Knapp_0 Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Hej, Ett himla snack om tomtar. Btj tog en rövare som inte gick hem. Gertar läste Btj:s bluff korrekt, men hade fel vad gällde Kubo. Kubo agerade korrekt och fick en tidig julklapp. That's poker. Citera
Hjort Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Hej,Ett himla snack om tomtar. Btj tog en rövare som inte gick hem. Gertar läste Btj:s bluff korrekt, men hade fel vad gällde Kubo. Kubo agerade korrekt och fick en tidig julklapp. That's poker. Tro mig, båda kubos motståndare var övertygade om att de hade bäst hand. Och den här sekvensen hade definitivt inte kunnat uppstå om inte ett flertal av de inblandade i handen spelade väldigt långt ifrån korrekt spel. Citera
dlinder Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Håller helt med Nusseman, på den nivån kan man inte tillskriva motståndarna för mkt analysförmåga. Vad är för övrigt oddsen för att ett par förbättras till kåk eller bättre? Kan inte hända värst ofta. Självklart kan man inte räkna enbart på oddsen men det måste vägas in. Citera
Nusseman Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Vad är för övrigt oddsen för att ett par förbättras till kåk eller bättre? Kan inte hända värst ofta. Självklart kan man inte räkna enbart på oddsen men det måste vägas in. 76,2:1, hyfsat långskott alltså. Citera
Knapp_0 Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Ja, vi kommer väl inte bli överens i det här fallet. Två saker dock: 1.Btj ville inte ha syn. Han var inte säker på att ha bästa handen. 2.Det är många på pf som idiotförklarar andra. Om man åkt på en utdragning tycker jag det kan vara ok. (Men bevisligen har "tomten" i det fallet gjort rätt). Om man vunnit och idiotförklarar någon annan, så är det bara osnyggt. Citera
Hjort Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 1.Btj ville inte ha syn. Han var inte säker på att ha bästa handen. Han limpar in 44 i ganska tidig position, det är väldigt konsistent med att inte någon som helst aning om relativa handvärden i draw. Jag har svårt att tro att han inte blir jätteglad över att få trissen och faktiskt antar att den är bäst när han får in den. Och att samme spelare då skulle göra den ganska avancerade analysen att han a) blivit övertrissad, b) kubo också hade en bättre hand samt c) han kan få dem att lägga sig genom att trycka in verkar väldigt otroligt. Är han så smart inser han ju rimligen också att väldigt få spelare dumpar bättre händer än 444 efter köpet vid de här borden. Det här är samma snubbe som lirar 54s tidig position i PLHE och försöker valuebeta sin färg när två andra spelare betar stort på parad bräda samtidigt som färgen går in. Citera
Kraxe Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Btj ville inte ha syn. Han var inte säker på att ha bästa handen. Med en kåk hade btj definitivt velat ha en syn. Gerter hade lika säkert velat ha btj gåendes all in mot honom om han hade haft kåken. Vidare kan jag meddela att jag blev utdragen fyra gånger igår, då jag hade pat stege/färg, mot trekortsköp som blev kåkar. Game # 025,543,521 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Fes" Game ended Thursday 2004-Dec-23 12:09:09 AM GMT Players: wondy (EUR 27.75 in seat 1) lullos (EUR 16.00 in seat 2) gertar (EUR 12.25 in seat 3) Byule (EUR 7.25 in seat 4) Kraxe (EUR 35.50 in seat 5) JoeyKiller (EUR 19.00 in seat 6) Dealer: gertar Small Blind: Byule (0.25) Big Blind: Kraxe (0.50) Kraxe was dealt: 9h - 7h - 8s - 6h - 5c JoeyKiller Fold wondy Fold lullos Raise (1.75) gertar Fold Byule Fold Kraxe Raise (5.00) lullos Call (3.75) Kraxe stood pat: 9h - 7h - 8s - 6h - 5c lullos changed 3 cards Kraxe Bet (11.25) lullos All-In (10.50) Kraxe Payback (0.75) Kraxe shows: 9h - 7h - 8s - 6h - 5c (a straight, nine high) lullos shows: Ah - 6d - Ac - Ad - 6s (a full house, aces full of sixes) lullos wins: EUR 30.75 (with a full house, aces full of sixes) Rake: EUR 1.50 Citera
Nusseman Postad 23 December , 2004 Rapport Postad 23 December , 2004 Game # 025,543,521 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Fes"---------- lullos wins: EUR 30.75 (with a full house, aces full of sixes) Rake: EUR 1.50 Ni försöker få detta utfall till att bli normalfallet! Det finns inget som säger att det är så. Kraxe har presenterat ett (1) utfall. Bara för det behöver det inte bli så oftast. Jag anser att ni övervärderar detta utfall! Ser ni inte att alla indikationer pekar på TRISS. Ni har blivit förblindade av facit! Skämt åsido. Det är gigantisk skillnad på den potten och den Kubo spelade. Till att börja med är potten höjd och dessutom finns det inte så mycket kvar att spela med efter bytet. Vidare är det inte alls ovanligt att AA synar ett omslag före bytet och att han fick in en kåk kan han ju inte hjälpa... Citera
Kraxe Postad 24 December , 2004 Rapport Postad 24 December , 2004 Jag har ändrat mig nu. Det är motiverat med en syn i denna situation, förutsatt att man har en read på att btj spelar irrationellt, men marginalen är mycket liten. Jag tycker om att argumentera för saker som jag egentligen inte är övertygad om. Det är en last, men det bidrar också till att krydda min tillvaro. God Jul! Citera
Recommended Posts