Gå till innehåll

Recommended Posts

• 10 months later...
  • Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

gammalt community-nick som jag haft i många år nu. t.o.m innan det blev ballt att stava med SCHlyna :> sen är jag ganska lättfotad också :)

på vissa sajter heter jag valleballe, valle är mitt irl nick, rätt genomtänkt :P

Flop_You är ett nick, fick det från "hur man dumpar en kille på 10 dagar" när han skriker "ppl of NY, frost yourselves" genom fönstret.

sen K3offsuit, favvohanden aka valleballe-handen :)

Postad

Har några olika...

jjflush = jumpinjackflash fick inte plats...(spelades på stereon när jag regga första pokerkontot)

LAB = initialer

Reflektor = gör lite smyg reklam för en polares platta :)

noll8 = blir endel PLO8 på party..

Postad

Mitt kommer i alla fall från Star trek.

I Voyager så kanske ni kommer ihåg att Tom Paris lekte Captain Proton och det var det första jag kom att tänka på i all stress som var då man fick hem VISA-kortet. Sen lyckades ja ju även stava fel, capten i stället för captain.

Sen så kunde man tydligen inte ha hur långa namn som helst på pokersidorna så till slut blev det captenpro.

Det är alltså inte att jag på något sätt är kapten eller på något vis anser mig vara "pro".

Postad

I onlinepokerns begynnelse, tänkte jag att en del Svenska spelare skulle ha lite respekt för min gode vän Thomas Olsson aka Kardinal Kaos så jag reggade Olsson och har det fortfarande på Paradise och PS.

Postad

Lumor kommer från Nationalteaterns barnskiva "Kåldolmar och kalsipper" där "lumor" är namnet på en apparat som De Elaka Kungarna Från Västerlandet använder för att betvinga och passivisera proletärerna, en symbol för förtryck, pengarnas och kommersialismens passiviserande makt över proletariatet. Det har jag kallat mig i alla möjliga forumsammanhang.

Det enda genomtänkta pokernicket jag haft är RACE_ACE som jag tänkte kunde ge intrycket att tillhöra någon sådan där loose-aggro spelare som gärna höjer preflop UTG med AXo och fortsätter höja med träffat bottenpar trots re-raises från mot. Min spelstil är betydligt mer tight än så. Svårt att tro att nicket har någon särskilt stor effekt på motståndarna.

Postad

Tror det var Glimne som skrev: Spela aldrig poker med en person där Doc ingår i namnet.

Att jag sen är doktor gör det bara bättre. Blev väldigt förvånad över att det var ledigt då jag reggade mig.

Postad

Mitt kommer från star trek.

Torsus var en borg (som liksom en del andra borger

brutit sig ur kollektivet) som var med

i några sekunder innan han i en strid blev

dödad av Riker - "number one"

Bilden föreställer dock inte Torsus utan Crosis - jag hittade ingen

bild på Torsus...

Postad

Jag var yngst och nyast + en tokaggressiv spelstil i vårt pokergäng. Så min kompis Kalle började kalla mig för "thekid", i äkta vince van patten stil. Har övergett det nicket för DrHenka nuförtiden, beror väl mest på att jag pluggar till läkare och heter henrik.

Fiffigt va!?!?!

Postad

Gillar Robert de Niro och i princip alla filmer han varit med i. För 7-8 år sen var min favvo Cape Fear där han enligt mig är oerhört bra. Hans rollfigur i den filmen heter Max Cady. Värdelöst vetande, vassego!