utdragningar som i själva verket slutade med att du plussade? Det är en ingen badstreak. En ordentlig badstreak är väl snarare att tappa 20-30 inköp under 30k-40k händer. Det händer som regel de flesta "pokerproffs" även om det inte händer ofta. Det är de perioderna jag syftar på, inte när man får en stege eller tre utdragen och slutar på ett stabilt plus för veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt på detta mycket.

 

Jag har inga speciella talanger, kan inte snickra, sjunga eller egentligen något kreativt roligt som alternativ.

 

Dessutom tycker jag att jag är ganska bra på att lira poker.

Torskar ibland och tiltar som alla andra.

 

Men överlag så vinner jag och framför allt så är det roligt.

 

Har funderat på att ge det en ärlig chans, med a-kassa + låt säga att man vinner 10 -15000 kr i månaden, tjänar jag mer än jag gör nu.

 

Dessutom har jag ju alla proffs här på forumet som kan analysera mina händer :lol:

 

Ett jäkligt stort steg, jag vet. Men jag har allvarliga funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är få jobb som man mår så dåligt av som pokerproffs, tro mig. Humörsvängningarna har nog skalat av 20 år från mitt liv...

 

Jag greppar inte hur folk står ut.

 

Det slog mig att det är pressen att alltid ligga plus som blir frustrerande.

 

Man måste balansera det där mentalt men personligen tycker jag det är sjukt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips

 

1. Se till att ha så du klarar dina utgifter under minst 4 månader utöver din rulle.

2. Kör med rakeback och spela relativt lågt, se din rakeback som lön medan rullen får vara intakt. Med en bra deal kan du säkerligen få bra lön om du är beredd att lira 8 timmar om dagen. På så vis blir inkomsten baserad på hur mycket du spelar och inte på hur bra det går.

3. Fuska inte med rulle, skotta inte, tilta inte.

4. Spela inte kvällar och helger, umgås istället med familj och vänner.

 

Tänk igenom ditt beslut både en och två ggr men jag tror inte alls det är omöjligt om du bara kan plussa nog för att väga upp raken.

 

Lycka till med Jobbet eller Pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis avslutat en period på hela 10 dagar där jag försökt lira cashgames på heltid.

Ironisk? Du pratar om en 10 dagars period av utdragningar som i själva verket slutade med att du plussade? Det är en ingen badstreak. En ordentlig badstreak är väl snarare att tappa 20-30 inköp under 30k-40k händer. Det händer som regel de flesta "pokerproffs" även om det inte händer ofta. Det är de perioderna jag syftar på, inte när man får en stege eller tre utdragen och slutar på ett stabilt plus för veckan.

 

Ja det var ironi.

 

Även om det var sant. Jag är troligvis mera tävlingsinriktad än dig. Men att börja jämföra bad streaks känns bara på sandlådenivå.

 

Annars så plussar jag nästan alltid. Jag bukar spela lite cash ibland och när jag vunnit en summa så cashar jag ut och gör något annat. Det fungerar bäst för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips

 

1. Se till att ha så du klarar dina utgifter under minst 4 månader utöver din rulle.

2. Kör med rakeback och spela relativt lågt, se din rakeback som lön medan rullen får vara intakt. Med en bra deal kan du säkerligen få bra lön om du är beredd att lira 8 timmar om dagen. På så vis blir inkomsten baserad på hur mycket du spelar och inte på hur bra det går.

3. Fuska inte med rulle, skotta inte, tilta inte.

4. Spela inte kvällar och helger, umgås istället med familj och vänner.

 

Tänk igenom ditt beslut både en och två ggr men jag tror inte alls det är omöjligt om du bara kan plussa nog för att väga upp raken.

 

Lycka till med Jobbet eller Pokern.

 

 

tänkvärda ord.

som svar på

 

1. Det grejar jag

2. jag hade tänkt att casha ut hälften av mina potentiella vinster och lämna resten till rullen.

3. ingen risk - inte om jag spelar seriöst.

4. håller inte med dig om det. Det är på kvällen det är som mest action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättaste läget har väl varit eller är för de flesta just nu. Prova på ett seriöst proffslir under semestern. Själv gjorde jag det i tre veckor, strikt lirandes mellan 18-02 på kvällen 4-5 dagar i veckan. Men med obefintlig money management och sjukt tiltande blir man galen.

 

Har svårt att se mig själv lira bra poker när man ser sig själv torska 20-30 inköp och inte har ett jobb att gå till. Ganska stort tryck man skapar på sig själv då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag sommnade igår så var det till handen när jag floppade TPTK med AK mot en retard som synat mitt 4*BB med A8o och floppat tvåpar.

 

Oj 4* BB, vilken enorm höjning. Och inte går det väl att någonsin lägga AK när man träffat ett par oavsett action..

 

Jag lovar dig. När det är andra gången man träffat på bokstavligen 19 händer med AK och att i två händer tidigare varit tvungen att lägga ett tvåpar på turn mot samma fi så är det svårt.

