Gå till innehåll

Piratpartiet, är det någon som ska rösta på dom?


Bill&Bull

Ska du rösta på Piratpartiet i höstens riksdagsval?  

146 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska du rösta på Piratpartiet i höstens riksdagsval?



Recommended Posts

Tjena!

 

Funderar på att lägga min röst på Piratpartiet i höst. Verkar klart vettigaste. Men samtidigt om dom inte skulle klara 4% spärren blir ju rösten mer eller mindre bortkastad. (Eller om dom får 2% eller något får dom bidrag från staten inför nästa val men men..). Och jag vill verkligen inte att högern vinner, så mitt andra val är nog miljöpartiet.

 

Så vad tycker ni, ska man gambla med att piratpartiet kommer in i riksdagen eller spela säkert och satsa slantarna på miljöpartiet?

 

Eller förresten, för min egen skull ska jag göra en poll för att se hur många röster dom har av PF's användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på vad du tycker är viktigast. Piratpartiets frågor eller att "högern" inte kommer i regeringsställning.

 

En slags mellanväg vore väl om du hittade en MP-kandidat som driver "piratfrågor" som du försöker kryssa in i riksdagen genom att utnyttja personvalet. Iofs verkar partipiskorna vina rätt hårt i Riksdagen överlag men, tja, nån slags markering vore det kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs inte rösträtt ännu, men jag skulle inte ha röstat på Piratpartiet.

Även fasst dom tar upp fler frågor än just piratkopiering känns dom inte så pass breda för att passa i riksdagen tycker jag..

 

Om jag hade rösträtt skulle jag förmodligen ha lagt min röst på moderaterna.

Tror det är bäst för sverige med en borgelig regering nu ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouff, att du ens kommit in i de tankarna. Piratpartier har 3 frågor som de ska driva, inget mer. Om de kommer in drivs de tre frågorna antagligen igenom och sedan "säljer" partiet sina röster till högstbjudande. Vilken taktik. :roll:

Och det här så kallade "stödet" som piratpartiet består mestadels av fjortisar som vill ha sin porr ifred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man rösta på röda blocket så är miljöpartiet ett alternativ till piratpartiet.

 

Vill man rösta på blåa blocket så är centerpartiet ett alternativ till piratpartiet.

 

Vill man inte rösta på något av blocken så är förmodligen det enda partiet som har en liten chans att nå in i riksdagen Junilistan. Röstar alla som röstade på Junilistan i EU-valet på dem även i riksdagsvalet så kommer Junilistan in i riksdagen.

 

Min uppfattning är att piratpartiet inte kommer att komma in i riksdagen i detta val. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratpartiet är i mitt tycke ett lika oseriöst parti som Gudruns FI.

 

När man ställer en fråga till en person i partiledningen angående "vad ska ni göra för att främja den svenska tillväxten?" eller övriga ekonomiska termer så verkar det som att det är sådant de lämnar över till andra. Jag minns Lennart Ekdahl ställa den frågan i nyhetsmorgon till en i FI:s ledning och hon skrattade bara och sade "hihi...men vad är det för frågor... hihihii"De har sina populistiska frågor de kan och brinner för och hoppas det räcker...

 

Visst, personligen skulle jag inte ha något emot att piratpartiet fick igenom sina piratfrågor men konsekvenserna det skulle medföra för musiker, skådespelare etc tycker jag inte det är värt.

 

De missar så pass mycket av helheten när de bara driver sina populistiska frågor att de framstås som oseriösa, likaså gäller ovan nämnda FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte. Undra vad som kommer härnäst, ett parti som vill legalisera fortkörning kanske

 

Eller Nya slöaungdomarsomtyckeralltskallvaragratispartiet. De lär få en hel del röster från slashasar som tycker att allt skall vara gratis. Vadå jobb? Det finns ju bidrag och mammas mat. Deras tid går åt till pokerspelande, nedladdande av så många filmer och låtar det går, tv-tittande och pizzaätande. Då hinner man inte jobba. Det får andra göra.

 

Att någon annan losar pengar på något de skapat när de laddar hem hundratals filmer och låtar skiter de i. Man står sig själv närmast...

 

Idioter! Som tur är så är inte alla så. Men de är för många för samhällets bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att någon annan losar pengar på något de skapat när de laddar hem hundratals filmer och låtar skiter de i. Man står sig själv närmast...

 

Ja, det kostar ju "någon" jättemycket pengar när någon tankar hem hundratals filmer.

 

Felet du gör är att du inte fakturerar bolagen för det du laddar ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...