bustard Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Svenska spel, ingen handkonverterare 2.5/5 blinds. Jag: button med 1700 i chips. bra dag Image: Lag Fi: small blind med 542 i chips Image: Lag, är kapabel till att bluffa men gav upp en bluff en gång på rivern efter att ha försökt på turn mot mig. BB: ca 300 Min hand är 46r. Preflopp: alla utom Utg limpar in. Pott: 20 Flopp: 3 5 7 med 2 spader, floppar nöten! Fi bettar 25, BB synar, Jag höjer upp till 100, slowspelar aldrig en sån här flopp, Fi Blixtsynar. Pott: 245 Turn: 6 spader ja självklart, det värsta kortet i leken. Fi check, Jag: check. Fel? River: 3 i icke-spader Fi går allin med 437 är det tomtigt att syna här?? Kan min check på turn ha inducerat en bluff, jag blixtcheckade om det spelade någon roll. Vad kan han ha synat floppen med? Citera
parre Postad 31 Juli , 2006 Rapport Postad 31 Juli , 2006 Lika bra att lägga, du synar för split som bäst - tror inte Fi bluffar tillräckligt ofta för att det ska vara befogat att syna för split på rivern. Citera
bustard Postad 31 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2006 Jag funderar inte ens på splitt, finns ingen logik av Fi att spela 46o såhär, slowspela på flopp och chedka turn på farligt kort å sen dega in river. Som du nämnde slår bara en bluff, han är inte tillräckligt galern fäör att bara ha en 3a. Har han bara en 3a synar han inte flopp, har han en 3a med färgdrag fick han in den. Någon som informationsbettar turn? Hur mycket? Citera
LiftWaffe Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Jag funderar inte ens på splitt, finns ingen logik av Fi att spela 46o såhär, slowspela på flopp och chedka turn på farligt kort å sen dega in river. Som du nämnde slår bara en bluff, han är inte tillräckligt galern fäör att bara ha en 3a. Har han bara en 3a synar han inte flopp, har han en 3a med färgdrag fick han in den. Någon som informationsbettar turn? Hur mycket? Jag tycker Fi:s beteende luktar lågt pp=set på floppen. Du säger inte hur många som limpat men personligen höjer jag inte från SB med 55/77. Mer än potbet på floppen för att få bort färg/stegdrag. Ditt mothugg kanske skrämmer honom dvs att du har en färdig hand. Att sen få checka in kåken passar Fi perfekt. Tror han pangar å hoppas att du synar med din eventuella färg eller stege. Det är svårt för betar du turn synar Fi väl igen och då vet du varken bu eller bä på rivern. Därmed även sagt att jag torskat några inköp på sånna här situationer Citera
Kenny_Roger Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 9/10 måste det här bara vara en fold. Kom ihåg att mot de flesta motståndarna slår du endast 68 efter att handen har utspelats så här (och den är otrolig då han betalar överdrivet mycket för ett sådant drag isåfall). Kom ihåg att han har överpottat och sedan synat en betydande höjning i en 4-vägspott. För det krävs oftast något i stil med tvåpar+, stege, drag. När rivern landar slår du bara 57 och 68, och endast 68 lär få för sig att bluffa. Skulle faktiskt inte bli alltför förvånad om han hade 33 för fyrtal. Citera
bleh82 Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 jag skulle ha betat turn då vi har position, gör det mycket svårt för honom att bluffa på river. det är ett svårt läge dock då du skulle vara potcommited på river. Citera
bleh82 Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 nånting har han ju iallfall. skulle tippa att du var slagen. men det skulle vara lättare att avgör om du betat turn, enligt min mening. Citera
Recommended Posts