 

Uttala dig inte om du inte varit med om omständigheterna och ryck för faan inte meningar ur sitt samanhang som någon imbecill idiot.

 

För de som inte fattade så försökte jag lite ironiserande självutlämnade beskriva lite hur det kan vara för någon som uppenbarligen inte spelat så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landar som sagt nog lätt i ett moneymanagement problem som heltidsspelare. Vi hobbyamatörer kan sluta när vi gjort ett inlöp eller två upp, och dessutom sluta när vi tappat ett eller två inköp när riggen är emot, avsett hur länge vi spelat. Tänk att behöva spela ett antal timmar när riggen är emot, kan nog bli ett flertal inköp nedåt...

 

Fast hur gör ni där hemma i stugorna? När riggen är med, fortsätter ni spela så länge ni kan eller kliver ni av efter några inköp plus? Har själv lite problem att kliva av i tid när man fortfarande är på väg upp, blir lätt att man tappar mycket när man väl går på ett badbeat mot någon annan med djup stack.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag sommnade igår så var det till handen när jag floppade TPTK med AK mot en retard som synat mitt 4*BB med A8o och floppat tvåpar.

 

Oj 4* BB, vilken enorm höjning. Och inte går det väl att någonsin lägga AK när man träffat ett par oavsett action..

 

Psykologen skrev:

Jag lovar dig. När det är andra gången man träffat på bokstavligen 19 händer med AK och att i två händer tidigare varit tvungen att lägga ett tvåpar på turn mot samma fi så är det svårt.

Om ett tag kommer du förhoppningsvis förstå att varje hand bör spelas unikt och inte beroende på hur mycket man träffat med samma hand tidigare.

 

Psykologen skrev:

Uttala dig inte om du inte varit med om omständigheterna och ryck för faan inte meningar ur sitt samanhang som någon imbecill idiot.

 

Gjorde jag definitivt inte, jag var ganska snäll och klippte t ex inte in allt ditt tjat om "alla dessa bad beats.." där du beskriver händer som inte ens kommer i närheten av en bad beat. En bad beat är inte en hand där man ligger under preflop, flop, turn och river (som set mot set). Förövrigt, i framtiden kan det vara bra för dig att känna till att ordet imbecill betyder just idiot så du inte behöver dubbelposta.

Psykologen skrev:

För de som inte fattade så försökte jag lite ironiserande självutlämnade beskriva lite hur det kan vara för någon som uppenbarligen inte spelat så mycket.

 

Såg inte ironin i det hela men nu när du skriver det och jag tittar på inlägget igen så har det iaf gått från ganska korkat till ironiskt vilket förklarar lite.

Angående att du var tvungen att lägga tvåpar i en hand tidigare mot samma fi som du hade TPTK mot så kan jag tänka mig att du räknar in det som en bad beat även om du hade 64 på brädan 8822 och var tvungen att vika på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips

 

1. Se till att ha så du klarar dina utgifter under minst 4 månader utöver din rulle.

2. Kör med rakeback och spela relativt lågt, se din rakeback som lön medan rullen får vara intakt. Med en bra deal kan du säkerligen få bra lön om du är beredd att lira 8 timmar om dagen. På så vis blir inkomsten baserad på hur mycket du spelar och inte på hur bra det går.

3. Fuska inte med rulle, skotta inte, tilta inte.

4. Spela inte kvällar och helger, umgås istället med familj och vänner.

 

Tänk igenom ditt beslut både en och två ggr men jag tror inte alls det är omöjligt om du bara kan plussa nog för att väga upp raken.

 

Lycka till med Jobbet eller Pokern.

 

 

tänkvärda ord.

som svar på

 

1. Det grejar jag

2. jag hade tänkt att casha ut hälften av mina potentiella vinster och lämna resten till rullen.

3. ingen risk - inte om jag spelar seriöst.

4. håller inte med dig om det. Det är på kvällen det är som mest action.

 

1. Bra

2. Funkar också, blir som bonus när man spelar bra.

3. "jag kommer inte tilta om jag blir seriös". Så nu tiltar du bara för att det är roligt?

4. Jag kör ett pass 9-13 mot jänkare och sedan hittar jag iaf bra med action 15-17 och sedan kväll 23-01 när de som jobbar sover. Det ger gott om tid för quality time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligga på playan i thailand och klicka på foldknappen några gånger per dag är så sjukt soft.

 

Sure, så du menar att du kan leva på att folda. Kan du utveckla lite mer vad du menra med att ligga på playan och folda, du gör ju inte det jämnt, ibland spelar du riktigt fiskigt, eller hur. Visst har du bustat några inköp på tilt x antal gånger, visst har du funderat på att skita i pokern ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilten är inte något man kontrollerar. Om något så tiltar man mer när man spelar seriöst för sin inkomst. Som hobbyspelare gör det ju inte så mycket att man tappar några inköp på några beats. Har du poker som yrke kanske du tappar en veckas grindande.

 

Då snackar vi tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...