Gå till innehåll

eyedol går loss på NL400


eyedol

Recommended Posts

  • Svars 314
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har aldrig riktigt kopplat vad folk menar med bananförsäljning... :oops:

 

Edit: Ah är det ett kodord för det som är förbjudet att diskutera specifikt men ok att diskutera allmänt? :roll:

 

 

Nä. Många här har vid sidan av pokern fruktförsäljning som sin stadiga inkomstkälla. Många av dessa tomtar försöker sedan ge sken av att dom får massa extrapengar tillbaka från sajterna. Hur logiskt låter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9/8:

 

Speltid: 2,3h

 

CG: -$ 1252 händer

Bananer: $70

Totalt: -$908

 

Månadsresultat: -$2275

BR:$24987

 

Hmm tja, hade nästan slutat på +- 0 om jag inte torskat ett inköp med KK, all in på turn mot QQ. River Q, TILT. Haft/har kompisar här sen i fredags så svårt o få någon struktur på lirandet, kanske väntar med att spela tills nästa vecka. Kan va skönt o koppla bort pokern lite dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite uppehåll sen i onsdags så starta jag grinden för nån timme sen.

Flytit på rätt bra o vunnit mycket små- och medelstora potter men åkte på en liten utdragning: http://www.pokerhand.org/?453833

Gör en OK syn på turn men nissen sätter givetvis fyrfärgen på rivern.

 

Aja, plus $250 just nu trots den beaten men det kunde ju varit betydligt mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lill+:et igår iaf, åkte dock på ytterligare en beat i en $850-pot. Set mot runner runner färg.. Utdragningarna känns värre när man är inne i en mini-downswing. Aja ska inte klaga för mycket, gick trots allt inte minus.

Efter att ha haft folk boende här 10 dagar i sträck i stort sett, kommer jag vara själv nu i veckan och försöka hitta tillbaka till grindandet.

 

13/8:

 

Speltid: 3,5h

 

CG: $327 1967 händer

MTT: -$22

SnG: -$108

Bananer: $102

Totalt: $299

 

Månadsresultat: -$1976

BR:$25184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit rätt dött här senaste dagarna, även om jag själv inte varit så aktiv heller.. Slänger upp en HH för att liva upp det lite:

 

Button är en TAG regular, 24/14/2. 600 händer på han.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $400 (6 handed)

 

UTG ($802.85)

Hero ($586.50)

CO ($468.50)

Button ($419.90)

SB ($269.80)

BB ($835.70)

 

Preflop: Hero is MP with Tspade.gif, Kspade.gif. SB posts a blind of $2.

1 fold, Hero raises to $14, 1 fold, Button calls $14, 2 folds.

 

Flop: ($34) 6club.gif, Qspade.gif, 5spade.gif(2 players)

Hero bets $27, Button calls $27.

 

Turn: ($88) 8diamond.gif(2 players)

Hero bets $72, Button calls $72.

 

River: ($232) 4heart.gif(2 players)

Hero checks ?

 

Final Pot: $232

 

Bettar inte turn så ofta i dessa lägen men kände detta var ett bra tillfälle

På river sätter jag han på antingen samma drag som mig eller en hyfsad dam.. Undrar vad ni tycker om ett riverbet här och isf hur stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit fram till att jag ska sluta posta dagsresultat här. Fick en tankeställare av Okok i hans dagbok. Främsta anledningar:

 

1. Jag har jobbat med att få bort resultatfokuseringen senaste månaderna vilket gått ganska bra, ska jag posta dagsresultat här tror jag det kan påverka detta mål negativt i långa loppet, även om jag inte känner att det gör det just nu.

2. Tror inte de få som läser denna dagbok bryr sig allt för mycket om att jag plussat (denna månaden backar jag mest iofs hehe) si o så mycket enskilda dar..

3. Det är ett jäkla pill ;)

 

Kommer skriva lite ungefär hur det gått iaf, idag spelade jag t.ex 3,5h och hittade microplusset. Wee.

 

Har funderat en del på mitt spel denna månaden och hur jag hanterat neråtswingen mentalt. Sen jag började lira seriöst (knappt ett år sen) har jag inte haft en enda minusmånad vilket jag givetvis ska vara väldigt nöjd över. Det är ju bara inse att förr eller senare kommer en sån komma men det går ju inte gå runt att tänka på det utan bara spela så bra man kan även om man får en tung start på månaden. Så länge man har en väl tilltagen rulle är det ju lugna gatan.. Aja lite svammel från min sida men kände ja behövde skriva av mig lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joooo fortsätt posta HH:s här! Perfekt för oss fiskyngel som läser..

 

fast jag kanske inte lär mig så mkt, då spelet skiljer sig väsentligt på de nivåer du spelar å de jag spelar(?)

 

EDIT: fast jag kanske inte lär mig nåt ändå eftersom du skriver resultaten från händerna på msn innan du postar HH:s här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joooo fortsätt posta HH:s här! Perfekt för oss fiskyngel som läser..

 

fast jag kanske inte lär mig så mkt, då spelet skiljer sig väsentligt på de nivåer du spelar å de jag spelar(?)

 

EDIT: fast jag kanske inte lär mig nåt ändå eftersom du skriver resultaten från händerna på msn innan du postar HH:s här :)

 

Alltså HH:s kommer jag fortsätta posta, du får läsa vad jag skriver :)

Visst tror jag du kan lära dig ett och annat, du har väl som mål att gå upp i nivå..Tills dess är det ju bara att anpassa spelet lite till alla synstationer på NL25.

 

De händer vars resultat jag skickar till dig kommer inte upp här, är ju mest bad beats du får höra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen inte min månad.. spelat typ tre timmar och ligger väl aningen plus. Då träffar ja set som blir utdragen av runner runner färg.. $1000-pot.

Precis efter på ett annat bord hittar ja AA och en ställer in när ja bettar på flop, han har givetvis träffat tvåpar med sin KQo som han minraisade UTG (jag slog om givetvis). Lite tilt på den synen av mig dock.

 

Sova sig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan trösta dig med att jag är inne i min värsta downswing på länge jag med. back 2,8k på 9k händer(NL400), är alltid second best, alltid kort som jag "måste" betala av med, cont. bettningen går åt helvete, osv. Varför jag gnäller här kan man ju undra me när det går kasst för mig brukar jag må något bättre av att höra att andra, beviserligen duktiga spelare, också har det tugnt emellanåt.

 

Kämpa på =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PataPata:

 

Tjenare!

Skoj o höra att du kör fler bord, snart är du uppe på nio! :)

Du får ha det så fint på din trip

 

kgl:

 

Ajaj, den swingen låter inte rolig :( Jag är back samma summa på hela månaden totalt, 18k händer. Som du säger är det "skönt" att höra att andra vinnande spelare också går dåligt, att man inte är ensam. Hoppas det vänder för dig snart!

Kan tipsa dig om en fisk på ongame, skywalker nickar han ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan trösta dig med att jag är inne i min värsta downswing på länge jag med. back 2,8k på 9k händer(NL400), är alltid second best, alltid kort som jag "måste" betala av med, cont. bettningen går åt helvete, osv. Varför jag gnäller här kan man ju undra me när det går kasst för mig brukar jag må något bättre av att höra att andra, beviserligen duktiga spelare, också har det tugnt emellanåt.

 

Kämpa på =)

 

2.8k är vad du backar på EN dålig session på 2/4. Sluta klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...