Gå till innehåll

NLT - Floppen nöten, hemska kort, likt svarta skuggor!

Recommended Posts

Postad

Svenska spel, ingen handkonverterare :x 2.5/5 blinds.

Jag: button med 1700 i chips. bra dag :D Image: Lag

Fi: small blind med 542 i chips Image: Lag, är kapabel till att bluffa men gav upp en bluff en gång på rivern efter att ha försökt på turn mot mig.

BB: ca 300

Min hand är 46r.

Preflopp: alla utom Utg limpar in. Pott: 20

Flopp: 3 5 7 med 2 spader, floppar nöten!

Fi bettar 25, BB synar, Jag höjer upp till 100, slowspelar aldrig en sån här flopp, Fi Blixtsynar. Pott: 245

Turn: 6 spader ja självklart, det värsta kortet i leken.

Fi check, Jag: check. Fel?

River: 3 i icke-spader

Fi går allin med 437

är det tomtigt att syna här?? Kan min check på turn ha inducerat en bluff, jag blixtcheckade om det spelade någon roll. Vad kan han ha synat floppen med?

Postad

Jag funderar inte ens på splitt, finns ingen logik av Fi att spela 46o såhär, slowspela på flopp och chedka turn på farligt kort å sen dega in river.

Som du nämnde slår bara en bluff, han är inte tillräckligt galern fäör att bara ha en 3a. Har han bara en 3a synar han inte flopp, har han en 3a med färgdrag fick han in den.

Någon som informationsbettar turn? Hur mycket?

Postad
Jag funderar inte ens på splitt, finns ingen logik av Fi att spela 46o såhär, slowspela på flopp och chedka turn på farligt kort å sen dega in river.

Som du nämnde slår bara en bluff, han är inte tillräckligt galern fäör att bara ha en 3a. Har han bara en 3a synar han inte flopp, har han en 3a med färgdrag fick han in den.

Någon som informationsbettar turn? Hur mycket?

Jag tycker Fi:s beteende luktar lågt pp=set på floppen. Du säger inte hur många som limpat men personligen höjer jag inte från SB med 55/77. Mer än potbet på floppen för att få bort färg/stegdrag. Ditt mothugg kanske skrämmer honom dvs att du har en färdig hand. Att sen få checka in kåken passar Fi perfekt. Tror han pangar å hoppas att du synar med din eventuella färg eller stege. Det är svårt för betar du turn synar Fi väl igen och då vet du varken bu eller bä på rivern. Därmed även sagt att jag torskat några inköp på sånna här situationer :)

Postad

9/10 måste det här bara vara en fold. Kom ihåg att mot de flesta motståndarna slår du endast 68 efter att handen har utspelats så här (och den är otrolig då han betalar överdrivet mycket för ett sådant drag isåfall).

Kom ihåg att han har överpottat och sedan synat en betydande höjning i en 4-vägspott. För det krävs oftast något i stil med tvåpar+, stege, drag. När rivern landar slår du bara 57 och 68, och endast 68 lär få för sig att bluffa.

Skulle faktiskt inte bli alltför förvånad om han hade 33 för fyrtal.